וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שואב-האבק הרובוטי הכי פחות מתוחכם הפתיע אותנו לטובה. סקירה

8.9.2017 / 8:25

רוב הרובוטים השואבים עושים חור של כמה אלפי שקלים בכיס לפני שהם מתחילים לעבוד בבית, אבל גילינו להפתענו שמתוחכם וחדשני יותר הוא לא בהכרח טוב יותר. השואב הזה לא יקר במיוחד, ולא חכם במיוחד - אבל הוא יודע לשאוב

צלמים זמניים מורשים

שואב האבק הרובוטי של חברת iLife נבחר למוצר השנה של חברת אמזון בדצמבר 2016. זו הייתה בחירה מפתיעה, במיוחד כשמדובר במותג פחות מוכר בעולם שואבי האבק הרובוטיים. בשוק הזה, iRobot דומיננטית מאוד ויש גם מותגים מוכרים מתחומים אחרים, כמו LG, אבל בסופו של דבר לא השם חשוב אלא הביצועים. שבע שנים לאחר שהוקמה החברה היא עשתה עליה רשמית לישראל באמצעות היבואנית, רשת החנויות באג. המותג מציע ארבעה דגמים של שואבי אבק, שחלקם יודעים גם לנקות את הרצפה עם מטלית לחה וחלקם רק שואבים. הדגם הזול ביותר יעלה לכם 749 שקלים והדגם היקר ביותר מגיע עם תג מחיר של 1,199 שקלים.

השואב הרובוטי שקיבלנו לבדיקה, מדגם A6, היה פשוט מאוד להפעלה גם על ידי משתמשים שאינם בקיאים ברזי הטכנולוגיה. המארז כולל את הרובוט, זוג נוסף של מברשות הנראות כמו מחושים, פילטר נוסף היושב בתוך המכל, תחנת עגינה, שלט וקיר וירטואלי בדמות קובייה קטנה, החוסמת את הרובוט מאזור מסוים.

כדי להתחיל ליהנות מבית נקי צריך להניח את הרובוט בתחנת העגינה, להדליק אותו ולחבר את תחנת העגינה לחשמל. השלט פשוט ובאמצעותו בלבד שולטים בשואב האבק. לרובוט אין קישורית אלחוטית, כך שאתם למעשה תלויים רק בשלט שבידכם ולא יכולים לבקש ממנו לנקות כשאינכם בבית. ניתן לכוון את הרובוט לשאוב בשעה ספציפית במהלך היום, לשנות את עוצמת השאיבה באזורים מסוימים ועוד. השלט לא מתוחכם במיוחד אבל ממוקד ופשוט לתפעול - וזו האווירה הכללית שמשדר השואב הזה.

שואב אבק רובוטי iLife מדגם A6. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הבעיה העיקרית הייתה לנקות את השיערות שנתקעו במברשות המסתובבות./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

אם הרצפה שלכם מעולם לא נתקלה ברובוט שואב, תופתעו לגלות אחרי הפעלה אחת כמה אבק יש לכם בבית. הרצפה נראתה נקייה, אבל אחרי הפעלה של שעה, המכל שלנו התמלא באורח פלא באבק.

חשוב להדגיש כי בניגוד לרובוטים שואבים חדשים אחרים, הרובוט שבדקנו הוא רובוט חכם-טיפש. הוא לא מצויד במצלמה, אלא בכמה חיישנים בחזית וחיישנים המונעים ממנו ליפול במדרגות - בדומה לדורות הראשונים של השואבים הרובוטיים. בפועל, הוא נתקע בלא-מעט דברים בבית, ובמיוחד בכיסאות. בחזית הרובוט יש חיישן פיזי הנלחץ בכל פעם שהרובוט נתקל בחפץ ומאותת לו להסתובב. מול גרם מדרגות הוא התמודד יפה ולא התרסק את מותו, אלא עצר רגע לפני, אבל מהאיום של שטיח קטן ודקיק הוא לא הצליח לחמוק. הרובוט הסתבך עד למצב שהוא נתקע לחלוטין.

שואב האבק של iLife באמת עושה עבודה נהדרת, אף על פי שהוא מגיע ללא הטכנולוגיות האחרונות כמו קישורית אינטרנט אלחוטי או בלוטות'. צפייה בו מנקה את הבית כמעט ללא שום בעיה, גרמה לנו לתהות מדוע בכלל צריך את כל השכלולים האלה. מי שחרד לפרטיותו ימצא נחמה בעובדה שהרובוט לא ממפה את הבית ומעביר את המידע לשרתי החברה, בדומה ל-iRobot, אבל למרות שהוא פשוט הוא דורש עבודת תחזוקה. המכל מספיק גדול כדי לאסוף לכלוך של כמה הפעלות אך הבעיה המרכזית היא שיערות הנתקעות במברשת, שאוספת את כל האבק לתוך המכל; כדי לנקות את המברשת תצטרכו להשקיע זמן ומאמץ, ולא פעם תשאלו את עצמכם - האם לא קניתי את הרובוט במיוחד כדי לא להתעסק בלכלוך?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שואב אבק רובוטי iLife מדגם A6. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שלט פשוט - הדרך היחידה לשלוט בשואב הרובוטי הזה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מי שפחות הסתדר עם שואב האבק, הוא כלב המחמד שזיהה בו איום פוטנציאלי. אם יש לכם בעלי חיים בבית, קחו בחשבון שצריך להרגיל אותם לפני שמתזמנים את הרובוט לפעול כשאינכם נמצאים. הקיר הווירטואלי יעיל אבל אחרי שימוש אחד הוא מצא את עצמו מאוחסן. אם יש חדר שאינכם רוצים לנקות עם הרובוט - פשוט סגרו את הדלת.

עולם שואבי האבק הרובוטיים לא התקדם במהירות רבה מדי בשנים האחרונות, והשוק עצמו נראה מוגבל יחסית. מספר היצרניות המפתחות את שואבי האבק הרובוטיים מצומצם וכולל את LG, סמסונג, iRobot ו-iLife. עם זאת, בלי הרבה חיישנים מתוחכמים ובלי טכנולוגיות מתקדמות, ה-A6 של האחרונה ניקה בצורה שהצליחה להפתיע אותנו. במהלך היום הוא עובד בשקט, מבלי לעשות רעש. רק תוודאו שאין לו יותר מדי מכשולים לצלוח.

שואב אבק רובוטי iLife מדגם A6. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הוא מנקה, ולא יותר מזה. אבל כשקונים שואב זה פחות או יותר כל מה שצריך./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

אחרי כמה ימים הבנו מדוע הוא נבחר למוצר השנה של אמזון. מדובר בשואב רובוט המביא תמורה מצוינת למחיר, בעיקר כשתג המחיר של המתחרים גבוה בהרבה. מחירו 1,199 שקלים והוא נמכר ברשת חנויות באג, ההרכבה שלו פשוטה והתפעול עוד יותר פשוט. האכזבה היחידה שלנו מהרובוט היא הבחירה בצבע שחור-פסנתר המתלכלך במהירות רבה, במיוחד מאבק. את הרובוט עצמו תיאלצו לנקות ביד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

שואב אבק רובוטי iLife מדגם A6. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
קיר וירטואלי - מניחים על הרצפה והרובוט יודע להתרחק./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully