וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשתה סלפי עם כל מי שהטריד אותה מינית ופירסמה באינסטגרם

11.10.2017 / 0:04

כל בחורה מכירה את הקריאות המיניות וההטרדות ברחוב. לנועה נמאס אז היא צילמה עצמה עם הגברים שהטרידו אותה ברחוב ושיתפה את התמונות בעמוד אינסטגרם שמוקדש לכל המטרידנים מהחודש האחרון. מנחשים כמה היו שם?

צילום מסך

בסרטון – בחורה שתיעדה עצמה מוטרדת מינית ומקבלת איומי אונס

איך אתן מתמודדות עם הטרדות מיניות ברחוב? מתעלמות? מגלגלות עיניים? מגיבות בכעס? נועה ג'נסמה, סטודנטית בת 20 מאמסטרדם, חוותה אינספור הטרדות מיניות ברחוב ומצאה דרך יצירתית להתמודד עמן. ב-29 באוגוסט היא השיקה עמוד אינסטגרם שכותרתו #DearCatcallers ("מטרידנים יקרים") ושיתפה בו את תמונות הסלפי שעשתה עם כל אחד מהגברים שהטריד אותה ברחוב בחודש האחרון. לצד כל תמונה היא פירטה מה היו דרכי הפעולה של המטרידן היומי ומה הוא אמר לה. "אחרי שהוא עקב אחרי במשך 10 דקות הוא שאל 'היי סקסית, לאן את הולכת? אני יכול לבוא איתך?'". היא כתבה לצד אחד התמונות ובאחרת כתבה: "הוא עקב אחרי במשך 2 רחובות וצעק 'סקסית! רוצה להיכנס לרכב שלי?".

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

הטריד מינית נשים ברחוב בטענה שהוא מגייס כסף לצדקה

לכתבה המלאה

הגברים שקוראים את הכתבה הזו אולי יתקשו להאמין, אבל בעמוד תמצאו לא פחות מ-23 תמונות של מטרידנים בחודש אחד והיא מגלה שזו לא הרשימה הסופית. בחלק מהמקרים היא לא הרגישה בטוחה מספיק כדי לעשות סלפי עם המטריד שלה. "זו לא מחמאה להופיע בעמוד הזה", סיפרה נועה לאתר של רשת VICE, "לעמוד הזה יש מטרה ליצור מודעות להחפצת נשים בחיי היום יום, מכיוון שהרבה אנשים עדיין לא יודעים כמה פעמים ובאיזה הקשר אנחנו מוטרדות". בתמונות נועה מופיעה תמיד בפרצוף חסר הבעה כשמאחוריה נראה המטריד שלה מחייך ומנופף למצלמה. בחלק מהתמונות נראים המטרידנים נועצים בה מבטים ואפילו נוגעים בה.

רק מצולם אחד טרח לשאול את נועה מדוע היא רוצה לעשות איתו סלפי,."הם לא חושדים בי בכלל, כי הם חושבים שמה שהם עושים הוא נורמלי לחלוטין", היא אמרה לעיתון ההולנדי Het Parool, "לא עולה על דעתם שמשהו לא בסדר. הם בכלל לא מתביישים וזאת הבעיה. בכל סלפי אני לוקחת את המושכות לידיים שלי. אני הופכת את יחסי הכוחות בינינו. מלהיות האובייקט שלהם, אני הופכת אותם להיות האובייקטים שלי".

על אף שהחודש חלף, הפרויקט עדיין לא אמר את מילתו האחרונה. בהודעה האחרונה היא כתבה: "חודש הפוסטים שלי הגיעו לסיומו, אבל זה לא אומר שהמטרידנים הפסיקו את עבודתם. כדי להראות לכם שזו תופעה עולמית ושהפרויקט האמנותי הזה הוא לא רק עליי, אני אעביר את החשבון לנשים שונות ברחבי העולם. זה תהליך וצפוי לקחת זמן, אז הישארו סבלניים. בבקשה הצטרפו אליי במאבק ופרסמו את התמונות שלכם או שלחו אותן אליי".

פרויקט דומה כבר עלה לאוויר בבריטניה ע"י הצלמת אלייזה האץ' שהציגה תמונות של נשים שחוו הטרדה מינית לצד חוויותיהן האישיות. החל מה-1 בינואר 2018, העונש על הטרדה מינית ברחוב באמסטרדם צפוי להיות קנס של 225 דולר. נועה חושבת שיהיה קשה לאכוף את החוק הזה, אולם רואה בו צעד חיובי ונדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully