וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות ראשונות: מה חושבים בעולם על אייפון X החדש?

13.9.2017 / 9:59

אייפון העשור החדשני של אפל עדיין לא בחנויות אבל כתבי טכנולוגיה שהשתתפו בהשקה זכו לשחק איתו ראשונים. מה הם חשבו? מזל שלא היה שם רב או כומר שיחתן אותם עם האייפון

אייפון X השקה. רויטרס
אייפון X - מוצג לראשונה על הבמה במטה החדש של אפל./רויטרס

חודשים של ציפייה הסתיימו אמש לאחר שאפל חשפה את שלושת האייפונים החדשים שלה: אייפון 8, אייפון 8 פלוס ואייפון העשור - אייפון X (מבטאים את זה "אייפון עשר"). אייפון 8 ו-8 פלוס הם שדרוגים של אייפון 7 ו-7 פלוס המוכרים, הם דומים להם מאוד במראה ומציעים מפרט משוכלל יותר. אם אפל לא הייתה ממהרת להגיע לאייפון עשר (מה קרה לאייפון 9?), היא כנראה הייתה קוראת להם אייפון 7S ואייפון 7S פלוס.

אייפון X הוא האייפון היקר ביותר של החברה אי-פעם, עם תג מחיר של 999 דולרים לדגם הבסיסי ביותר, וגם האייפון השונה ביותר במראהו עד היום. לראשונה הוא אינו כולל את כפתור הבית האייקוני העגול, יש לו מסך בגודל 5.8 אינץ' נטול שוליים המכסה כמעט את כל חזית המכשיר, טעינה אלחוטית, טכנולוגיית 3D touch המזהה את עוצמת הלחיצה, טכנולוגיית True Tone המתאימה את גווני המסך בהתאם לסביבה שלכם. בגב המכשיר מערך צילום כפול: שני חיישנים של 12 מגה פיקסל, אחד עם מפתח צמצם f/1.8 ואחד עם מפתח צמצם f/2.4, זום אופטי כפול 2, מייצב תמונה ותאורת לד.

משמעות הפרידה מכפתור הבית היא שגם חיישן טביעות האצבע הוסר. כפתור הכיבוי יאפשר מעתה, בלחיצה ארוכה, להפעיל את סירי במקום כפתור הבית וכדי לפתוח את המכשיר אפל הציגה את טכנולוגיית Face ID החדשנית. זיהוי הפנים עושה שימוש בחיישנים חכמים המזהים את המשתמש ופותחים את המכשיר במבט מהיר בלבד.

האירוע היה שיא עבור חובבי ומעריצי אפל. כתבי טכנולוגיה מהעולם, שהשתתפו באירוע וזכו לשחק עם המכשיר ראשונים, מיהרו לפרסם את הרשמים הראשונים שלהם. עד שאנחנו נקבל את המכשיר לסקירה ארוכה, אספנו כמה מהכותרות שנתנו אתרי הטכנולוגיה הגדולים בעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כתבו מחדש את הספר" - אתרי הטכנולוגיה בעולם משבחים את האייפון ואת אפל./מערכת וואלה!, צילום מסך

"סוג חדש של מוצר אפל"

הכתב של מגזין טיים התלהב מאוד מהפיצ'רים החדשים שהציגה אפל: "הדבר הראשון שתבחינו ב-X הוא המסך העצום", נכתב. כצפוי, המסך מקצה-לקצה תופס כמעט את כל חזית הסמארטפון. למרות שהמסך שלו גדול רק ב-0.3 אינצ'ים יותר מאייפון 7 פלוס, הוא עדיין מרגיש קומפקטי יותר. בגלל שאייפון X לא מגיע עם כפתור בית, אפל הייתה צריכה למצוא דרך חדשה לחזור אחורה ולהחליף בין אפליקציות, האייפון החדש תומך במחוות חדשות שיעשו זאת. זה עובד כל כך חלק ואינטואטיבי שלא באמת הייתי צריך לחשוב על איך לצאת מהאפליקציה לפני שעשיתי את זה. אחת מהיכולות המדוברות ביותר היא היכולת לזהות את הפנים, הנקראת FaceID. בעוד שאני לא יכולתי לרשום את תווי הפנים שלי בבבדיקה, עובד של אפל הראה לי את כל התהליך וגם הדגים שהוא צריך להטות את הפנים ימינה ושמאלה, בעוד שבנוט 8 החדש של סמסונג המתחרה צריך רק להחזיק את הסמארטפון ולא לזוז. המעקב אחר הפנים מדויק במיוחד כשהוא משולב באפליקציות ובמשחקים. כשניסיתי את פיצ'ר ה-Animoji, החיות כמו הכלב והקוף פשוט הזיז את השפתיים והריסים לפי הפנים שלי בדיוק".

במגזין הטכנולוגי Wired גם הצטרפו לחגיגה והדגישו כי "אייפון X מרגיש בדיוק בגודל הנכון. ביד הגודל שלו שווה לאייפון 7 (לא הפלוס), אף על פי שגודל המסך שלו הוא 5.8 אינץ'. הוא קצת כבד אבל יציב יותר מה-7. הוא ללא ספק מכשיר יפה, במיוחד בצבע שחור. המסך נראה פנטסטי, העומק של הצבעים והבהירות גבוהה יותר מכל אייפון אחר שראיתי, אך לא הבחנתי ברזולוצייה הגבוהה יותר; זה לא דבר רע, הרי אף אחד לא יתלונן על הרזולוציה הנמוכה שלו. הבליטה של הרמקול והמצלמה הקדמית במסך קצת הפריעו בעת צפייה צפיתי בסרט על מסך מלא, אבל בשורה התחתונה זה לא באמת בעיה. הרבה דברים מרגישים שונה באייפון החדש, מאחר ואין לו כפתור בית, משתמשים במחוות כדי לבצע פעולות כמו לחזור למסך הבית, לפתוח את כל האפליקציות שפעילות ועוד. זה פשוט מאוד אבל עדיין שונה ממה שהיינו רגילים אליו עד כה. אייפון 8 ואייפון 8 פלוס יהיו בסופו של דבר הסמארטפון שרוב האנשים ירכשו וגם לו יש שדרוגים לא קטנים כמו טעינה אלחוטית, עיצוב מרוענן ומערך צילום מצויין. ה-X מרגיש שונה, הוא מרגיש כמו סמארטפון חדש לגמרי, אפילו סוג חדש של מוצר של אפל".

גם באתר הטכנולוגי Engadget התהלבו וכתבו: "עשר שנים לאייפון, אפל כותבת מחדש את ספר החוקים שלה - טים קוק היה נחרץ מאוד כשאמר שזה מכשיר עם מבנה קפדני שמייצג את סמארטפון העתיד, והוא כנראה צדק. המסך 5.8 אינץ' מקצה-לקצה מאוד יפה, במיוחד מקרוב. חשבתי שהבליטה של הרמקול והמצלמה הקדמית קצת תפריע לי, אבל טעיתי לחלוטין. מה שכן הפריע לי הייתה המסגרת שמסביב למסך; היא לא באמת כל כך גדולה אבל מי שירכוש סמארטפון באלף דולרים, יהיה אכפת לו. אז כן, אפל בנתה סמארטפון יפה. מה עוד חדש? ללא כפתור הבית, אפל מצאה פיתרון תוכנתי אלגנטי ובדקות הראשונות זה מרגיש מאוד מוזר, אבל אחרי זמן קצר הייתי בהלם ותהיתי מדוע אפל לא עשתה זאת קודם? זה מרגיש טבעי מאוד, אחרי כמה דקות לא רציתי לחזור לאייפון 7 פלוס שלי. בינתיים, האימוג'ים של אפל עובדים הרבה יותר טוב ממה שחשבתי, וכך גם הפתיחה של הסמארטפון עם הפנים".

עוד באותו נושא

כל מה שצריך לדעת על אייפון X החדש

לכתבה המלאה

באתר הטכנולוגיה Mashable התלהבו במיוחד מהאייפון החדשני: "אייפון X הוא כל מה שקיווינו שיהיה; הוא יורש אמיתי לאייפון, עם עיצוב ראוי, עשוי מחומרים מעולים ומציע כמות מדהימה של כוח ואינטליגנציה. מסך ה-OLED בהיר עם צבעים עשירים, ומכסה כמעט את כל חזית הסמארטפון מלבד המצלמה. מה שהפתיע אותי זה שהמחוות עבדו בצורה מצוינת - אני יודע שבמהלך המצגת של אפל הם התקשו מעט עם המחוות, אבל לי זה עבד בצורה חלקה בכל פעם מחדש. הסתכלתי בתמונות, סרטונים ומשחקים ומה שהבחנתי היה שהבליטה של המצלמה פשוט נעלמה ברגע שהתעמקתי. אני לא יודע אם זה בגלל שהיא קטנה, אלגנטית או כי היא עוצבה ככה. ה-Animoji של אפל עובדים מעולה, כל עוד הסתכלתי למצלמה. לא יכולתי להפסיק לעשות פרצופים. כפי שחזיתי, המצלמה באייפון X היא שונה בהרבה מזו שבאייפון 8. לשני החיישנים יש מייצב תמונה אופטי וגם כאן יש זום אופטי של פי שניים. לא היה לי הרבה זמן להתנסות במצלמה, אבל ניסיתי את צילום הדיוקן עם הפיצ'ר שמאפשר לשנות את התאורה בצורה משמעותית אחרי שהתמונה כבר צולמה. יהיה ביקוש גדול לאייפון X.

אתר The Verge, אחד מאתרי הטכנולוגיה הפופולריים והמשפיעים בעולם, נתן את אחת הכותרות הנלהבות ביותר: "אייפון X הוא הסמארטפון של העתיד", והמשיכו לשבח את המכשיר. "הרבה מדברים על כך שאייפון X יעלה 999 דולרים, אבל ברגע שמחזיקים אותו ביד, מרגישים שהוא שווה את זה. מדובר בסמארטפון יפה במיוחד, עם מסגרת מתכתית וגב מזכוכית, יש לו מסך גדול יותר מאייפון 7 פלוס אבל גוף קטן יותר. הוא מעט דק יותר ויציב יותר ביד מאייפון 7 אבל המסך הוא הכוכב של ההצגה; אפל קוראת לו Super Retina עם הרזולוציה הגבוהה ביותר שהייתה עד כה באייפונים. הוא חד במיוחד והצבעים עזים, בדיוק כמו שציפיתי ממסך OLED. המסך מכתיב הכול בעיצוב של האייפון וזה כולל גם את הסרת כפתור הבית. זה כנראה אחד מהדברים הכי שנויים במחלקות באייפון, אבל אפל עשתה המון כדי שהממשק ירגיש טבעי גם ללא כפתור הבית. לא יכולתי לבחון בעצמי את זיהוי הפנים בטכנולוגיית FaceID, אבל בכל פעם שהעובד של אפל פתח את האייפון - זה עבד, גם בתאורה המאתגרת והבהירה שהייתה באזור הדמו. אייפון X יגיע בנובמבר, ונראה שהוא הולך להיות פופולרי מאוד למרות תג המחיר.

אתר הטכנולוגיה Cnet לא היה שונה בתגובתו וכתביו גם התלהבו מאוד מהמכשיר. "התעוזה של אפל באייפון X היא בדיוק מה שגורם למכשיר הזה להיות הדובדבן שבקצפת בחגיגות העשור לאייפון. זה האייפון הגדול ביותר, אבל למעשה הוא קצר, דק וקל יותר מאייפון 8 פלוס. כשהחזקתי אותו ביד, הוא הרגיש מאוד טוב, בשונה מאייפון 7 פלוס שהיה גדול מדי. אייפון X מחזיר את הסמארטפונים לגודל הנכון מבלי להתפשר על כלום. כפתור הבית לא באמת חסר, לחיצה אחת והאייפון נדלק. אין לו קורא טביעות אצבע אך הוא מגיע עם טכנולוגיית זיהוי הפנים FaceID. מערך הצילום הקדמי נקרא TrueDepth (עומק אמיתי) והוא מוצג על ידי אפליקציות חכמות אבל גימיקיות. ה-Animoji חמודים והכול הרגיש עתידני ומוזר, אבל העיקר שזה עבד. מה שאני הכי אוהב באייפון הוא הגודל שלו, ומה שפחות אהבתי זה המחיר".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

האבולוציה של האייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully