וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמואל ג'ונסון - מבקר, משורר ואבי השפה האנגלית

18.9.2017 / 10:17

היום הוא יום הולדתו ה-308 של סמואל ג'ונסון, שנחשב לאבי השפה האנגלית, כייוון שהיה האדם הראשון שהרכיב מילון מקיף לשפה

הדודל של גודל מוקדש היום (שני) ליום הולדתו ה-308 של סמואל ג'ונסון שהיה אחד מאנשי הספרות הבולטים באנגליה: הוא היה מבקר, משורר, מסאי, ביוגרף ומילונאי ונחשב לאבי השפה האנגלית, בהיותו הראשון להרכיב מילון מקיף לשפה.

ג'ונסון, שכונה לעתים קרובות ד"ר ג 'ונסון, נולד בליצ'פילד, אנגליה בשנת 1709 - מעל חנות הספרים של משפחתו. למרות שהצליח בלימודים באקדמיה מהוא נאלץ לפרוש בשל בעיות כלכליות.הוא הפך למורה ועבר ללונדון שם כתב שירים ומאמרים, ותרם לסצינה הספרותית המתפתחת של העיר. בתור לקסיקוגרף נלהב, ג 'ונסון החל בעבודתו החשובה ביותר, "מילון השפה האנגלית" ב-1747. הוא השלים את העבודה על המילון רק לאחר שמונה שנים, ב-1755. המילון זכה לתשבחות רבות על היקפו (כ- 43,000 ערכים) וסגנונו ונחשב למילון רב-ההשפעה ביותר למשך כ- 150 שנים (עד הופעת מילון אוקספורד ב- 1928). עם זאת ג'ונסון לא הרוויח כסף רב מהמילון, בשל ההוצאות הרבות בתקופת הכתיבה הארוכה.

באותה תקופה ג'ונסון נודע בזכות הביקורות שכתב על מחזותיו של שייקספיר וביוגרפיות של משוררים אנגלים. ג'ונסון מת בגיל 75 ב -13 בדצמבר 1784, ונקבר בווסטמינסטר אבי עד עצם היום הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully