וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TripAdvisor מודה: "מחקנו ביקורת שהזהירה מפני אונס"

5.11.2017 / 9:16

גולשות שכתבו ביקורות בהן מתואר מעשה האונס שעברו באתר נופש מקסיקני, קיבלו התראה בתיבת המייל שמדובר בתלונת שווא והפרה של הסכם השימוש באתר

טריפ אדוויזור Trip Advisor. ShutterStock
אתר טריפ אדוויזור - הודו במחיקת תגובות שליליות./ShutterStock

TripAdvisor הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים בעולם בזכות הממשק הידידותי, החיפוש הנוח ובעיקר חוכמת ההמונים, המאפשרת לעקוב ולקבל ביקורות מגולשים שכבר שהו ובדקו בעצמם את אתרי הנופש ובתי המלון. אולם לפי הדיווחים, האתר האמריקני מוחק במכוון ביקורות שליליות ממשתמשים ויותר חמור מכך - מצנזר ביקורות על אתרי נופש שנשים עברו בהם מעשי אונס, אלימות ושוד.

משתמשות שכתבו ביקורות בהן מתואר מעשה האונס שעברו באתר נופש מקסיקני, קיבלו התראה בתיבת המייל שלהן כי הביקורת נמחקה עקב טענה כי החשבון המדובר מפיץ ביקורות שווא. "פרסמתי ביקורת על כך שאיבדתי הכרה עקב שתייה מופרזת ואנשי הצוות מהאתר התיירות המקסיקני אנסו אותי", סיפרה אחת המגיבות. "האתר טען בתגובה כי הכול שקרים והמצאות אבל אין לי סיבה להמציא כזה דבר".

לאחר בדיקה התברר כי אנשי הצוות באתר הנופש המקסיקני ניצלו נופשות שהגיעו למקום; כחמש נשים פירסמו ביקורת שלילית אודות אתר הנופש המדובר אולם בכל פעם צוות TripAdvisor מחק אותן בטענה כי הביקורות אינן ראויות ומהוות הפרה של ההסכם מול המשתמש. באחד המקרים גם גבר כתב ביקורת על כך כי סומם ונאנס על-ידי צוות המעסים במלון, וגם תגובתו נמחקה תוך זמן קצר.

דובר מטעם TripAdvisor מסר כי הם מתנצלים בפני המשתמשים שחוו תקיפה מינית. "האתר מקבל בברכה ביקורות שליליות, אולם בד בבד מנסה לצייר את התמונה המלאה ולא רק כפי שהיא נראית בעיני הלקוח". עוד טען כי בשנת 2010 נמחקו אוטומטית ביקורות שליליות, אולם המערכת שופרה מאז.

לפי האתר ג'ונרל סנטינל, TripAdvsior מקבל עמלות ובונוסים מאתרי הנופש עבור משתמשים שדירגו אותם ברמה של ארבעה וחמישה כוכבים לכן יש אינטרס מובהק לבעלי האתר למחוק ביקורות שליליות. זוהי אינה הפעם הראשונה בה TripAdvisor עולה לכותרות, בהקשר שלילי. לפני כמה שנים פורסם כי האתר מחק ביקורות של משתמשים שקיבלו הרעלת מזון בכפר נופש טורקי.



>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully