וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצילו! אני משלמת כל חודש 100 שקל על אפליקציה שכבר מחקתי"

23.1.2018 / 10:01

אפל מאפשרת לרכוש אפליקציות ושירותים בתוך אפליקציות בקלות באמצעות אימות טביעת אצבע, אבל משתמשים רבים מוצאים עצמם רוכשים בטעות שירות, עליו משלמים גם אם האפליקציה נמחקה. כך תבטלו את התשלום ותקבלו החזר כספי מלא

אייפון. ShutterStock
לאפל יש קו חם בישראל, שעוזר עם חיובים לא רצויים./ShutterStock

אפל היא החברה הרווחית ביותר בעולם, והיא עושה את כספה ממכירה של מוצרים וגם שירותים המיועדים למוצרים שלה כמו אפליקציות. כדי לעודד את המשתמשים לבזבז את כספם, אפל מנסה להפוך את חנות האפליקציות לנוחה יותר ובעיקר נוחה לרכישה.

אבל לפעמים היתרון הזה הופך לחיסרון, בעיקר אצל הורים לילדים שמשתמשים באייפון ובאייפד, אצלם לחיצה אחת במקום הלא נכון יכולה להוביל לרכישה של תוספות לאפליקציות בשווי של מאות, ולפעמים אלפי, שקלים. כדי להגביר את האבטחה, אפל מאפשרת לרכוש תוספות לאפליקציות או מנויים לשירותים באפליקציות על ידי אימות של טביעת אצבע.

כלומר, אם נכנסתם לאפליקציה והאצבע מונחת על כפתור הבית, לחיצה אחת במקום הלא נכון ואתם כבר אחרי שלב התשלום, להרחבה שלא רציתם בכלל. וזה בדיוק מה שקרה גם ללי שקד, שביקשה עזרה בפייסבוק לאחר שגילתה שהיא ממשיכה לשלם למרות שהאפליקציה כבר נמחקה.

לי שקד. צילום מסך
לי שקד/צילום מסך

"הורדתי סתם אפליקציה ובגלל שהסיסמה היא לפי טביעת אצבע אז יצא שהאצבע שלי נשארה על הכפתור", היא סיפרה לוואלה! TECH. "לצערי זה חייב ישר בעלות של 30 שקלים לשבוע. כתוב שהחיוב נגמר ב20 באוקטובר אבל זה ממשיך. אני כבר חודשיים ככה וזה מבאס. חייבו עד כה בסביבות ה-250 שקלים".

מה אפשר לעשות במקרה כזה? אל דאגה, למרות התסכול הרב שנוצר ברוב המקרים אפל עוזרת ואפילו מזכה את הסכום במלואו. כדי לבטל את החיוב צריך להיכנס לאפליקציית ההגדרות, ללחוץ על itunes & app stores, ללחוץ על ה-Apple ID, כלומר על המייל שלכם ולאחר מכן על הצג Apple ID ואז על Subscriptions, כלומר מנויים.

שם תוכלו לראות את כל המנויים שלכם לאפליקציות, כולל תוספות שמתחדשות מדי שבוע, חודש או שנה. לחיצה שם על Cancel Subscription ותבטלו את המנויי שלכם. אם התשלום הקבוע ממשיך, אפל מפעילה קו טלפון כאן בישראל במספר 03-7208430 או במספר הבינלאומי 1809-213-281. תמיד תוכלו לחייג אליהם ולבקש שיבטלו את החיוב. כאמור, ברוב המקרים אם תבקשו בצורה מנומסת, אפל תסכים לזכות אתכם על מלוא הסכום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully