וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יעבדו עליכם: אל תקנו מטען נייד לסמארטפון לפני שתקראו את זה

9.10.2017 / 8:36

מטען נייד הוא פשוט סוללה חיצונית המאפשרת להחזיר את סוללת הסמארטפון שלכם לחיים כשאתם רחוקים מהשקע בקיר. איזה נפח מומלץ ואיך להיזהר מחיקויים ברשת? כל מה שצריך לדעת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימו לב שאתם קונים מטען שמתאים לנפח הסוללה בסמארטפון שלכם. מטען נייד של חברת אנקר./מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד הסמארטפונים שלנו הולכים ומשתכללים, הסוללה נותרה ללא שינוי משמעותי כבר שנים רבות.

סמארטפונים מצוידים בסוללות ליתיום-יון בנפחים משתנים, לרוב בין 2,000 ל-5,000 מיליאמפר-שעה (mAh). הסוללות הללו מספיקות לחצי יום עד יום שלם של שימוש בין טעינה לטעינה אבל מי מאיתנו לא נתקע עם אחוזים בודדים ובלי מטען?

בניסיון לפתור את בעיית הניידות הזו, יצרניות הסלולר מציידות את המכשירים במעבדים שהופכים מדי שנה לחסכוניים יותר ובטכנולוגיות של טעינה מהירה, אבל כשאתם נתקעים בלי סוללה יש פיתרון אחד בלבד - לחבר אותה למקור כוח.

כדי לחסוך בחיי סוללה אפשר להנמיך את בהירות המסך, לבטל קישורית מיותרת כמו Wi-Fi כשאין רשת סלולרית זמינה, רכיב GPS או בלוטות' אבל הדרך היעילה ביותר להזריק חמצן לסמארטפון היא לטעון אותו באמצעות מטען נייד. הבעיה היא שהשוק מוצף במטענים חלשים במקרה הטוב או מזויפים ומסוכנים במקרה הרע; כיצד תדעו איזה מטען לקנות כדי שלא תישארו בלי אנרגיה ברגע האמת?

רגע לפני שנסביר לכם איך לבחור מטען נייד, חשוב להבהיר אילו מטענים ניידים לא לקנות; ממה להיזהר ואילו מותגים יכולים להיות בעייתיים. המותגים הפופולריים ביותר בכל הנוגע למטענים ניידים הם החברות אנקר ושיאומי, אבל זה אומר שקיימים בעולם אינספור זיופים של המטענים שלהן, גם באתרים כמו eBay וגם באתרי קניות סיניים.

כל המוכרים מבטיחים שהמטען מקורי והזיופים הגיעו לרמה שאפילו היצרנים עצמם יתקשו לזהות את ההבדל. אם בכל זאת בחרתם לרכוש מטען נייד באתר קניות סיני, עדיף לעשות זאת בחנויות מוכרות יותר כמו GearBest, Bangood או Geekbuying שנחשבים לאמינים יותר.

אייפון 7 בטעינה. ShutterStock
כשאתם טוענים את הסמארטפון בבית, אל תשכחו להטעין גם את המטען הנייד שיהיה מוכן לפעולה./ShutterStock

אם תרכשו מטען מזוייף, במקרה הטוב הנפח שמוצהר עליה הוא לא הנפח שתקבלו ובמקרים הגרועים הוא יתחמם ויגרום לכוויות או אפילו יתנפח ויתלקח. אל תתפתו לדילים חשודים של מטען עם נפח גדול בסכומים של 20-30 שקלים. האופציה הטובה ביותר להיזהר ולהבטיח שהסוללה אינה מזויפת, זה פשוט לרכוש אותה כאן בארץ דרך חנות מוכרת עם אחריות.

כמו בסמארטפונים, גם למטענים ניידים יש קיבולת והיא לרוב מתחילה ב-3,000 מיליאמפר-שעה (הקיבולת המינימלית). הנפח הזה יספיק להטענה אחת, בהנחה ויש לכם אייפון 7 או אנדרואיד עם סוללה קטנה. ברוב האנדרואידים נפח הסוללה מתחיל רק ב-3,000 מיליאמפר-שעה, מה שאומר שאם תוסיפו את השימוש תוך כדי הטעינה כלל לא תגיעו ל-100 אחוזי סוללה.

מומלץ לרכוש מטען נייד עם נפח של פי 2-3 מנפח הסוללה של הסמארטפון שלכם לפחות, כלומר 6,000 או 10,000 מיליאמפר-שעה ואם אתם מתכננים להתנתק מהחשמל, אפשר גם למצוא מטענים ניידים בנפחים של 20,000 מיליאמפר-שעה. תזכרו גם שצריך לטעון את המטען הנייד כדי להקפיד שהוא יישאר תמיד מוכן לפעולה.

עוד יתרון לסוללות בקיבולות גדולות הן שברובן יש עוד כניסת USB כך שתוכלו לחלוק את הסוללה.

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על תקני טעינה מהירים של יצרניות שונות. התקן הפופולרי ביותר הוא Quick Charge 3.0 של קוולקום. היצרניות המוכרות השכילו לשלב את תקן הטעינה הזה גם בסוללות הניידות, מה שאומר שכשתעשו שימוש במטען הנייד, תוכלו לטעון את המכשיר באותה המהירות של השנאי בקיר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סוללה חלשה. ShutterStock
כמו שאמר סיינפלד: כשהסוללה חלשה, אנחנו חלשים./ShutterStock

מטענים התומכים בטעינה מהירה הם בעיקר של חברת אנקר והם עושים שימוש בטכנולוגיית IQ, המזהה את מתח הטעינה הטוב ביותר עבור המכשיר. חשוב לשים לב גם לזרם ולרכוש מטען נייד עם מתח של 2.4 אמפר לפחות, מה שאומר שגם אם הוא לא תומך ב-QuickCharge 3.0, הוא עדיין יטען את הסמארטפון שלכם בקצב מהיר.

מותגים בינלאומיים רבים עשו עליה לישראל בשנה האחרונה ובהם ניתן למנות את Belkin המציעה מטענים איכותיים ו-PowerRcoks. מחירי המטענים הניידים האלה מתחילים ב-70 שקלים לנפח התחלתי של 3,000 מיליאמפר-שעה ויכולים להגיע גם לסכום של 299 שקלים (למטען נייד של אנקר בנפח 20,100 מיליאמפר-שעה).

חשוב להדגיש כי לא כל מטען נייד ניתן להעלות לטיסה. סוללות, כידוע, עלולות להתלקח ואפשר לעשות שימוש בכמות גדולה של סוללות למטרות זדוניות לכן במרבית נמלי התעופה קיימת הגבלה על נפח הסוללה. סוללה בנפח של 20,00 עד 32,000 מוגבלת לעד שני נוסעים ואילו סוללות עם נפח גדול מ-32,000 לא מאושרות כלל להעלאה על הטיסה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully