וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

#גםאני: "היה ערב 9 באב - הוא קפץ עלי והתחיל למשש אותי"

18.10.2017 / 11:04

אם נתקלתם בהשטאג #גםאני בימים האחרונים בפייסבוק, גם אתם מכירים מישהי או מישהו שעברו הטרדה מינית. תנועת המחאה, שנולדה מפרשת הארווי ויינשטיין, מציפה את הרשת החברתית בסיפורים על הטרדות מיניות ואונס, ובעיקר חושפת כמה גדול האיום הזה על צעירים וצעירות בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבועיים וחצי חלפו מאז נחשפה פרשת ההטרדות המיניות של מפיק העל ההוליוודי, הארווי ויינשטיין, וגלי ההדף לא מפסיקים להכות ברשת. בין השחקניות הרבות שאזרו את האומץ לספר את סיפורי ההטרדות שלהן הייתה גם אליסה מילאנו, שצירפה את ההשטאג #MeToo וסחפה אחריה נשים רבות מסביב לעולם.

ההשטאג הצמיח תנועת מחאה של נשים וגם גברים, שלא מוכנים לשמור יותר בבטן את התקיפות וההטרדות שעברו. בישראל עבר ההשטאג גיור ל-#גםאני וביומיים האחרונים הרשת החברתית מוצפת בסיפורים של גברים ונשים שסבלו מהטרדות ואפילו מקרי אונס שנחשפים לראשונה בזכות התנועה ההולכת וצומחת.

קריאת הסיפורים אינה קלה, ואינה דומה לחוויית הגלישה הרגילה בפיד של פייסבוק. נחשפים בפוסטים תחת ההשטאג מקרים של הזנחה, התעללות, פגיעה נפשית ופיזית ובעיקר אפשר לקבל מושג מסוים על גודל התופעה.

חלק מהקורבנות מספרים על הטרדות אקראיות ברחוב, חלק על דפוס התעללות על ידי קרוב משפחה; חלק מספרות בהרחבה ובפירוט בדיוק מה עבר עליהן, וחלק פשוט בוחרות להשתמש בכמה מילים כדי לספר לכל העולם את מה שהן לא סיפרו עד היום לאף אחד.

כזכור, נגד ויינשטיין התלוננו עשרות נשים שסבלו ממנו לאורך כמה עשורים. שחקניות ידועות כמו אשלי ג'אד חשפו את סיפורן האישי. מאז יצאו עוד כוכבים ואנשי תעשייה נגד ויינשטיין, בהם מריל סטריפ, קייט ווינסלט, ג'ורג' קלוני, ג'ניפר לורנס, קווין סמית, ג'וליאן מור, מארק רופאלו, מייקל קיטון, לינה דנהאם, ברי לארסון ורבים נוספים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully