וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: עד כמה אנחנו מרוצים מהסמארטפונים שלנו?

26.9.2017 / 8:37

עד כמה הסמרטפון שבחרנו עומד בציפיות שלנו, כמה כסף אנחנו מוציאים על הסמרטפון, כל כמה זמן אנחנו מחליפים סמארטפון ואיזה מותגים הכי פופולריים בישראל ועוד - העדפות הישראלים נחשפות

ערימה של סמארטפונים ישנים. ShutterStock
90 אחוזים מהישראלים מרוצים מהבחירה שלהם./ShutterStock

במהלך העשור האחרון הפכו הסמארטפונים שלנו לחלק בלתי נפרד מחיינו, עד לרמה שאנחנו נכנסים לחרדה כשאנחנו לא מוצאים אותם, ונלחצים מאוד כשנגמרת לנו הסוללה מחוץ לבית. אנחנו משתמשים בהם כדי להישאר מחוברים ולנהל את חיינו - אבל עד כמה אנחנו באמת מרוצים מהמכשיר שיש לנו בכיס?

כדי לקבל תמונת מצב עדכנית ביקשנו מחברת המחקר סי איי - מידע שיווקי, בשיתוף פאנל וויו לערוך סקר אינטרנטי. הסקר בוצע בקרב 506 משיבים במדגם ארצי ומייצג של דוברי עברית.

"בסקר שערכנו חשפנו מספר דברים מפתיעים", הסביר נעם רז, מנכ"ל חברת המחקר סי איי - מידע שיווקי. "מותגי הסלולר המוכרים ביותר הם גם הנמכרים ביותר בעולם: סמסונג, אייפון, ו-LG. גם נוקיה גם נהנית ממודעות גבוהה ככל הנראה בשל עברה המפואר, שכנראה עדין חקוק בזיכרון של הצרכנים. נתון נוסף שעולה מהסקר הוא שגם המותגים הסיניים הצליחו להתבסס יפה בשוק הישראלי. וואווי ושיאומי הסיניות כבר מוכרות ברחוב הישראלי ברמת מודעות של כ-60 אחוזים".

ברמת היכרות עם המותגים, מנתוני הסקר עולה כי 94 אחוזים מהישראלים מכירים את סמסונג, 90 אחוזים את האייפון, 88 אחוזים את LG, נוקיה עם 82 אחוזים, בלקברי עם 63 אחוזים, וואווי עם 59 אחוזים, שיאומי עם 53 אחוזים, HTC עם 46 אחוזים, וואן פלוס עם 25 אחוזים, ZTE עם 20 אחוזים, פיקסל של גוגל עם 15 אחוזים ומוטו של מוטורולה עם 9 אחוזים בלבד. גברים מודעים יותר מנשים למותגים של סמארטפונים, ובעיקר למותגים הפחות בולטים. גוגל פיקסל, למשל, מוכר על ידי גברים פי שניים מנשים ו-ZTE פי שלושה.

seperator

כל כמה זמן אנחנו מחליפים סמארטפון?

מדי חודש אנחנו שומעים על השקות של מכשירים חדשים, חלקם מכשירי דגל יוקרתיים וחלקם מכשירים זולים יותר, אבל רובנו - כך עולה מהסקר - לא ממהרים להחליף סמארטפון כל כמה חודשים. מהנתונים עולה כי רק אחוז אחד מהישראלים מחליפים סמארטפון תוך פחות משנה. 12 אחוזים מחליפים בין שנה לשנתיים, 46 אחוזים מחליפים מכשיר בין שנתיים לשלוש שנים, 23 אחוזים מחליפים כל שלוש עד ארבע שנים, 7 אחוזים נשארים עם הסמארטפון שלהם בין ארבע לחמש שנים ו-11 אחוזים לא החליפו סמארטפון כבר יותר מחמש שנים.

לדברי רז, "בסקר התגלה כי 40 אחוזים מהצרכנים הישראלים מחליפים את הסמארטפון שלהם בתדירות של יותר משלוש שנים, מה שאומר שרוב הצרכנים (60 אחוזים) בישראל כן אוהבים להתעדכן במכשירים מעודכנים יחסית ולא מתעלמים מההשקות והבאזז שיש סביב מכשירים חדשים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סקר סמארטפונים חברת המחקר סי איי - מידע שיווקי, בשיתוף פאנל וויו. עיבוד: דורון שיינר, מערכת וואלה! NEWS
סקר סמארטפונים חברת המחקר סי איי - מידע שיווקי, בשיתוף פאנל וויו/מערכת וואלה! NEWS, עיבוד: דורון שיינר
seperator

איזה סמארטפון יש לך בכיס?

כשבוחנים את התפלגות השוק לפי מותגים עולה שליטה כמעט מוחלטת של סמסונג ובמרחק רב אחריה האייפון של אפל ו-LG. לפי הנתונים, 46 אחוזים מהישראלים רכשו מכשיר של סמסונג, 16 אחוזים בלבד משתמשים באייפון, 14 אחוזים במכשיר של LG, 8 אחוזים במכשיר של שיאומי, 3 אחוזים במכשיר של וואווי, ו-3 אחוזים במכשיר של נוקיה; 9 אחוזים רכשו מותגים אחרים.

סמסונג גלקסי נוט 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
סמסונג שולטת בשוק הישראלי. גלקסי נוט 8 לצד גלקסי S8./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי
seperator

כמה אנחנו מוציאים על הסמרטפון שלנו?

בשנה האחרונה ראינו בישראל התעוררות של שוק הביניים והמכשירים הזולים. ביטול מס הקנייה בישראל השנה סייע גם להוזלת המחירים ורק בחודשיים האחרונים נראה שהיצרניות חוזרות לשווק מכשירי דגל יקרים מאוד לצד הדגמים עם המחירים הנוחים יותר. גם מנתוני הסקר עולה כי רוב הישראלים מעדיפים לא להוציא סכומי עתק על סמארטפון: 4 אחוזים הוציאו עד 500 שקלים, 14 אחוזים בין 501 לאלף שקלים, 13 אחוזים הוציאו 1,001-1,500 שקלים, 13 אחוזים נוספים הוציאו 1,501-2,000 שקלים ו-13 אחוזים נוספים 2,001-2,500 שקלים. 15 אחוזים השקיעו 2,501-3,000 שקלים בסמארטפון האחרון שהם קנו, 9 אחוזים 3,001-3,500 שקלים, 4 אחוזים הוציאו 3,501-4,000 שקלים ורק 2 אחוזים הוציאו יותר מ-4,000 שקלים. 5 אחוזים קיבלו מכשיר מהעבודה, 5 אחוזים נוספים סיפרו שהם קיבלו סמארטפון במתנה ולכן לא השקיעו בו כסף ו-4 אחוזים לא זוכרים כמה עלה הסמארטפון שלהם.

מהנתונים עולה כי 31 אחוזים מהישראלים קונים את המכשירים הזולים יותר, עד 1,500 שקלים, רק 15 אחוזים קונים את מכשירי הפרימיום בסכומים של יותר מ-3,000 שקלים - קטגוריה המושכת יותר נשים וצעירים, בלי קשר לרמת ההכנסה. "הצרכן הישראלי שומר על הכסף שלו", אומר רז. "אבל בעיקר מעניין לראות שההשקעה בסמרטפון קשורה להעדפה אישית ללא קשר לרמת ההכנסה בבית".

סקר סמארטפונים חברת המחקר סי איי - מידע שיווקי, בשיתוף פאנל וויו. עיבוד: דורון שיינר, מערכת וואלה! NEWS
סקר סמארטפונים חברת המחקר סי איי - מידע שיווקי, בשיתוף פאנל וויו/מערכת וואלה! NEWS, עיבוד: דורון שיינר
seperator

עד כמה הסמרטפון שלנו עומד בציפיות?

אנחנו אוהבים להתלונן על הסמארטפון שלנו, אבל נראה שבשורה התחתונה, רובנו חושבים שעשינו עסקה טובה. "90 אחוזים מהישראלים מרגישים שקיבלו מוצר ששווה את הכסף ורבע מהנשאלים דיווחו שהסמארטפון שהם בחרו עלה על ציפיותיהם; רק עשירית מהצרכנים התאכזבו קלות", מסביר רז.

בחלוקה בין המחנות - אייפון מול אנדרואיד - נראה שמשתמשי אייפון מתאכזבים פחות. בקרב משתמשי סמסונג, 23 אחוזים דיווחו כי הם מרוצים מעל הציפיות, 70 אחוזים דיווחו שהמכשיר ענה על ציפיותיהם ורק 8 אחוזים התאכזבו. בקרב משתמשי אייפון, 15 אחוזים דיווחו כי הם מרוצים מעל לציפיות, 79 אחוזים קיבלו את מה שהם ציפו לו ורק 6 אחוזים התאכזבו. בקרב משתמשי LG, 17 אחוזים דיווחו כי הם מרוצים מעל הציפיות, 62 אחוזים קיבלו מה שהם ציפו לו ו-20 אחוזים התאכזבו. בקרב משתמשי וואווי, 20 אחוזים דיווחו כי הם מרוצים מעל לציפיות, 60 אחוזים קיבלו מה שהם רצו ו-20 אחוזים התאכזבו. אצל משתמשי שיאומי 45 אחוזים קיבלו מוצר טוב יותר ממה שציפו לו, 43 אחוזים קיבלו את מה שהם ציפו לו ו-13 אחוזים התאכזבו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אייפון X. AP
משתמשי אייפון מתאכזבים פחות. אייפון X החדש, עדיין לא בחנויות./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully