וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו לאן מגיעים כשמחפשים "מקום המסתור של היטלר" בגוגל מפות

1.10.2017 / 10:20

בדומה ל-Waze, בה המשתמשים יכולים לעזור בבניית המפה ולהוסיף נקודות ציון, כך גם בגוגל מפות המשתמשים יכולים לערוך ולתרום למפות. בכנסת הזדעזעו מתוצאת החיפוש; גוגל בתגובה: "הנושא בבדיקה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה מוכר?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרט "המצוד אחר היטלר" טענו היוצרים כי הצורר הנאצי, אדולף היטלר, הצליח לברוח מגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה ומצא מקום מסתור בארגנטינה. זו לא הפעם הראשונה שתיאוריית הקונספירציה הזו צצה ויש לא מעט גולשים שמאמינים שמייסד הרייך השלישי ורוצח ההמונים חמק מכוחות הברית.

אבל אם תשאלו את גוגל, מקום המסתור של היטלר היה מתחת לאף שלנו כל הזמן. בדומה ל-Waze, בה המשתמשים יכולים לעזור בבניית המפה ולהוסיף נקודות ציון, כך גם בגוגל מפות המשתמשים יכולים לערוך ולתרום למפות. ברוב המקרים זה אכן מסייע להעשיר את השירות אבל מדי פעם אנחנו נתקלים בשינויים פוגעניים במיוחד.

אם תחפשו "מקום המסתור של היטלר" בגוגל, התוצאה הראשונה המתקבלת היא הפנייה לגוגל מפות המציגה את כנסת ישראל עליה נקודת ציון עם השם "מקום המסתור של היטלר". בבדיקה שערכנו ניתן להגיע לתוצאה הזו גם מהמחשב וגם באפליקציה ולפי מידע שהגיע לידנו, התוצאה הזו מתקבלת בחודשיים האחרונים.

זו לא הפעם הראשונה שבה גולשים עשו שימוש לרעה בשירותים של גוגל. לפני 11 חודשים דיווחנו כי המקלדת של גוגל במכשירי אנדרואיד מציעה השלמת מילים גזענית במיוחד בעברית. כמעט כל ניסיון להקליד שם של אישה רוסיה מניב הצעה מעליבה או סטריאוטיפית כלשהי.

לא ברור האם שינוי שם הכנסת במפה למקום המסתור של היטלר זו מחאה או הטרלה בלבד, אבל אין ספק שמדובר בעדכון לתוכנת המפות שעלול לפגוע בלא מעט ישראלים ויהודים בעולם. פנינו למשרד יחסי הציבור המייצג את גוגל בישראל לקבלת תגובה ונמסר לנו כי "הנושא בבדיקה".

דובר הכנסת מסר בתגובה כי "בכנסת הזדעזעו מהמקרה וכי כבר נעשתה פנייה לגוגל בדרישה שתוצאת החיפוש, הגם שברור שלא נעשתה במזיד, תוסר באופן מידי".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי מידע שהגיע לידנו, תוצאת החיפוש הזו קיימת כבר חודשיים לפחות./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully