וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשת: פייסבוק מאתרת למפרסמים אנטישמים שרוצים "לשרוף יהודים"

אילן גלר

17.9.2017 / 9:01

במשך חודשים הציעה הרשת החברתית למפרסמים פוטנציאליים להציג מודעות פרסומת המכוונות לאנשים המגדירים עצמם "שונאי יהודים"

הבית של מארק צוקרברג. צילום מסך
תתעורר, מארק. החברה שלך מעודדת גזענות ואנטישמיות./צילום מסך

לפייסבוק יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם; הם לא משלמים על השירות אבל מהווים מקור הכנסה משמעותי לחברה - שמוכרת את המידע עליהם למפרסמים, כדי שאלו יוכלו להתאים פרסומות לאופי הגולשים.

דיווחים קודמים חשפו כי פייסבוק מרוויחה כ-12 דולרים על כל משתמש בממוצע מדי שנה. כעת מתברר כי החברה, שהקים מארק צוקרברג ועדיין עומד בראשה, לא בוחלת באף מפרסם - גם אלו המבקשים לאתר עבורם אנטישמים מובהקים.

במשך חודשים הציעה הרשת החברתית למפרסמים פוטנציאליים להציג מודעות פרסומת המכוונות לאנשים המגדירים עצמם "שונאי יהודים (Jew Haters). לפי החשיפה של ProPublica, ארגון עיתונאי ללא מטרות רווח, קטגוריות אנטישמיות נוספות שהוצעו למפרסמים באתר הן אנשים שהתעניינו "כיצד לשרוף יהודים", או כאלו שתחומי העניין שלהם כוללים את "ההיסטוריה של כיצד היהודים הורסים את העולם".

כ-2,300 מפרסמים שונים בחרו קטגוריות אלו בעבור קמפיינים, כנראה בשל הדיון החברתי שניצת לאחרונה בארה"ב סביב הפעילות של הימין הקיצוני. לאחר ש-ProPublica דיווחה על כך לפייסבוק, הסירה החברה את הקטגוריות ממערכת הפרסום שלה ודווח כי הקטגוריות הבעייתיות ככל הנראה נוצרו על ידי אלגוריתמים אוטומטיים, היוצרים קבוצות דמוגרפיות פוטנציאליות באמצעות סריקת פוסטים ותחומי עניין של משתמשים ברשת החברתית. האם מישהו היה יכול להחריג פוסטים אנטישמיים באופן אוטומטי מהמערכת? כנראה שבקלות, עם זאת בפייסבוק רק הצהירו כי מדובר בבעיה בדיעבד ולא נקטו בפעולה מונעת.

"אנחנו יודעים שיש לנו עוד עבודה לעשות, ולכן אנו בונים הגבלות חדשות למוצרים שלנו ותהליך ביקורת שימנע מתופעות כאלו להתרחש בעתיד", כתב רוב ליטרן, מנהל פיתוח המוצרים בפייסבוק, בתגובה לפרסום. החברה בוחנת שינויים נוספים למדיניותה, בהם הכנסת עורך אנושי שיבדוק כל קטגוריה חדשה הנוצרת על ידי האלגוריתם, טרם תוכל להופיע במערכת הפרסום של החברה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

בוט מאתר גזענים בטוויטר. צילום מסך
קריקטורה שפורסמה בפייסבוק. כנראה שהוא קהל היעד של הקמפיינים האנטישמיים./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully