וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל לא ממציאה את הגלגל - היא זו שגורמת לו לנוע. דעה

17.9.2017 / 8:55

חידושים - לפחות במובן המילולי של המילה - לא באמת היו שם על הבמה בהשקה האחרונה של אפל, אבל היה משהו אחר; היה קסם באוויר. אם שם המשחק החדש הוא "חוויית משתמש", אפל עדיין יודעת להיות הכי טובה בעולם

צילום מסך

(בסרטון: ההשקה במלואה)

כמיטב המסורת, כמה שעות לאחר שאפל חשפה את האייפונים החדשים שלה התקבצו מעריצי החברה להגן עליה מחצי המבקרים והמלעיזים שנהנים להיכנס בענקית הטכנולוגיה הרווחית בעולם. השנה השיקה אפל לראשונה שלושה אייפונים. בתחילה הציגה את היורשים של אייפון 7 ואייפון 7 פלוס - אייפון 8 ואייפון 8 פלוס (במקום 7S), שהפכו תוך עשרים דקות לאייפונים הכי פחות מסקרנים בהיסטוריה של החברה, כי אז נחשף אייפון X ששינה לחלוטין את סגנון העיצוב ואופן השימוש באייפון.

עיקר הביקורת הופנתה בתחילה כלפי תג המחיר הגבוה של המכשיר - שעומד על אלף דולרים ויותר (בישראל מחירו של אייפון X יהיה יותר מ-5,000 שקלים) - אבל כעת נשמעים קולות רבים הטוענים כי אפל לא באמת חידשה; את המסך נטול השוליים ראינו כבר ב-PH1 ה-Essential Phone של אנדי רובין שיחל להימכר בקרוב, ובשיאומי Mi Mix בשנה שעברה. פתיחת המכשיר במבט קיימת כבר מאז נוט 7 המתפוצץ של סמסונג, טעינה אלחוטית זו מזמן לא המצאה חדשנית ועדיין נראה שמעריצי אפל משוכנעים שמדובר בפריצות דרך ומוכנים לשלם על כך כסף רב.

ויש טכנולוגיות עתיקות אף יותר, שכמעט גרמו לאפל לדחות את השקת המכשיר, כמו מסכי OLED שראינו כבר במכשירי נוקיה N85 משנת 2008 וכמובן איך אפשר להתעלם מהכוכבים הגדולים של מסיבת העיתונאים - האנימוג'י; אימוג'י מונפשים המבוססים על תווי הפנים של המשתמש, כמו שיש בסנאפצ'ט בערך מיום היווסדה.

אז מה בכל זאת היה בהכרזה שגרם לתעשייה ולמעריצים לעצור את הנשימה למשך שעתיים שלמות? צריך להבין קודם כל שלא באמת ניתן להכתיר מנצח בדיונים האינסופיים האלה ברשתות החברתיות, ולא רק שלא תהיה הכרעה - מדובר בוויכוחי סרק כמו איזה צבע עיניים יפה יותר או מי הכדורגלן הטוב בהיסטוריה. הרשו לי להציע פרספקטיבה אחרת למה שהתרחש בשבוע שעבר בתיאטרון "סטיב ג'ובס" המכובד, במשכנה החדש והעצום של החברה.

אייפון X השקה. רויטרס
פיל שילר מציג את אייפון X על הבמה. ההתרגשות בשיאה למרות שכבר ראינו מכשירים דומים./רויטרס

חידושים - לפחות במובן המילולי של המילה - לא באמת היו שם על הבמה, אבל היה משהו אחר; היה קסם באוויר. אפל לא המציאה ולא ממציאה את הגלגל מחדש - אבל היא זו שגרמה וגורמת לו לנוע לבד ולנסוע בכוחות עצמו. זה הרבה פחות ממה שהיא הייתה בתקופתו של סטיב ג'ובס, אבל היא עדיין מייצרת מוצרים מעולים למיליוני משתמשים ברחבי העולם. כדי להיות המוביל לא צריך לחדש ולהמציא כלום.

יצרנית טכנולוגית לא נמדדת בחידושים והמצאות, אלא בכמה היא משפיעה על התעשייה כולה ומניעה את הטרנדים שלה. טעינה אלחוטית, מסך ללא גבולות וסריקת תווי פנים אינם דבר חדש, ואפל לא המציאה אותם - אך אין ספק כי מעתה הם יהפכו לסטנדרט; לעיצוב שיש לשואף אליו על ידי יצרניות סיניות של סמארטפונים בשקל וחצי. בדיוק כמו שקרה עם חיישן טביעות האצבע, שהופיע לראשונה באייפון 5S ושנה לאחר מכן כבר הפך לפיצ'ר סטנדרטי.

נוטים לומר שאפל נקברה יחד עם סטיב ג'ובס, שאפל מעתיקה מחברות שפעם היו מעתיקות אותה, אבל מאז שג'ובס הלך לעולמו, לפני שש שנים, התעשייה כולה השתנתה ועיצוב הסמארטפונים הפך לאחיד בשל מגבלות מסך המגע. יש עוד מה לחדש אבל היום שם המשחק הוא לקחת טכנולוגיה קיימת, לשפר אותה (כלומר לרשום עליה פטנט חדש) ולהפוך אותה לפופולרית מספיק כדי שכולם ישתמשו בה.

לסיכום, חשוב לזכור שמשתמשי אפל לא מכירים את מאות דגמי האנדרואיד שקיימים, ולא יודעים איזו טכנולוגיה יש בכל אחד. מבחינתם, הדרך היחידה לאמץ טכנולוגיה מסוימת היא לחכות שאפל תשלב אותה במוצר כלשהו ולכן שם המשחק הוא "חוויית משתמש" ופה אפל עדיין יודעת להיות הכי טובה בעולם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אימוג'י חיים - זה הכי טוב שהצלחתם להמציא מחדש?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully