וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואווי חשפה את Mate 10 - הסמארטפון הראשון בעולם עם בינה מלאכותית

במסיבת העיתונאים עקצה ענקית הסלולר הסינית את המתחרות, סמסונג ואפל, והציגה שני מכשירי דגל מתקדמים מאוד עם מעבד חדש המבוסס על רשת נוירונית ועוד כמה פיצ'רים מעניינים

צלמים זמניים מורשים

בחודש שעבר הכריזה ענקית הסלולר הסינית, וואווי, על ערכת השבבים המתקדמת ביותר שלה, Kirin 970, והצהירה שמדובר באחת מערכות השבבים העוצמתיות בשוק. החברה הצהירה שהיא תשלב לראשונה יכולות של בינה מלאכותית במכשיריה והיום חשפה וואווי, במסיבת עיתונאים במינכן, את שני הסמארטפונים הראשונים שעושים שימוש ביכולת הזו - וואווי Mate 10 ו-Mate 10 Pro.

לטענת החברה, המכשירים מהווים פריצת דרך בתחום הבינה המלאכותית המבוססת על השבב Kirin 970 לצד הממשק המעודכן של החברה EMUI 8.0. "בינה מלאכותית היא כבר לא קונספט וירטואלי אלא משהו שמשתלב בחיי היום-יום שלנו. בינה מלאכותית יכולה לשפר את חווית המשתמש, לספק עבורנו שירותים עם ערך מוסף ואף לשפר בצורה משמעותית את ביצועי המכשיר", אמר ריצ'רד יו מנכ"ל חטיבת המובייל של וואווי. "סדרת Mate 10 מציגה לראשונה בעולם מעבד בינה מלאכותית עם יחידת עיבוד רשת נוירונית".

וואווי מייט 10 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לאורך כל מסיבת העיתונאים השתלחה וואווי במתחרה, סמסונג, אבל בעיקר באפל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

הרשת הנוירונית מבוססת על יחידת עיבוד עצמאית בשם NPU - Neural Processing Unit, שתבצע בעצמה את כל חישובי הבינה המלאכותית. ה-NPU, לדוגמה, יספק ביצועים טובים יותר פי 25-50 לעומת המעבד הרגיל, לדברי החברה. יחידת העיבוד מתווספת ליחידות המעבד הראשי והמעבד הגרפי ומשפיעה על התצוגה, ביצועי המעבד, הצילום וחיי הסוללה.

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לימוד וחיזוי התנהלות ואופן השימוש של המשתמש על ידי ניתוח של פעולות ידניות וקוליות., הדרכה אוטומטית לקבלת צילום מושלם על ידי זיהוי מוקדם של האובייקט המצולם, ניהול וניצול משאבי המערכת לביצועים מקסימליים וזמני סוללה ארוכים בשימוש אינטנסיבי.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
וואווי מייט 10 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
עוד מכשיר מתקדם נטול שוליים - בשנה הבאה זה כבר יהיה סטנדרט בכל מכשיר./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מבחינת המפרט, שני המכשירים החדשים בסדרת הפאבלטים של וואווי מציעים כוח עיבוד רב ואת כל הפיצ'רים המתקדמים שכבר התרגלנו אליהם. למייט 10 הרגיל מעבד Kirin 970 לצד 4 גיגה זיכרון RAM, ומסך באיכות 2K בגודל 5.9 אינץ' ביחס תצוגה של 16:9. מייט 10 פרו מצויד באותו המעבד אך עם 6 גיגה זיכרון RAM, ומסך FullHD+ בגודל 6.0 אינץ' ביחס של 18:9 עם פאנל OLED. לשניהם גוף זכוכית 3D בתצוגת Full View, כלומר מסך נטול שוליים כמעט לחלוטין, ותמיכה בטכנולוגיית צבעים HDR 10.

קורא טביעות האצבע של מייט 10 ממוקם בחזית המכשיר, לעומת מייט 10 פרו בו קורא טביעת האצבע ממוקם בגב המכשיר כדי למקסם את שטח התצוגה. שני המכשירים עמידים בפני מים ואבק בתקן IP53 (לא המחמיר ביותר) ושניהם מציעים את מערך הצילום הכפול המוצלח של לייקה.

כבר יותר משנתיים שוואווי משתפת פעולה עם מותג הצילום הוותיק "לייקה" ולאור ההצלחה של המצלמות בדגמים הקודמים, לא נראה שיש מקום לשינוי. שני המכשירים יגיעו עם מערך צילום אחורי כפול: חיישן אחד שחור-לבן (מונוכרומי) של 20 מגה פיקסל ואילו השני צבעוני (RGB) של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.6 ומייצב תמונה אופטי. עוד שילבה החברה את הבינה המלאכותית גם בתחום הצילום ולמעשה, הסמארטפון ידע לזהות את האובייקט המצולם ואת הרקע כדי לכייל את החיישנים בהתאם.

וואווי מייט 10 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שיתוף הפעולה עם מותג הצילום "לייקה" נמשך./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

שני המכשירים מגיעים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 8.0 אוריאו וכאמור, עליו מולבש הממשק הייעודי המעודכן של החברה, EMUI 8.0. לשני מכשירים סוללה בנפח 4,000 מיליאמפר-שעה עם מערכת ניהול חכמה, שתנתח את התנהגות המשתמש ותקצה בחוכמה את משאבי הסוללה. שניהם מציעים טעינה מהירה ובטוחה של 58 אחוזי סוללה ב-30 דקות בלבד. עוד הציגה החברה את מצב ה-PC, שמאפשר לעבוד על הסמארטפון מהמחשב האישי, אך בשונה מהגלקסי המתחבר לסמסונג Dex, מייט 10 לא צריך תחנת עגינה מיוחדת אלא רק כבל ייעודי.

לאורך כל מסיבת העיתונאים השתלחה וואווי במתחרה, סמסונג, אבל בעיקר באפל, שהשיקה לאחרונה שלושה אייפונים חדשים. נקודת ההשוואה הראשונה שוואווי התייחסה אליה היא בהירות המסך המקסימלית, שעומדת ב-Mate 10 על 730 ניטים, לעומת אייפון 8 המציע בהירות מקסימלית של 625 ניטים. אחר כך המשיכו ליחס המסך-גוף שעומד על 81.79 אחוזים ב-Mate 10 לעומת אייפון X שמציע יחס של 81.36 אחוזים.

במהלך האירוע גם עקץ מנכ"ל החברה, ריצ'רד יו, את אפל על כך שב-Mate 10 אין רכיב המכסה חלק מהמסך, כמו באייפון X. לאחר מכן עבר יו לעקוץ גם את סמסונג והשווה את הסוללה בנפח 4,000 מיליאמפר-שעה במייט לעומת זו בנפח 3,300 מיליאמפר-שעה בגלקסי נוט 8.

וואווי מייט 10 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מייט 10 צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה; הפרו יגיע בתחילת שנה הבאה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

וואווי מייט 10 עם 64 גיגה לאחסון יעלה 825 דולרים בחו"ל, ומייט 10 פרו עם 128 גיגה לאחסון יעלה 945 דולרים. מייט 10 צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה ואילו הפרו וגרסת הפורשה יהיו זמינים בכמה מדינות ברחבי העולם לקראת אמצע נובמבר; לישראל הם צפויים להגיע בתחילת חודש ינואר 2018.

בדומה להכרזה בשנה שעברה, גם הפעם החברה ממשיכה לשתף פעולה עם יצרנית הרכב "פורשה" והציגה את Mate 10 בעיצוב פורשה. החומרה של המכשיר המעוצב זהה למעט העובדה שהוא מצויד ב-6 גיגה זיכרון RAM ו-256 גיגה לאחסון פנימי. הוא יוצע במהדורה מוגבלת במחיר גבוה מאוד של 1,650 דולרים.

עוד חשפה וואווי באירוע שלושה אביזרים נלווים הכוללים מצלמת 360 מעלות, המצלמת תמונות ברזולוציית 5K, מטען מהיר SuperCharger ומשקל חכם היודע לנטר ולנתח נתוני בריאות כמו אחוזי שומן, מסת שריר ועוד.

הכתב הוא אורח של חברת וואווי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

וואווי מייט 10. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הבינה המלאכותית אמורה לשפר גם את איכות הצילום. וואווי מייט 10./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי
וואווי מייט 10. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
זה הדגם עם המסך הקטן יותר. וואווי מייט 10./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully