פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      השעון המעורר בסמארטפון לא יעיל? האפליקציות האלה יעירו אתכם בבוקר

      כמה פעמים אתם לוחצים על הנודניק בכל פעם שהסמארטפון מנסה להעיר אתכם בבוקר? אם האפליקציה המובנית במכשיר שלכם לא עושה את העבודה, אתם צריכים את האפליקציות האלה בחייכם

      סמארטפון בלילה (ShutterStock)
      כמה פעמים אתם לוחצים על הנודניק בכל בוקר? (צילום: ShutterStock)

      רובנו מתחלקים לשני סוגים של אנשים - אלו שמסוגלים לקום בבוקר בלי בעיה ולהתחיל את היום ואלו שלהתחיל את היום זה החלק הכי קשה ביום שלהם. עבור הסוג השני השעון המעורר בסמארטפון לא תמיד עושה את העבודה; לא שומעים את הצלצול, הנודניק לא מנדנד מספיק וקל מדי לכבות לגמרי את השעון מיד אחרי שהוא החל לצלצל.

      אם אתם מתקשים לקום מהמיטה בבוקר, אתם יכולים לכוון עשרות שעונים בהפרש של כמה דקות זה מזה, או פשוט להחליף את אפליקציית השעון המעורר המובנית בסמארטפון שלכם באפליקציה חדשה שתכריח אתכם לצאת מהמיטה בצורה יעילה ומקורית. קבלו כמה המלצות שאהבנו:

      חפש את המטמון

      אפליקציית Alarmy פשוט תכריח אתכם לצאת מהמיטה כדי לבטל את השעון המעורר, ותגרום לכם לפתוח את היום במשימה פשוטה. כדי לכוון את השעון האפליקציה תבקש מכם לצלם תמונה של חפץ או רהיט שיש לכם בבית: הכיור בשירותים, תמונה בסלון וכו'. השעון מעורר יפסיק לצלצל רק כשתעמדו עם הסמארטפון מול האובייקט שהגדרתם מראש, כך שלא תוכלו לכבות את השעון המציק עד שכבר תהיו מחוץ למיטה. רק אל תצלמו את עצמכם במיטה לפני שאתם נרדמים.

      [להורדה לאנדרואיד, להורדה לאייפון]

      אני, עצמי והמיטה

      אפליקציית Snap me up תחדד את כישורי הסלפי שלכם על הבוקר עם שעון מעורר שימשיך לצלצל עד שתחזיקו את הסמארטפון מול הפנים ותצלמו. האפליקציה לא תשתף את התמונה עם החברים שלכם, אבל היא תשמור את הסלפי בסמארטפון כך שתוכלו להשתמש בו או להכין קולאז' של סלפים מהבוקר. הרעיון מאחורי האפליקציה הוא שתצטרכו להיות ערים מספיק כדי לצלם את הסלפי אבל זו פשוט גרסה פחות קשוחה של האפליקציה הקודמת. האפליקציה מעוצבת מאוד ואפילו כוללת יומן חלומות, אם אתם צריכים תירוץ להתחיל להקליד מיד כשהשעון מצלצל.

      [להורדה לאנדרואיד]

      לקום בזמן הנכון

      אם אתם רוצים לקום בדרך פחות אכזרית, Sleep Better תסגור לכם את הפינה. השינה שלנו מורכבת ממחזורי שינה; במהלך הלילה, אדם מבוגר חווה בממוצע 4-5 מחזורי שינה בשמונה שעות. כל מחזור שינה אורך בין 90 ל-110 דקות ואם נקום באמצע מחזור השינה, כנראה שנהיה עייפים מאוד וזה עלול להשפיע על כל היום שלנו. אם נקום בסוף מחזור השינה, נהיה יותר עירניים ויהיה לנו קל יותר לקום מהמיטה. האפליקציה הזו מנתחת את השינה שלנו ועוקבת אחר התזוזות והרעשים במיטה, בהנחה שתפעילו אותה כשהמכשיר שלכם מונח לידכם. באפליקציה תגדירו חלון זמנים לשעון המעורר והיא תבחר את הזמן הטוב ביותר להעיר אתכם. בשונה משעונים מעוררים אחרים, או מהשעון המעורר המובנה בסמארטפון, האפליקציה מציעה 30 מנגינות מרגיעות שיעירו אתכם ולא ניתן להחליף אותן. היתרון הוא שתוכלו לעקוב אחר הרגלי השינה שלכם לאורך זמן.

      [להורדה לאנדרואיד, להורדה לאייפון]

      לקום עם הסאונד שלכם

      גם אפליקציית Sleep as Android פועלת על אותו עיקרון של ניטור מחזורי השינה אבל כוללת עוד פיצ'רים יחודיים. כאמור, אם תניחו אותה על המיטה היא תנתח את השינה ותדע מתי הזמן הנכון להעיר אתכם אבל תוכלו להוסיף חידות מתמטיקה כדי לכבות את השעון או שהאפליקציה תאלץ אתכם לנער את המכשיר כדי להתעורר. האפליקציה תומכת גם בשעונים החכמים, כך שתוכל להעיר אתכם ישירות מבלי לישון עם הסמארטפון ומאפשרת להתעורר עם איזה שיר שתבחרו בספוטיפיי.

      [להורדה לאנדרואיד]

      שקשק את החלום

      בשונה מהאפליקציות האחרות, שהמלצנו עליהן בכתבה הזו, האפליקציה הזאת מעוצבת בצורה מאוד מגניבה וכבר בשלב הגדרת השעון התאהבנו בה. ניתן להגדיר עד שמונה שעונים מעוררים והאפליקציה מאפשרת לבחור מוזיקה מהספריה שלכם. השעון המעורר מתחיל בווליום חלש ואחר כך מגביר את העוצמה באיטיות ככל שהזמן עובר, כך שניתן לקום בנוחות. את השעון המעורר ניתן להפסיק על ידי סיבוב הסמארטפון, ניעור או החלקה באמצעות היד.

      [להורדה לאייפון]

      >> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.