וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה סימנים שהמחשב שלכם בצרות

18.10.2017 / 10:20

משחיקה כללית של החומרה עד לווירוסים ונוזקות - המחשבים שלנו סובלים מבעיות רבות, ההולכות ומחמירות עם הזמן. אם המחשב שלכם סובל מאחד או כמה מהתסמינים האלה, מומלץ לא להזניח אותו

גבר מיואש. ShutterStock
מתישהו המחשב יקרוס - ואתם לא תהיו מוכנים לזה./ShutterStock

כמו בכל דבר בטבע, גם מהמחשבים שלנו הזמן גובה מחיר ועם הזמן הם מתיישנים ומאבדים את החיוניות שלהם. אף פעם לא נעים לאבד את כל המידע השמור על המחשב, או לשבת מול מסך חשוך בדיוק ברגע שצריכים לבצע עדכון חשוב באינטרנט, אז כדי להימנע ממפח נפש - קבלו כמה סימנים לכך שכדאי לקחת את המחשב למעבדה או להתחיל לברר על מפרטים ומחירים לקראת רכישה של מחשב חדש.

ביצועים איטיים

ככל שהמחשב זקן יותר, כך מהירות התגובה שלו תהיה איטית יותר. קיימות לא מעט סיבות לאיטיות במחשב, וירידה בביצועים, החל משחיקה טבעית של הרכיבים והזיכרון, עומס מידע בכונן הקשיח, וירוסים ורוגלות ועוד. אפשר לנסות לשפר את הביצועים באמצעות סריקת וירוסים, איחוי של הכונן הקשיח אבל אם המחשב כבר בן שנתיים או יותר, הירידה בביצועים בלתי נמנעת; אם הגעתם לשלב שהלפטופ הזקן בן החמש שלכם כבר לא מצליח להעלות את Word בפחות מדקה וחצי או פשוט נתקע לעתים קרובות מדי - זה הזמן לחשוב על מחליף.

מסך המוות הכחול. ShutterStock
אם תקשיבו למחשב, אולי לא תגיעו למצב הזה בלי גיבוי. מסך המוות הכחול./ShutterStock

הודעות שגיאה ממושכות

אין מחשב שלא מקבל הודעת שגיאה מדי פעם, ללא קשר לגילו. אם קיבלתם במקרה הודעת שגיאה שאינכם יודעים את מקורה, מומלץ להיכנס לגוגל ולרשום את מספר השגיאה או את הטקסט המדויק המופיע בהודעה. תוכלו לקבל פיתרונות כיצד להעלים את התקלה, בעיקר אם הבעיה נעוצה באחד ההתקנים המחוברים למחשב; אבל גם יש סיכוי שהמחשב שלכם פשוט סובל מתקלה בחומרה, והודעות השגיאה מבשרות את בואה הקרב של הקריסה הכללית. אם אתם מקבלים הודעות שגיאה רבות ברצף, המחשב נכבה בפתאומיות או שהכונן הקשיח קורס (המסך הכחול), אפשר לפרמט את הכונן הקשיח ולהתקין מחדש את מערכת ההפעלה - אבל אם החומרה היא זו שבאמת סובלת מבעיה, אתם תגלו את זה מהר מאוד ותיאלצו להגיע למעבדה לתיקון.

רעשים מוזרים

אחת התופעות שלא ניתן להימנע מהן היא שחיקה של רכיבי החומרה. אחרי שנתיים אתם עלולים להתחיל לשמוע חריקות, נקישות, שפשופים ועוד כל מני קולות שאף פעם לא מבשרים טובות כשמדובר בגאדג'טים. ברוב המקרים המאוורר מתחיל להרעיש ולוח האם מתחיל לצפצף, וזה בדיוק השלב להתחיל לתחזק את המחשב. נקו את פתחי האוורור בלפטופ, ואם מדובר במחשב נייח פתחו את המארז ונקו עם שואב אבק או עם תרסיס אוויר את כל המצבורים סביב הרכיבים, המאוורר והפתחים. מומלץ גם לגבות את כל הנתונים האיישים בכונן חיצוני או בענן ולפנות לטכנאי מחשבים. אם אתם שומעים רעשים במחשב חדש סביר להניח שמדובר בתקלה נקודתית, אותה אפשר לפתור, ולא בשחיקה כללית של החומרה. אם המחשב שלכם בן חמש שנים ומעלה, וממילא כבר אינו מגיב לפעולות - כנראה שהסוף שלו מתקרב. אם הוא כבר עבר תיקון ועדיין מקרטע, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על מחשב חדש.

מחשב עם אבק. ShutterStock
מרבית הסיכויים שהמחשב שלכם נראה ככה מבפנים - מומלץ לנקות מדי פעם, בטח אם שומעים רעשים מוזרים מתוך המארז./ShutterStock

שינויים פתאומיים בהגדרות

אם התוכנות שלכם מתחילות להתנהג בצורה מוזרה, התחלתם לראות שינויים לא מוסברים בהגדרות של ווינדוס או שמתם לב להופעתם המסתורית של אייקונים לא מוכרים, ניתן להניח שהמחשב שלכם נדבק בווירוס או שרוגלה השתלטה עליו. יש לא מעט תוכנות שינצלו את הגישה הלגיטימית שאתם מעניקים להן, לאחר התקנה, כדי לשנות את ההגדרות לפני רצונן. סימן מסגיר נוסף לנוכחות של נוזקה הוא שינוי בעמוד הבית בדפדפן; אם הייתם רגילים לעמוד מסוים ופתאום הוא התחלף לעמוד אחר, כנראה שאחת התוכנות או סרגלי הכלים שהתקנתם בדפדפן מבצעים את השינויים. בנוסף, בעת התקנת תוכנה, מומלץ לבדוק בשולחן העבודה שלא הותקנו יחד איתה גם תוכנות נלוות נוספות שאינן הכרחיות. הפעם מומלץ פשוט להסיר מוקדם ככל האפשר את התוכנה הסוררת, ולשחזר את ההגדרות לפי ההעדפות שלכם.

וירוס מחשב. ShutterStock
וירוסים גורמים לצרות, אבל אפשר לחסל אותם גם מבלי להחליף את המחשב./ShutterStock

חלונות פופ-אפ ופרסומות

מי מאיתנו לא נתקל בפופ-אפ מעצבן, שקופץ על המסך בדיוק באמצע קריאת כתבה באינטרנט או צפייה בסרט? מלבד העובדה שהפרסומות מהוות סוג של מקור הכנסה לאתרים, לעתים הדבר נגרם גם עקב התקנת תוספי הרחבה בדפדפנים השונים. אלו, לרוב, יופיעו כפרסומות המודיעות שזכיתם בפרס כלשהו, בהגרלה וכו'. אם קרה לכם שנתקלתם בפופ-אפים מוגזמים, או בתדירות מוגזמת, חשוב לבדוק בראש ובראשונה אלו תוספי הרחבה לדפדפן ולהסיר אותם. לעתים לא מדובר בתוספי הרחבה, אלא בסרגל כלים שיופיע בראש הדפדפן, כמו בסעיף הקודם, אבל בכל מקרה מומלץ להסיר או להשבית את כל התוספים והסרגלים החשודים ואז לבצע בדיקת גלישה. אם כל הפעולות האלה לא עוזרות, ואתם עדיין סובלים מפרסומות מרובות, יכול להיות שנדבקתם בנוזקה. במקרה הזה נסו לסרוק את המחשב עם תוכנת אנטי-וירוס או לשחזר מה התוכנה האחרונה שהתקנתם לפני שהתחילו הצרות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully