וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישראל תכיר בביטקוין כמטבע רשמי?

23.10.2017 / 15:25

שר האוצר, משה כחלון, הביע היום את תמיכתו באחד התחומים החמים אך הפחות מובנים בעולם הטכנולוגיה והעסקים - בלוקצ'יין. בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב היזם משה חוגג כי בפגישתם השר הביע תמיכה במטבעות דיגיטליים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר האוצר תומך בבלוקצ'יין וביטקוין./מערכת וואלה!, צילום מסך

עם תום פגרת הקיץ, נפגש היום שר האוצר משה כחלון (כולנו) עם היזם הסדרתי, משה חוגג, והשניים שוחחו על אחד הנושאים החמים היום בעולם הטכנולוגיה והעסקים - בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים.

"שמח מאוד לעדכן שעכשיו סיימתי פגישה נהדרת עם שר האוצר, משה כחלון, בנושא בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים והשר מאוד חיובי ותומך", כתב חוגג בחשבון הפייסבוק שלו בצהריים. "זה כמובן משמח ומקדם פיתרון וביחד עם ממשלה שתומכת בחדשנות נוכל ליצור ערך רב מאוד לכולם. לגבי תוצרים פרקטיים נעבוד ביחד על כאלה ובטוח שנראה תוצאות בקרוב".

עוד אמר כחלון בשיחה כי הוא בעד החדרת טכנולוגיות וחדשנות בכל מקום שאפשר להקל על הצרכנים, להוריד מתווכים ועלויות.

מה זה בכלל בלוקצ'יין?
בלוקצ'יין (Blockchain) היא יותר תפיסה טכנולוגית מטכנולוגיה ספציפית ומטרתה לאפשר באמצעות פלטפורמות שונות החלפת מידע בצורה מאובטחת ברשת, תוך אימות של הפעולה על ידי אלגוריתמים, ללא גורם מתווך או רגולטור.

השימוש העיקרי כיום בבלוקצ'יין הוא במטבע הדיגיטלי ביטקוין, שמתקרב כבר לערך של 6,000 דולרים למטבע. המטבע הדיגיטלי נוצר בראשית שנת 2009 ומאז הדרך היחידה לייצר ביטקוין חדש היא לכרות אותו (Mine) על ידי גולשים. לפני כ-8.5 שנים, אדם המכונה סאטושי נקאמוטו (שזהותו הרשמית טרם נחשפה רשמית) פרסם מאמר שמסביר איך המערכת עובדת, איך אפשר לייצר כסף דיגיטלי ומבוזר, ותיאר פרוטוקול ואוסף חוקים שלמעשה מייצרים את הערך של הביטקוין.

נאקמוטו הפיץ תוכנה שפועלת על פי הפרוטוקול הזה בקוד פתוח ומאז הערך שלו קפץ. המטבע סובל מתנודות קיצוניות אבל ממשיך לצבור ערך. בניגוד לכסף שאנחנו מכירים, התלוי בבנקים מרכזיים וממשלות העולם, ביטקוין הוא מטבע עצמאי שצובר ערך בהתאם לביקוש שלו.

הביטקוין נשמר בתוכנה המכונה "ארנק" והמערכת דואגת שבכל פעולת תשלום ביטקוין יוצא מארנק אחד ומגיע לארנק אחר. אחר הפעילות העסקית הזו לא ניתן כיום לעקוב (לפחות לא ידוע על דרך רשמית לעשות זאת) ולכן האקרים מעדיפים לקבל תשלום בביטקוין, לדוגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully