וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תאסוף מהחודש פרטים על מהגרים מהפרופילים שלהם ברשת

1.10.2017 / 9:04

בממשל טראמפ כבר מסתייגים מהעניין: "הרשתות החברתיות מוצפות לעתים במסרים לא ברורים. לא ברור לי איך אימוג'י מחייך שפרסם מהגר ברשתות החברתיות יכול לספק פרטים אודותיו"

האקר סמארטפון. ShutterStock
איך אימוג'י אחד מעז?/ShutterStock

בעוד רשת האינטרנט אוגרת עוד ועוד מידע פרטי על מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם, נורות אזהרה רבות נדלקו בשנים האחרונות בסוגיות הנוגעות לשמירת הפרטיות בעידן הרשתות החברתיות. לצד התועלת שלהן, אין ספק שפייסבוק, טוויטר, סאפצ'אט אינסטגרם, WeChat הסינית, VK הרוסית ואחרות גם מספקות תובנות ומידע רב על חיי כולנו.

לפי תקנות חדשות של ממשל טראמפ, שייכנסו לתוקף ב-18 באוקטובר, יחל המשרד לביטחון פנים של ארה"ב לאסוף מידע מהרשתות החברתיות אודות המהגרים ומבקשי העבודה במדינה באופן רשמי (כאילו שהם לא עושים את זה גם ככה). המידע ייאסף, בין היתר, מרשתות חברתיות מוכרות שהוזכרו כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם והרשת החברתית לשיתוף תמונות, פינטרסט, הפופולרית בארה"ב.

המידע שייאסף מהרשתות החברתיות יתועד ברשומת האזרחים המהגרים הקיימת במדינה, ועדיין לא ברור כיצד הצעד הזה ישפיע על מחזיקי הגרין קארד - אישור העבודה - בארה"ב ועל אלו המבקשים לקבל אחד. עוד דווח כי לא ייעשה שום שימוש בנתונים שנאספים, ואלו לא יופצו לעיני הרבים, אלא במקרה שבו קיים חשש לביטחונה הלאומי של המדינה.

בממשל טראמפ עצמו כבר מסתייגים מהעניין: "הצעד החריף ללא ספק ישפיע על חופש הביטוי והדיבור", טען אחד הגורמים בממשל לפי הדיווח ברשת. "קשה לי לראות את התועלת בצעד שכזה, שכן הרשתות החברתיות מוצפות לעתים במסרים לא ברורים. לא ברור לי איך אימוג'י מחייך שפרסם מהגר ברשתות החברתיות יכול לספק פרטים אודותיו".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 13 בספטמבר 2017. רויטרס
מהדק את הפיקוח על מהגרים, על חשבון הפרטיות שלהם. טראמפ./רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully