וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת כופר חדשה דורשת תמונות עירום כדי לשחרר את המחשב

25.9.2017 / 9:20

"המחשב שלך נעול. על מנת לקבל את הקבצים שלך חזרה, עלייך לשלוח לנו 10 תמונות עירום שלך. לאחר מכן, נצטרך לוודא כי התמונות אכן שייכות לך"

במיטה עם מחשב. ShutterStock
המומחים מסכימים: איומי הסייבר יהיו קשים ונבזיים יותר עם הזמן./ShutterStock

מומחי סייבר בכל העולם מזהירים מפני התגברות מתקפות הכופר בתקופה הקרובה, והשנה כבר חווה העולם מתקפה גדולה שבוצעה באמצעות וירוס WannaCry בחודש מאי השנה. מתקפת כופר כוללת לרוב הצפנה של הקבצים במחשב של הקורבן ודרישה לשלם כופר בדמות ביטקוין, אך נראה שכופרה חדשה מתעללת במיוחד בקורבנות שלה - רוצים את הקבצים שלכם בחזרה? שלחו תמונות עירום שלכם.

"המחשב שלך נעול. על מנת לקבל את הקבצים שלך חזרה, עלייך לשלוח לנו 10 תמונות עירום שלך. לאחר מכן, נצטרך לוודא כי התמונות אכן שייכות לך", זוהי לשון ההודעה שהופיעה על מסכיהם של הקורבנות, והתגלתה על ידי חוקרי אבטחה. ההודעה נמסרת על רקע תמונות של תומאס הקטר ועליה הכיתוב Fuck You.

חוקרי אבטחה מעריכים כי מדובר בשלב הזה במתיחה זדונית מכיוון שסיומת קובץ הכופרה כלל לא מצפין את הקבצים, אבל הדרישה לשלוח תמונות עדיין אמיתית ומלחיצה את קורבנות המתיחה. חוקרי האבטחה אף הגדילו לעשות וניסו ליצור קשר עם התוקפים באמצעות המייל אך לא נענו. "לנו זה נראה כמו לא יותר ממתיחה אכזרית במיוחד, אם כי טכנית הדבר בהחלט אפשרי", הם סיכמו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully