וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 טיפים שכדאי לכם להכיר ב-iOS 11

24.10.2017 / 9:01

צילום וידאו של כל הפעולות על המסך, החשכת הצבעים כדי להקל על העיניים, מרכז בקרה חדש ועוד כמה שדרוגים שיהפכו את חיי האייפוניסטים לקלים יותר. אלה הפיצ'רים שהכי אהבנו

iOS 11 השקה. אפל,
העיצוב דומה, אבל יש לא מעט שדרוגים שכדאי להכיר./אפל

מערכת ההפעלה iOS 11 הופצה לכלל המשתמשים בסוף חודש ספטמבר, ובשונה מעדכוני גרסה במכשירי אנדרואיד, היא הגיעה לכל האייפונים והאייפדים שהושקו בשנים האחרונות: מאייפון 5S, אייפד מיני 2, אייפד Air הראשון והאייפוד טאצ' מהדור השישי ומעלה. מבחינה ויזואלית, מערכת ההפעלה המעודכנת נראית כמעט זהה לגרסה הקודמת אך טומנת בתוכה המון שדרוגים, חלקם נראים לעין ורובם מתחת למכסה המנוע. מאז הספיקה אפל לשחרר עוד שלושה עדכוני גרסה, שפתרו באגים רבים שהפריעו למשתמשים ועוררו סערה. כעת נראה שהגרסה העדכנית ביותר ( iOS 11.0.3) יציבה מספיק כדי להמליץ לכם על כמה טיפים שכדאי לכם להכיר.

התאמה אישית של מרכז הבקרה

מרכז הבקרה נפתח באייפון בכל שלב של השימוש על ידי החלקה של האצבע למעלה מהחלק התחתון של המסך; הוא עבר שינוי משמעותי ונראה כעת אחרת לגמרי לעומת הגרסה הקודמת. בשונה ממרכז הבקרה הקודם, מרכז הבקרה החדש מגיע בתצורה של עמוד אחד בלבד ונראה יחסית מסודר לעין; אבל אם לא אהבתם את האופציות לשליטה מהירה כמו הפנס, המחשבון והמצלמה וחסרים לכם דברים נוספים כמו קיצור דרך לשעון מעורר, לכתיבת פתק או אפילו לשלוט על Apple TV (מבלי לפתוח את האפליקציה הייעודית של השלט) - אתם יכולים לעשות זאת בקלות. היכנסו לאפליקציית ההגדרות > מרכז הבקרה, והתאימו את קיצורי דרך שתרצו לראות בחלון.

גיף סידור מרכז הבקרה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גיף סידור מרכז הבקרה/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

צילום וידאו של המסך

אופציה שהייתה חסרה במכשירי אייפון, וקיימת כבר שנים רבות במכשירי האנדרואיד, היא האפשרות לצלם בווידאו את המסך, כך שתוכלו לתעד כל צעד שלכם לצורך הדגמה, למשל, ואפילו לדבר ברקע כדי להסביר מה אתם עושים. כדי לעשות זאת פתחו את מרכז הבקרה ולחצו על האייקון שמרכזו, בצורת שני עיגולים (עיגול ריק ועיגול מלא) אם הכפתור לצילום לא מופיע לכם, השתמשו בטיפ הראשון כדי להוסיף את כפתור הצילום אל תוך מרכז הבקרה. לאורך כל הצילום תופיע שורה דקה ואדומה כאינדיקציה ברורה שהמסך מתועד, כדי שלא תחששו להשתמש במכשיר לאחר סיום ההקלטה. כדי לסיים את הסרטון לחצו על הפס האדום או לחיצה נוספת על האייקון במרכז הבקרה. הסרטון ישמר בגלריית התמונות שלכם.

להחשיך את הצבעים

עד כה ניתן היה לבצע רק היפוך של הצבעים, מה שפגם בכל חווית הצפייה באייפון. כעת, אם מערכת ההפעלה לבנה מדי עבורכם, ואתם רוצים להרגיע את העיניים, אפל הוסיפה אפשרות להחשיך את הצבעים ולעבור למצב לילה מבלי לפגוע באיכות הצפייה. היכנסו להגדרות > כללי > נגישות > התאמות צג > היפוך צבעים ואז לחצו על "היפוך חכם".

גיף מצב לילה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גיף מצב לילה/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

במקום לדבר לסירי - לכתוב לה

אחת הבעיות העיקריות של סירי, בעיקר בעברית, היא שהעוזרת הדיגיטלית של אפל לא תמיד מבינה מה אנחנו רוצים ממנה. זה יכול להיות מסתכל אבל בעיקר לפגום בחוויית השימוש. כעת אפל הוסיפה אפשרות לתקשר עם סירי גם בכתיבה. כדי לעשות זאת היכנסו לתפריט ההגדרות > כללי > נגישות > סירי, והפעילו את "כתיבה לסירי". לחיצה ארוכה על כפתור הבית תעלה את סירי יחד עם המקלדת וגם אם תגידו "היי סירי", תוכלו להמשיך ולדבר איתה מבלי להשתמש במקלדת, אבל עדיף שהיא תהיה שם ליתר ביטחון.

גיף הקלדה לסירי. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גיף הקלדה לסירי/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

סריקת QR קוד ישירות מהמצלמה

סוף-סוף לא צריך להוריד אפליקציית QR יעודית. אפליקציית הצילום המובנית באייפון מזהה כעת בצורה אוטמטית קודים של QR. במידה ומופיע קישור, המצלמה תציג לכם את הקישור ולחיצה עליו תעביר אתכם לדפדפן ספארי. בשונה ממכשירי אנדרואיד, האייפון יודע לזהות את הקוד גם אם הוא בזווית ולא ממוקם מולו.

הסוף לתמונה המטושטשת

אפל הציגה לפני כמה גרסאות את צילום ה-Live, הלוכד כמה שניות על ידי לחיצה ארוכה. צילום בלייב היה עד כה גימיק נחמד להעלות לפייסבוק אבל בגרסה החדשה הכול השתנה. אם צילמתם תמונה ואתם לא מרוצים מהתוצאה הסופית, תוכלו להחליף אותה בצורה פשוטה ונוחה. לחצו על התמונה > עריכה, ולאחר מכן בחרו את הרגע שאתם רוצים לשמור בתור תמונה. מערכת ההפעלה תדע לחתוך את התמונה החיה לכמה פריימים ומהם תוכלו לבחור את הפריים הרצוי. כעת ניתן להחליף את התמונה המטושטשת באחת חדה יותר, שצולמה רגע לפני.

גיף תמונת לייב. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גיף תמונת לייב/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

חיסכון בשטח אחסון

אפל הבינה שמשתמשים רבים, שרכשו אייפון עם 16 גיגה לאחסון, נמצאים במצוקה תמידית של מחסור בזיכרון פנוי. ב-iOS 11 נוספו אפשרויות חדשות ויעילות יותר לאחסון במקום, הראשונה היא פורמט האחסון שהפך ליעיל יותר עבור תמונות וסרטונים. בנוסף, ניתן לפנות מקום על ידי סנכרון של ההודעות שלכם עם iCloud, על ידי לחיצה על הגדרות > הודעות > הודעות ב-iCloud, ומחיקה של כל הקבצים המצורפים. בנוסף ניתן למחוק אפליקציות שאתם לא משתמשים בהם אבל לשמור את כל המידע, כך שברגע שתרצו להתקין אותן שוב, תוכלו לחזור לאותה הנקודה שבה הייתם לפני. האופציה הזאת זמינה בתפריט iCloud שנמצא בראש אפליקציית ההגדרות.

גיף חסכון באחסון. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גיף חסכון באחסון/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

סריקת מסמכים ישירות לאפליקציית הפתקים

אפליקציית הפתקים של אפל השתדרגה פלאים בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, ומאפליקציה פשוטה ששימשה בעיקר לרשימת מכולת היא הפכה לאפליקציה חכמה המהווה תחליף יעיל לאפליקציית Pages. האפליקציה מאפשרת לסרוק מסמכים בצורה קלה להפליא. כל מה שצריך לעשות זה לפתוח פתק חדש או פתק קיים, ללחוץ על הפלוס ואחר כך על סריקת מסמך. כוונו את המצלמה אל המסמך הרצוי והיא תזהה אותו לבד, תדע לחתוך את החלק הרלוונטי ולהוסיף אותו לפתק שלכם. הסריקה כה נוחה ויעילה עד כדי כך שהיא מאפשרת לכם גם לבחור פילטר רלוונטי כמו שחור לבן, גוון אפור ועוד.

פחות תמונות מביכות ב-FaceTime

אפל שדרגה בגרסה החדשה גם את אפליקציית השיחות FaceTime. השדרוג העיקרי הוא אפשרות חדשה לצילום של המשתמש עמו אתם מנהלים את השיחה על ידי לחיצת כפתור פשוטה. מדובר בתמונת Live, כלומר תמונה שהיא מעין וידאו קצר, מה שאומר שיכולים לתעד אתכם ברגע מביך או שאתם תתעדו את החברים ברגעים מביכים. אבל אם אתם מעדיפים שזה לא יקרה ואתם מעדיפים לשמור על הפרטיות ככל שניתן, תוכלו לבטל את אפשרות הצילום בשיחה איתכם. היכנסו להגדרות > FaceTime, ובטלו את האופציה של תמונות חיות.

ביטול של כפתור החירום

ב-iOS 11 אפל הוסיפה אפשרות חדשה בשם Emergency SOS, המשמשת לקריאת חירום. חמש לחיצות על כפתור הכיבוי יפעילו את הקריאה שתהיה צורמת במיוחד. לרוע המזל, כשמנסים לכבות את המכשיר אפשר בטעות להפעיל את האפשרות הזו, מה שגורם לאייפון להשמיע צליל צורם ואפילו לפעמים להתקשר למשטרה בטעות. כדי לבטל את זה פשוט היכנסו להגדרות > Emergency SOS, וכבו את כל המתגים.

ביטול sos. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
ביטול sos/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

3D Touch באייפון שלא תומך ב-3D Touch

טכנולוגיית 3D Touch, המזהה את עוצמת הלחיצה על המסך ומגיבה שונה ללחצים שונים, הוצגה לראשונה באייפון 6S וכעת משתמשי כל הדגמים יכולים ליהנות ממנה בזכות העדכון של iOS 11. אם יש לכם אייפון 6 ומטה, לחיצה ארוכה על הפנס במרכז הבקרה תעלה לכם מסך עיעודי בו תוכלו לבחור את עוצמת התאורה של הפנס. אז נכון שלא תוכלו להשתמש בזה בשאר האפליקציות, אבל לפחות זה נמצא באופן חלקי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully