וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ביטלה פיצ'ר ברמקול החכם החדש - כי הוא האזין בלי רשות

אילן גלר

17.10.2017 / 8:44

עיתונאי מאתר Android Police גילה שהרמקול מדגם Google Mini, שקיבל לסקירה, מקליט את המתרחש בסלון ושולח לגוגל מבלי להודיע או לקבל אישור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטן ושובב. גוגל הום מיני./מערכת וואלה!, צילום מסך

ענקית הטכנולוגיה גוגל השיקה החודש רמקול חכם בשם Google Mini, גרסה מוזלת ל-Google Home המאפשרת גישה קולית מהירה לשירותי החברה ושליטה במוצרי בית חכם. כנהוג, חלק מהעיתונאים זכו לקבל יחידה של הרמקול כמה ימים טרם השקתו, אולם אחד מהם - ארטם רוסקובסקי מהאתר Android Police - הבחין בהתנהגות מעט חשודה של הגאדג'ט החדש.

ארטם גילה שרמקול ה-Google Mini מדליק את עצמו מדי פעם, מקליט את המתרחש בבית, ומעביר את הדגימה לגוגל – כל זאת ללא ידיעתו ואישורו של המשתמש. כמובן שמדובר בהפרה חמורה של פרטיות המשתמשים, מה שעלול לפגוע קשות במוניטין של המוצר טרם הגעתו לחנויות.

לאחר בחינת הדיווח, הגיעה גוגל למסקנה כי מדובר בתקלה פיזית בכפתורי המגע ב-Mini. לפי הדיווח, בחלק מהיחידות נלחצו בטעות הכפתורים וגרמו להקלטות הלא-מכוונות - ולא, נגיד, מישהו בגוגל שהתפתה להפעיל מרחוק את הרמקול כדי לשמוע מה העיתונאים חושבים עליו.

תגובתה של גוגל נועדה להבטיח למשתמשים כי החברה לוקחת מאוד ברצינות את הנושא. למרות שלטענת גוגל התקלה השפיעה על יחידות בודדות בלבד, החליטה גוגל לבטל באמצעות עדכון תוכנה דחוף את פעילותם של כפתורי המגע, ותכונה זו למעשה הוסרה מהמכשיר מבלי להודיע האם אי-פעם תשוב.

האם זה יספיק על מנת לרכוש מחדש את אמון הלקוחות? את זה נגלה כנראה לאחר פרסום נתוני המכירות, אבל כנראה שגוגל תמשיך לשלוט בתחומים רבים. המידע שאנחנו חולקים עם החברה כה רב שרבים תוהים, מה הם כבר יכולים לשמוע שהם כבר לא יודעים עלינו?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully