וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון של מאסק: מושבה במאדים עד 2024

3.10.2017 / 8:21

כדי לממש את החזון, מאסק ציין כי שלושה תנאים חייבים להתקיים עד שנת 2024 - שניים מהם חברת SpaceX של מאסק כבר יודעת לעשות, וכעת נותר רק לגלות איך לייצר דלק על מאדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש מחיר למשתכן?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילון מאסק הוא כנראה היזם המקורי ביותר כיום בעולם. מיזם המכונית החשמלית שלו, טסלה, זוכה לפופולריות; חברת SolarCity שלו לאנרגיה סולארית תופסת תאוצה, חלום רכבת ההייפרלופ שלו הופך למציאות בשנים האחרונות אבל גולת הכותרת בעסקיו היא חברת SpaceX שמקיימת טיסות לחלל וחזרה באמצעות רקטה שפיתחה החברה.

אחרי שחשף לאחרונה את מדי תיירי החלל החדשים, חשף מאסק במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר את החזון שלו למושבה על מאדים. SpaceX הצליחה לשגר 11 פעמים בהצלחה את רקטת ההאצה של משגר פלקון 9, ולהנחית את הרקטה בשטחים קטנים יחסים. החברה עובדת על רקטות מתקדמות שיוכלו לבצע משימות במאדים ולחזור לבסיס בכדור הארץ כמה פעמים.

לדברי מאסק, הרקטות הרב-פעמיות של החברה יהיו העוצמתיות ביותר ששוגרו אי-פעם, עם יכולת לשאת משקל של 300 טונות במסלול מדויק למאדים. הרקטות יובילו חלליות למשימת ההתיישבות על כוכב הלכת השכן וכן אלפי גלונים של דלק שיניעו את החלליות. לאחר מכן ישובו רקטות ההאצה חזרה לנקודת השיגור - הלוך ושוב.

כדי לממש את החזון, מאסק ציין כי שלושה תנאים חייבים להתקיים עד שנת 2024: הראשון הוא שימוש חוזר במערכת התחבורה, כלומר הרקטות הרב-פעמיות; השני הוא תדלוק מחדש, והשלישי הוא ייצור דלק על מאדים. שתיים מהמשימות כבר בוצעו בהצלחה אך המשימה השלישית היא גם המסובכת מכולן.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully