וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הפייסבוק שחושפת עד כמה מכוער הנהג הישראלי המכוער

20.10.2017 / 8:41

ממכוניות העומדות על שתי חניות וחוסמות חניות של נכים שלא כחוק ועד ניידות משטרה שעולות על מדרכה ולא מאפשרות לעגלות תינוק לעבור - כולם מתועדים ומועלים לקבוצת השיימינג הכי מוצדקת בפייסבוק

בפעם הבאה שאתם מחנים את הרכב, שימו לב שאתם לא נכנסים בטעות לחניית נכים, חוסמים את המדרכה, תופסים שתי חניות או באופן כללי מפרים את הנורמות החברתיות שמסייעות לשמור על השפיות של שאר הנהגים - כי אחרת אתם עלולים למצוא תמונה של האוטו שלכם בקבוצת הפייסבוק "חנית כמו זין", שעושה שיימינג לנהגים סוררים.

הקבוצה מונה קצת יותר מ-37 אלף חברים, שמשתפים מדי יום עשרות תמונות של נהגים שיצאו מהאוטו ולא התחשבו באחרים. את הקבוצה פתח סרגיי סוב בשנת 2014 והוא לא תכנן שהיא תהפוך לוויראלית כל כך. "יצאתי מהבית של דודים שלי בנתניה ולמרות שהיו חניות מסודרות צמודות לכביש, ראיתי מישהו מחנה את האוטו כשהוא חצי על הכביש; זה היה מוזר ולא נראה לי הגיוני", מספר סוב. "לא הייתה לי כוונה מטורפת שזה יגיע לגודל של היום אבל עבר זמן ואנשים הביאו את החברים שלהם וזה פשוט התגלגל כמו כדור שלג".

בקבוצה ניתן למצוא תיעוד רב של נהגים חסרי התחשבות, כמו כאלה שהצמידו את האוטו כך שלא ניתן לפתוח את הדלת של הרכב הצמוד, אבל הפוסטים שמעוררים הכי הרבה סערה הם אלו שמתעדים ניידות משטרה שחונות על מדרכות ומפריעות לעגלות לעבור.

"יש לנו הרבה פוסטים של אנשים שחונים על מדרכות ואז הורים מנסים לעבור עם עגלות", אומר סוב. "אנשים שחונים בחניות נכים זה משהו שמאוד רלוונטי היום בקבוצה", מספר לנו אלכס שטיימן, האדמין הנוסף בקבוצה. "אני אפילו פרסמתי פוסט על רכב משטרתי שחנה במקום אסור והשוטרות יצאו בניחותא מהרכב".

מלבד השיימינג, ופריקת התסכול הרב שמצטבר על נהגים חסרי התחשבות, בקבוצה מציעים רבים מהחברים פעולות ענישה שרובן לא ממש חוקיות, ולכן מנהלי הקבוצה מקפידים להזכיר לכולם כל הזמן שמותר לצלם ולפרסם אבל לא לגרום לנזק למכוניות.

האם ישראלים יחנו טוב יותר מחשש לשיימינג בקבוצה?
"כשפתחתי את הקבוצה לא חשבתי על זה אבל אני רואה אנשים שחושבים שכשהם מפרסמים את התמונות זה יכול להביא שינוי", אומר סוב. "זה אמור להפחיד ואולי זה גם נכון. עכשיו כשיש כל כך הרבה עוקבים אני חושב שזה יוצר את האפקט הזה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully