וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 27 שנה: ביל גייטס מתחרט על Ctrl+Alt+Delete

22.9.2017 / 21:57

"אילו הדברים היה תלויים בי - בהחלט הייתי משנה את שילוב שלושת המקשים למקש אחד בלבד", אמר גייטס. לטענתו מתכנן המקלדות בחברת IBM לא רצה להשקיע בפרטים הקטנים

מקלדת. ShutterStock
מי לא ניסה ללחוץ על השילוב עם יד אחת?/ShutterStock

כל משתמש Windows מכיר את שילוב המקשים המוכר והנחוץ Ctrl+Alt+Delete, המוביל לפתיחת חלון מנהל המשימות במערכת ההפעלה הפופולרית מאז הגרסאות הראשונות שלה בשנת 1990. השילוב הלא נוח הזה משמש מדי יום מיליוני משתמשים ברחבי העולם ומתברר שגם מייסד מיקרוסופט לא מרוצה ממנו.

שילוב המקשים, המרוחקים זה מזה בצורה רשלנית כמעט, מסייע במקרה שהמחשב נתקע, או כשרוצים לסגור תוכנה שאינה מגיבה; ניתן לקבל חיווי לביצועי המעבד ולבחון את הפקודות שמריצה מערכת ההפעלה ברקע - סך הכול אוסף חשוב של פונקציות. השבוע התנצל ביל גייטס על כך שקשה להגיע לחלון הזה בראיון - 27 שנה אחרי שאילצו אותנו להתרגל לשילוב המקשים הזה לראשונה.

"אילו הדברים היה תלויים בי - בהחלט הייתי משנה את שילוב שלושת המקשים למקש אחד בלבד", אמר בוועידת אנשי העסקים שנערכה לאחרונה בניו יורק. אין צורך של ממש להקשות על המשתמשים בלחיצה על שלושה מקשים במקביל".

זו לא הפעם הראשונה שביל גייטס מתייחס לשילוב המקשים המציק. בראיון אחר שנערך עימו, לפני כארבע שנים, הפנה אצבע מאשימה כלפי מהנדס המקלדות בחברת IBM, דייוויד בראדלי, וטען כי האחרון סירב לתת לו מקש אחד בלבד אלא רק שילוב של השלושה. בראדלי טען אז כי "לא היה לנו זמן להתעכב בפרטים הקטנים של תכנון המקלדת".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ביל גייטס. AP
יופי שאתה מצטער עכשיו, איפה היית בתחילת שנות ה-90?/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully