וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסיופאה: סטארט-אפ חדש למניעת הטרדות מיניות בעבודה

22.10.2017 / 9:05

"קסיופאה" הוא סטארט-אפ-חברתי חדש שמציע למשתמשים לדווח על הטרדות מיניות בצורה פשוטה ואף להתייעץ באופן אנונימי. המטרה: למנוע הטרדות מיניות בארגונים ובמקומות עבודה

אילוסטרציה. ShutterStock
הטרדה מינית במקום העבודה./ShutterStock

בימים שבהם אי אפשר לפתוח מהדורת חדשות בטלוויזיה, באינטרנט או בעיתון בלי להיתקל בעוד פרשיית הטרדות מיניות, סטארפ אפ ישראלי חדש שם לעצמו כמטרה למנוע הטרדות מיניות במקומות עבודה. "קסיופאה" הוא סטארט-אפ חברתי חדש שנוסד על ידי קבוצת צעירים פעילים חברתית שרובם עובדים בהיי-טק ומטרתו למנוע הטרדות מיניות בארגונים ובמקומות עבודה. מדובר במערכת טכנולוגית שמוטמעת בתוך מקום העבודה ומאפשרת לעובדות (ולעובדים) לדווח על הטרדות מיניות בצורה פשוטה ויעילה. המערכת מאפשרת גם להתייעץ בצורה דיסקרטית ואנונימית עם הממונה על הטרדות מיניות בארגון כך שהנפגעת תישאר בעילום שם וכל ההתכתבות תהיה מאובטחת לחלוטין.

המטרה היא להעניק הגנה לנפגעות, שבמקרים רבים חוששות להיחשף, ולסייע להן לקבל תמיכה וסיוע. נפגעות תקיפה מינית חוששות מפני חשיפה בעיקר כאשר מדובר במקום העבודה שלהן. נפגעות רבות מעדיפות לא לדווח או להתייעץ בשל החשש לאבד את מקום העבודה או מפני פגיעה בפרנסה. לפי הנתונים שישנם כיום, מרבית הנשים הוטרדו מינית במהלך חייהן וחלק גדול מההטרדות הוא במקום העבודה עצמו.

הטרדה מינית במקום העבודה. ShutterStock
חוששים מפגיעה בפרנסה./ShutterStock

הסטארט-אפ החל לאחרונה לשתף פעולה עם שח"ם - איגוד השחקנים והשחקניות - והוא משיק בימים אלו שיתופי פעולה בחברות וארגונים נוספים וביניהם מספר חברות היי-טק.

"יש ארגונים רבים שרוצים לשים סוף לתופעה של הטרדות מיניות וזה הצעד הראשון בכיוון הנכון", אמר רועי לייזר, אחד ממייסדי המיזם. "בדיון הציבורי על הטרדות מיניות, לצד קולן של הנפגעות צריך לשמוע גם את קולם של המנהלים הבכירים במשק שיבהירו שאצלם בארגון יש אפס סובלנות להטרדות מיניות. הגיע הזמן לומר למטרידנים מינית - עד כאן. ארגונים שהתחלנו לפעול איתם כבר מדווחים על השינוי שזה עשה ואנחנו שמחים לקחת חלק במהפכה קטנה ושקטה במקומות עבודה בישראל".

[לאתר - הקליקו כאן]

  • עוד באותו נושא:
  • קסיופאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully