וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין קליטה בסמארטפון? אלה הסיבות שעלולות לגרום לזה

7.9.2017 / 9:00

יש לא מעט סיבות שעלולות לגרום לפסי הקליטה בסמארטפון שלנו להיעלם, ובהנחה שלא מדובר בתקלה במכשיר עצמו - כדאי לפחות לדעת מה מסביבכם עלול לגרום לכם לפספס שיחה או להתנתק מווטסאפ

סמארטפון בלי קליטה. ShutterStock
משתמשים בכיסוי סמארטפון עם מתכת? זו עלולה להיות הסיבה./ShutterStock

הסמארטפונים שלנו מסוגלים לעשות המון, אבל אם הקליטה גרועה הם הופכים למאוד מוגבלים; קשה לקבל ולהוציא שיחות, האינטרנט הסלולרי נתקע לעתים קרובות ואתרים ואפליקציות לא מגיבים כמו שצריך. בעיות בקליטה יכולות להיגרם מסיבות רבות - חלקן סביבתיות וחלקן קשורות למכשיר עצמו.

המרחק מהאנטנה הסלולרית

הסיבה הנפוצה ביותר לקליטה גרועה היא גם הנפוצה וההגיונית ביותר - כנראה שאתם רחוקים מאנטנה סלולרית. מטבע הדברים, ככל שתהיו קרובים יותר לאנטנה כך קווי הקליטה במכשיר שלכם יעלו. האנטנה המותקנת בסמארטפון אמורה לקלוט עד לטווח רחוק במיוחד של כמה עשרות קילומטרים, אך איכות הקליטה תלויה בגורמים רבים (כפי שמפורט בהמשך). בנוסף, אם אתם בתנועה, ברכב או ברכבת, אז אתם עשויים לחוות שיבושים רבים וניתוקי שיחות. רוב מכשירי הסלולר מסוגלים לקלוט עד למרחק של 45 קילומטרים מהאנטנה, למעט מקרים מסוימים אבל המרחק המינימלי אמור להיות 22 קילומטרים. בתוך ערים אין כמעט בעיה, שכן יש מספיק אנטנות שיכסו את כל העיר וגם יספקו שירות לסמארטפונים רבים.

אנטנה סלולרית. ראובן קסטרו
הסיבה ההגיונית והנפוצה ביותר - מרחק רב מדי מאנטנה סלולרית./ראובן קסטרו

מכשולים פיזיים

אמנם אנחנו לא רואים זאת בעיניים, אבל קליטה סלולרית משמעותה גלי רדיו העוברים מהמכשיר שלנו לאנטנה הסלולרית. גלי הרדיו מסוגלים רק בקו ישר, כלומר אם אתם גרים בשטח הררי מוקף גבעות, כך יגדלו הסיכויים שהקליטה שלכם תהיה נמוכה. אמנם הרים עדיין אי אפשר להזיז, אבל אם אתם גרים בשטח שכזה - עדיף לטפס כמה שיותר גבוה כדי לשפר את הקליטה.

מבנים סגורים

בדיוק כמו תנאי קרקע קשים, המשפיעים על הקליטה, גם מבנים סגורים משפיעים עליה. אם אתם בסביבה של מתכות או קירות עבים התקשורת עלולה להיפגע משמעותית. המכשולים העירוניים האלה חוסמים את גלי הרדיו ובחללים סגורים ללא חלונות, כמו מרתפים, הבעיה אפילו גדולה יותר. עם זאת, הקליטה משתנה בין הספקיות השונות; תדר 850 מגה-הרץ, לדוגמה, שייך לפלאפון ולסלקום והוא נחשב לחודר קירות ומתכות בצורה טובה יותר מהתדרים האחרים. מצד שני, כדי ליהנות מקליטה טובה בתדר 850 מגה-הרץ, האנטנה צריכה להיות קרובה אליכם.

סטודנטים סמארטפון. ShutterStock
הקירות עלולים ליצור מחסום - נסו לשנות מיקום או לצאת למרפסת./ShutterStock

מזג האוויר

במקרים של מזג אוויר קיצוני ביישובים מרוחקים, משתמשים עלולים לחוש שיבושים בקליטה. במקרה הזה אין שום דבר לעשות חוץ מלהמתין שמזג האוויר יתבהר קצת. בעיר יש אנטנות רבות, כך שגם אם אנטנה אחת מפסיקה לעבוד, או סובלת מעומס חריג, תמיד יש גיבוי של אנטנה נוספת.

עומס על האנטנה

רוב האנטנות הסלולריות כיום מחוברות לסיב אופטי, שמוגבל במהירות האינטרנט והחיבור לרשת הסלולרית. במקרים בהם נוצר עומס חריג על האנטנה, היא תחלק את המהירות ואת קישורית הסלולר שלה לכל המכשירים שמחוברים, עד שזה יגיע למצב שבו האנטנה תקרוס או שהתור יהיה ארוך מדי ומשתמשים לא יקבלו שירות. ניתן להדגים את הפער הזה בצורה הטובה ביותר על ידי בדיקת מהירות באמצע היום לעומת הלילה; כשרובנו ישנים, המהירות הרבה יותר גבוהה כי האנטנה יותר זמינה. את העומס החריג חווים ברוב ההופעות הגדולות בפארק הירקון בתל-אביב. ביום רגיל, האנטנות מסוגלות להתמודד עם העומס אבל כשאלפי מכשירים נוספים מנסים להתחבר בו-זמנית לאנטנה, היא תווסת את פעילותה ולא תצליח לשרת את כולם בצורה אופטימלית. מה עושים במקרה כזה? נהנים מההופעה ומחכים שתהיה קליטה.

תקלה בסמארטפון

הסמארטפון שלנו עושה שימוש ברכיבים רגישים רבים כדי לתפעל את כל סוגי הקישוריות שהוא מציע - GPS, בלוטות', Wi-Fi וגם תקשורת סלולרית. אם יש תקלה במכשיר, הוא עשוי להתנתק בפתאומיות - להציג כאילו אין קליטה - ולחזור לעצמו מבלי שתדעו שיש לו תקלה. אם התקלה חוזרת על עצמה באזורים שלרוב יש לכם בהם קליטה שווה לבדוק את המכשיר אצל טכנאי. אם אתם משתמשים בכיסוי סמארטפון עם מגנטים או מתכות, והתחלתם לחוות קשיים בקליטה, נסו להחליף אותו לתקופה קצרה כדי לוודא שהוא לא הגורם. בנוסף, מכשירים מסוימים מגיעים לישראל בייבוא לא רשמי, ואינם תואמים את התדרים בהם עושים שימוש בארץ. במקרים כאלה אפשר לצרוב ROM חדש על המכשיר או לוודא שאתם קונים מכשיר בגרסה בינלאומית התומכת בתדרים בישראל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully