וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: איך לדעת אם מישהי או מישהו משקרים בהודעת טקסט?

23.10.2017 / 9:46

החוקרים מאוניברסיטת קורנל בניו יורק ניתחו מאות הודעות של שני המינים והגיעו למסקנות, שחלקן מפתיעות וחלקן ברורות מאליהן. הודעות המכילות שקר, למשל, תהיינה ארוכות יותר בממוצע

צעירה וצעיר מסמסים זה לזה. ShutterStock
זה לא מדע מדויק - אבל החוקרים הגיעו לכמה מסקנות מעניינות./ShutterStock

מאז סיפר האדם הראשון את השקר הראשון, האנושות מנסה לפצח את הסוד - כיצד לדעת כשמישהו משקר לנו? עם הזמן פותחו לא מעט שיטות כמו קריאת שפת גוף, שינויים בקול ועוד אולם בשנים האחרונות גם הטכנולוגיה מנסה לתת מענה לשאלה עתיקת היומין - האם מדובר באמת או שקר?

חוקרים מאוניברסיטת קורנל בניו יורק הצליחו, באמצעות ניתוח של מאות הודעות טקסט, לזהות מתי משקרים לכם בסבירות גבוהה. החוקרים, שבדקו דפוסי הודעות טקסט של גברים ונשים, באפליקציות מסרים, גילו תחילה שכשמשקרים לוקח זמן רב יותר להגיב מבקרים שעונים אמת.

לדברי החוקרים, קשה יותר לאתר שקרנים משקרניות כי גברים נוטים להשתמש בפחות מילים בהודעות שלהם, בממוצע. עוד גילו החוקרים כי נשים נוטות להשתמש במילים לא מחייבות כמו "אולי", "ייתכן", "יכול להיות" וכו'. לגבי גברים, המצב מאוד דומה, אם כי בוודאות ניתן להבחין בדפוסים שונים בין שני המינים.

לעומת הנשים, גברים שמשקרים יעדיפו להשתמש בגוף ראשון, כלומר "אני", "שלי", "כמוני", "אותי" וכו', לעומת מילים כמו "אנחנו", "את" וכו'. עוד מצא המחקר כי בדרך כלל בהודעות שקריות, רצף המילים אצל נשים עומד על 8-9, בעוד אצל גברים שקרנים הרצף עומד על שבע מילים או פחות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

[למחקר המלא]

אדם מחזיק סמארטפון בבית קפה. ShutterStock
"מקלידה"./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully