וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחקה בסמארטפון ללא הפסקה - עד שהתעוורה בעין אחת

13.10.2017 / 7:37

"כשהתעוררתי מהשינה פשוט לא ראיתי כלום בעין אחת", סיפרה בת ה-21 לכלי תקשורת בסין ואמרה שהיא בילתה מול המסך הקטן 7-8 שעות ביום. הרופאים חוששים שהעין לא תצליח להתאושש

משחק סמארטפון. ShutterStock
שיחקה 7-8 שעות היום - עד שהתעוורה בעין אחת./ShutterStock

בעשורים האחרונים הפכו משחקי המחשב לפופולריים מאוד ובעשור האחרון הם זוכים להצלחה גם בכיס בזכות מהפכת המובייל. הסמארטפונים מאפשרים לנו לקיים הפוגות קצרות במהלך היום ולנקות את הראש עם משחקים על המסך הקטן, אבל כמו כל תופעה, יש כאלה שלוקחים אותה רחוק מדי ומשתעבדים להתמכרות שהורסת את חייהם.

ההתמכרות לסמארטפון היא תופעה נפוצה יותר בקרב משתמשים צעירים ומתבטאת, כמתבקש משמה, בשימוש רציף במכשיר ללא הפסקה. המסך הקטן וזווית הצפייה גורמת לאימוץ רב של העין והצוואר והשבוע דווח על צעירה בת 21 מסין, שהובהלה לבית החולים לאחר שאיבדה את הראייה בעין אחת, כתוצאה משימוש ממושך בסמארטפון.

לפי הדיווח, בתחילת החודש הצעירה הרגישה כי ראייתה החלה להיטשטש באחת מעיניה. תחילה, סברה כי מדובר בעייפות רגילה והלכה לישון - מבלי שידעה שהמקרה הרבה יותר חמור. "כשהתעוררתי מהשינה פשוט לא ראיתי כלום בעין אחת", סיפרה הצעירה לכלי התקשורת בסין. כמה שעות לאחר מכן, כשהוריה לקחו אותה לבית חולים, בישרו לה הרופאים שהיא סובלת מחסימת עורק רשתית, הנפוצה בקרב מבוגרים, אולם מופיעה לעתים בצעירים שבוהים זמן ממושך מדי במסך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרופאים לא אופטימיים./מערכת וואלה!, צילום מסך

בת ה-21 סיפרה כי בילתה לפחות 7-8 שעות מדי יום מול המסך. "עזבתי את הסמארטפון רק כדי לאכול, וגם אז לא תמיד כי הייתי שקועה במשחק והייתי עצלנית מדי". עוד סיפרה הצעירה כי היא עובדת במשרד ובילתה את רוב זמנה במשחק בסמארטפון במקום לעבוד. "בחופשות הייתי קמה בשש בבוקר ומשחקת עד 2:00 בלילה ללא הפסקה".

בימים אלו הצעירה מטופלת במחלקת עיניים בבית חולים במרכז סין, אולם הרופאים לא אופטימיים במיוחד לגבי מצבה: "אנחנו סבורים כי נגרם לרשתית העין נזק בלתי הפיך", אמרו הרופאים לפי הדיווח. הצעירה למדה את הלקח בדרך הקשה וקרוב לוודאי שתפחית את השימוש בסמארטפון, אבל מסתתר פה גם לקח לכל מי שלא מסוגל להניח בצד את הסמארטפון לכמה רגעים מבלי לבדוק הודעות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפחות נשארה לה עוד עין אחת טובה לסיים את המשחק./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully