וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוביה M2: זה הסמארטפון הכי משעמם שבדקנו השנה

10.10.2017 / 8:17

המכשיר הזה לא נוראי, אבל הוא מציע מפרט בינוני בלבד ביחס למחיר שלו, ומראה שנע בין בנאלי ללא-אטרקטיבי; המסך טוב, חיי הסוללה מעולים ומצד שני המצלמה ואיכות הסאונד הן מהגרועות שבדקנו. יש הרבה בעד ונגד בסמארטפון הזה - אבל בעיקר נגד

צילום מסך

המותג "נוביה" של יצרנית הסלולר הסינית ZTE הגיע אלינו בשנה שעברה על ידי היבאונית באג וההתנסות הקודמת שלנו עם ה-Z11 הייתה חיובית והצליחה להפתיע אותנו לטובה. מה שהפך את המכשיר ההוא לאטרקטיבי במיוחד היה תג המחיר שהביא בשורה צרכנית עוד לפני ביטול מס הקנייה. זמן רב שבאג לא השיקה בארץ סמארטפונים נוספים של המותג עד שלאחרונה קיבלנו את נוביה M2 ונוביה M2 Lite, בסמוך להשקה של המכשירים בעולם. מדובר בזוג מכשירי ביניים ומטה בטווח מחירים של 899 עד 1,399 שקלים. הניסיון הקודם עם המותג השאיר אותנו במתח ובעיקר בציפייה גדולה, שגם הפעם ה-M2 יצליח לשחזר את ההצלחה, למרות שתג המחיר שלו עומד על 1,400 שקלים. זה מה שחשבנו.

נוביה M2 חדש. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
יש הרבה פלוסים ומינוסים במכשיר הזה - אבל יש יותר מינוסים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

בשונה מה-Z11 המוצלח שבדקנו השנה, העיצוב של נוביה M2די משעמם וחסר ייחוד. יש לו מסגרת מתכתית וגב אלומיניום דק, כפתור בית המשמש גם כקורא טביעות אצבע, ולצדו שני כפתורי מגע. העיצוב בנאלי מאוד ואפילו קצת מכוער, ביחס למה שהשוק היום מציע. מצד שני, יאמר לזכות נוביה שהנדסת האנוש של הכפתורים מצוינת וגם הווליום וגם כפתור הכיבוי נגישים בצורה נוחה, מבלי למתוח את האצבעות. הופתענו לרעה מקצוות המסגרת, המצופים בפס בצבע זהב; אין לנו מושג מה עבר על נוביה ולמה הם חשבו שזה נראה טוב, אבל זה פשוט גורם למכשיר להיראות קיטשי יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מסך

את ה-Z11 אהבנו במיוחד בגלל המסך האיכותי, שאומנם לא סיפק תמונה חדה אבל הצבעים שלו היו מאוד חיים. שמחנו לראות שגם M2 מצליח לשחזר את ההצלחה בצורה מדויקת - התמונה אינה חדה אבל הצבעים של המסך מצוינים, הפעם הודות לפאנל מסוג Amoled. למכשיר מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD. הגוון הלבן נראה מצוין ובשונה ממסכים אחרים, אין לו נטיה לגווני כחול או צהוב. כאמור, המסך לוקה רק בחוסר חדות אך הצפייה בו נעימה לעין. החברה בחרה להגן על המסך עם ציפוי גורילה אבל בחרה שלא למסור איזו גרסה כך שאנחנו לא יודעים עד כמה ההגנה אפקטיבית.

נוביה M2 חדש. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מבחינת ביצועים הוא לא רע, אבל המצלמה אכזבה אותנו מאוד./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

חומרה

נוביה M2 הוא מכשיר ביניים המציע ביצועים מרשימים למדי; הוא מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 625 של קוולקום, הנחשבת למעט מיושנת, לצד 4 גיגה זיכרון RAM. ביצועי המכשיר מצוינים ושילוב המעבד וזיכרון העבודה יספיקו לכל משימה בסיסית ואפילו יותר מזה. למכשיר סוללה בנפח 3,630 מיליאמפר-שעה ממנה הצלחנו לסחוט ממנה יותר מיום שלם של עבודה. למכשיר טעינה מהירה בשם NeoCharge, טכנולוגיה שפיתחה נוביה, ומבדיקה שלנו קצב הטעינה דומה לזה של מכשירים המצוידים בטכנולוגיית QuickCharge 2.0 של קוולקום. את המטען המהיר תקבלו כלול בערכה, וזה בונוס שחוסך כמה מאות שקלים. עוד שמחנו לגלות שהסמארטפון לא מתחמם בטעינה וגם בשימוש. מבחינת השמע, הרמקול של המכשיר השאיר אותנו המומים עם איכות גרועה במיוחד, גם ביחס למכשירים מאוד זולים.

ממשק

למרות שאנדרואיד 8 הושקה כבר, נוביה M2 מגיע עם מערכת ההפעלה המיושנת אנדרואיד 6.0.1 והניסיון שלנו מעיד שכנראה לא יגיע עדכון לאנדרואיד 7.0, אבל עדיין מוקדם לדעת. על מערכת ההפעלה מולבש הממשק הייעודי של נוביה בגרסה 4.0. הממשק של נוביה הופך את המכשיר לאינטואיטיבי בצורה משמעותית ומשדרג משמעותית את השימוש. שמחנו לגלות שאפשר להפעיל יישומים כפולים, אם אתם משתמשים בשני כרטיסי SIM; לדוגמה, אפשר להשתמש בשני חשבונות ווטסאפ במקביל ולקבל שיחות לשני המספרים, אופציה שקיימת במכשירים של שיאומי כבר כמה שנים. בפעם הקודמת שבדקנו את הממשק, הוא היה כמעט העתק מדויק של iOS מבית אפל אך הפעם הוא עבר ריענון קל ומציע שלל אפשרויות שימושיות כמו הקלטת מסך. הבעיה במערכת ההפעלה המיושנת היא עדכוני אבטחה שהמכשיר הזה לא מקבל, וחושפים את המשתמשים קצת יותר להאקרים.

נוביה M2 חדש. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
יש אלטרנטיבות מוצלחות יותר בפחות כסף./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

צילום מעולם לא היה הצד החזק של נוביה. המכשיר הקודם שבדקנו התקשה להתפקס על אובייקטים מקרוב (צילום מאקרו) אך הפעם נוביה שילבה במכשיר מערך צילום כפול: חיישן אחד שחור-לבן והשני צבעוני (RGB) של 13 מגה פיקסל מבית סוני עם מפתח צמצם f/2.2 ופיקסלים בגודל של 1.2 מיקרון. על הנייר מדובר במערך צילום מרשים אך בפועל התאכזבנו. בתנאי תאורה פחות מאופטימליים, כמו תאורה משרדית, המצלמה נכשלה בענק. התמונות מגורענות ונטולות חדות. בצילום בתנאי תאורה טובים, המצלמה מפיקה תמונות לא רעות אבל כיום, קשה למצוא מצלמה של סוני שתפשל באור יום. מצב הבוקה, המתאפשר במכשירים עם שתי עדשות, גם לא מוצלח והאובייקט שרצינו שיהיה ממוקד, יצא מטושטש. מצד שני, לזכות החברה נזקוף את ממשק הצילום עתיר המצבים כמו חשיפה מרובה, ציור אור, שכפול ועוד. כשפנינו לבדוק את המצלמה הקדמית גילינו תמונות עוד יותר גרועות. גם בתנאים הטובים ביותר, הזיפים שעל הפנים נראו מטושטשים ומרוחים.

השורה התחתונה

שוק הסמארטפונים כיום מוצף במכשירים במחירים שונים. בזולים תוכלו למצוא הרבה ג'אנק אבל גם כמה מכשירים משתלמים במיוחד; היקרים מציעים פרימיום ברמה אחרת אבל יקרעו לכם את הכיס וקטגוריית הביניים אמורה להציע סמארטפונים טובים בסכומים שלא תצטרכו לפרוס ל-36 תשלומים. קטגוריית הביניים היא גם הבעייתית ביותר מפני שעדיין מדובר בהשקעה כספית ובמקרים רבים ההיצע לא מפתיע לטובה, בטח ביחס למכשירים הזולים יותר. בדיוק במרכז הקטגוריה הזו נמצא נוביה M2 החדש וכמו שכבר אמרנו - יש הרבה בעד ונגד במכשיר הזה. מצד אחד, כוח העיבוד שלו, המסך וחיי הסוללה מעולים. מצד שני, המצלמה היא אחת הגרועות שנתקלנו בהן, המראה שלו הותיר בנו רושם שלילי בעיקר וגם המחיר לא הכי אטרקטיבי. בנוסף, החומרה שלו די מיושנת, וגם גרסת האנדרואיד, ואיכות השמע של המכשיר היא כנראה הגרועה ביותר שנתקלנו בה. תמורת 1,400 שקלים, מדובר במכשיר לא משתלם שלא מציע תמורה טובה לכסף. למעשה, תוכלו למצוא חומרה עדכנית יותר במכשירים זולים הרבה יותר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully