וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתקן את המסך באייפון X יעלה כמו לקנות סמארטפון חדש

אילן גלר

30.10.2017 / 8:31

אייפון העשור הוא הסמארטפון היקר ביותר שאפל ייצרה אי-פעם, והוא גם האייפון הכי מסקרן של החברה מאז אייפון 6, וכעת מתברר שהוא גם המכשיר שהכי יקר לתקן. למה? כי הם יכולים

אייפון X. AP
אייפון X החדש - מיום שישי הקרוב בחנויות בעולם./AP

עם פתיחת ההזמנות המוקדמות לרכישת אייפון X באתר אפל, פרסמה החברה את מחירון התיקונים הרשמי שלה למכשיר החדש. מתברר כי כמעט כל תיקון שמחוץ למסגרת האחריות עשוי להסתכם בסכום של מאות דולרים, ואייפון X איננו רק הסמארטפון היקר ביותר לרכישה שאותו ייצרה אפל אי-פעם, אלא גם היקר ביותר לתיקון ותחזוקה.

כך לדוגמה, החלפת מסך בעקבות סדק או שבר תעלה בחנויות אפל סטור בארה"ב 279 דולרים (כאלף שקלים). בישראל כנראה שהמחיר הרשמי יהיה אפילו גבוה יותר. לשם השוואה, תיקון מסך של מכשיר אייפון 8 פלוס מתומחר אצל אפל ב-169 דולרים בלבד.

כמעט כל תקלת חומרה אחרת שאיננה מכוסה במסגרת האחריות תתוקן תמורת סכום מדהים של 549 דולרים (כ-1,940 שקלים), כמעט מחירו של מכשיר אייפון 8 חדש. הרחבת אחריות לשנתיים נוספות (שירות AppleCare+) תעלה ללקוח האמריקני 199 דולרים, סכום כלל לא מבוטל, אם כי בהתחשב במחירון ייתכן שמדובר בעסקה לא רעה.

מהו ההסבר לעלויות התיקון הגבוהות הללו? בהיעדר תגובה רשמית מאפל, נותר רק להניח כי תהליך הייצור הייחודי של האייפון X, שעיכב את השקתו ויצר מלאי מוגבל בלבד של המכשיר, מקשה גם על תיקון מכשירים שהתקלקלו, והייצור האיטי רלוונטי כמובן גם לחלקי חילוף.

הסבר אחר, וציני יותר, שבו בוודאי יתמכו שונאי החברה הוא כי באפל סבורים שמי שמוכן לשלם אלף דולרים תמורת מכשיר סמארטפון, יהיה מוכן לשלם גם יותר מ-500 דולרים בכדי לתקנו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

תיקון סמארטפון. ShutterStock
המחירים בישראל צפויים להיות עוד יותר גבוהים. תיקון סמארטפון./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully