וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! מאווררים לאייפון הנמכרים בישראל שורפים את שקע הטעינה

14.9.2017 / 11:01

המאווררים הקטנים נפוצים מאוד בחנויות בישראל ובאתרי קניות בעולם, אבל יש לא מעט דיווחים שהם גורמים לנזק שתיקונו עולה מאות שקלים. הפתרון: לא להשתמש במוצרים שאינם מאושרים על ידי אפל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקררים לרגע ואז מתחממים מעצבים./מערכת וואלה!, צילום מסך

חודשי הקיץ החמים הביאו רבים מאיתנו לחפש פתרונות להתמודדות עם עומס החום; אחד מהם הוא מאוורר גימיק המתחבר לשקע הטעינה של הסמארטפון אבל משתמשי אייפון רבים גילו שהוא הצליח לקרר אותם לזמן קצר בלבד כי בשימושים הראשונים הוא כבר שרף להם את שקע הטעינה של המכשיר.

המאוורר, שעולה כ-20 שקלים בחנויות רבות ברחבי הארץ ופחות משני דולרים באתרים כמו אמזון ואליאקספרס, משבש את הרכיב הקריטי באייפון, אליו הוא מתחבר, ועלול לגרום לנזק של מאות שקלים. זה מה שקרה לדניאל יפת שקיבל מאוורר כזה במתנה וזמן קצר אחר כך האייפון שלו הפסיק לעבוד.

"אזהרה לכולם!! מאוורר נייד לאייפון, נשמע מגניב? גם אני אהבתי את הרעיון, וזה העביר לי את החום הכבד בדרך לבסיס. מיד שהגעתי לבסיס האייפון שלי לא קלט את המטען שלי (לא מקורי אבל מאושר על ידי אפל), והחליט שהוא מגיב רק לחלק מהמטענים (מקוריים). הסוללה שלי נטחנת הרבה יותר מהרגיל, הוא מטעין מאדו לאט וכל זה כנראה בגלל המאורר הנייד שדפק לי את רכיב ה-U2", כתב דניאל בפוסט בקבוצת פייסבוק של משתמשי iOS בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזהרה של דניאל יפת לגולשים./מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם יפת, הוא סיפר שהתיקון עלה לו מאות שקלים; זה התחיל בניקוי של שקע הטעינה ואחרי בדיקה מעמיקה הוא הבין שהבעיה חמורה יותר - שבב ה-U2 שאחראי על הטעינה נהרס. השבב עולה בין 400 ל-500 שקלים וזה מבלי להתייחס למפח הנפש הנגרם מהתקלה עצמה.

המאוורר, כאמור, נמכר בחנויות, מרכולים, פיצוציות ואפילו הפך למוצר גימיק שמחלקים באירועים כמו חתונות. בבדיקה שערכנו עם המעבדה הרשמית של אפל בישראל, DCS, נמסר כי למרות שיש מוצרים רבים התומכים במכשירי אפל, מכשירי אפל לא תומכים בכולם. חובה להשתמש באביזרים מקוריים של החברה או באביזרים מאושרים על ידי אפל. אם אינכם רואים על האריזה אזכור לכך שהמוצר עבר אישור על ידי אפל (Certified by apple) - עדיף לא להשתמש בו.

לפוסט של יפת הגיבו משתמשי אייפון נוספים שסבלו מאותה התקלה אחרי שחיברו למכשיר שלהם מאוורר דומה. גם בפורום התמיכה העולמי של אפל ניתן למצוא לא מעט תלונות על כך שהמאווררים הללו שורפים את שקע הטעינה. זה לא אומר שכל מאוורר ישרוף בהכרח את הרכיב, אבל מומלץ להימנע מהתגרות בגורל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתברר שהוא לא היחיד שזה קרה לו לאחרונה./מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחר ושקע הטעינה של אפל, מסוג Lightning, ייחודי רק לה, כל יצרנית אביזרים שרוצה לקבל אישור מאפל ולהפוך למוצר שמאושר על ידה, צריכה לשלם כסף במסגרת תוכנית ה-MFI, Made for iPhone/ iPad/ iPod. מדובר בתוכנית לא זולה שמייקרת את האביזרים משמעותית.

אך כל יצרנית אביזרים שמאושרת על ידי אפל, רשאית להוסיף את הלוגו Made for iPhone, iPod, iPad וכך ניתן לדעת האם האביזר מאושר על ידי אפל או לא. הבעיה הזו קיימת, לדברי אביחי נגר סמנכ"ל טכנולוגיות במעבדת DCS, יכולה לקרות גם ממטען לא מקורי ולא רק מהמהאוורר. נגר הסביר כי הסיבה שדווקא המאוורר גורם לנזק מהיר ומשמעותי היא שהוא כנראה צורך מתח גבוה ושורף את אחד הרכיבים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully