וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיית זיהוי טביעת האצבע החדשה של ה-FBI פתרה כבר מאות תיקים ישנים

אילן גלר

7.11.2017 / 9:11

מערכת הזיהוי הישנה של ה-FBI דרשה טביעות אצבע ברמה גבוהה, מכל עשר אצבעות הידיים, והמערכת החדשה מסוגלת להשיג זיהוי ודאי גם מטביעת אצבע אחת באיכות נמוכה

טביעת אצבע. ShutterStock
הטכנולוגיה החדשה משיגה זיהוי ודאי מטביעה אחת באיכות נמוכה./ShutterStock

בחודש פברואר האחרון השיקה לשכת החקירות הפדרלית של ארה"ב (FBI) מערכת חדשה לזיהוי טביעות אצבע, הנעזרת באלגוריתם ממוחשב לצורך ביצוע התאמות שהיו בלתי אפשריות קודם לכן. מאז הצליח הארגון לזהות כ-204 גופות, ולפתור מקרי רצח שלא פוענחו מאז שנות ה-70.

בעוד שמערכת הזיהוי הישנה של ה-FBI דרשה טביעות אצבע ברמה גבוהה מכל עשר אצבעות הידיים, המערכת החדשה מסוגלת להשיג זיהוי ודאי גם מטביעת אצבע אחת באיכות נמוכה. רבות מאותן מאות גופות, שזוהו כעת, אותרו על ידי המשטרה במצבי ריקבון מתקדמים, ומכאן היה הקושי לזהות אותן. המערכת החדשה, כאמור, מחוללת מהפכה של ממש בתחום זה.

"לא היינו בטוחים מה הפוטנציאל האמיתי להצלחה", מספר בריאן ג'ונסון, מנהל מעבדת זיהוי טביעות האצבע שניהל את הפרויקט. "קיווינו שנצליח לפתור כמה מקרים, אולי חמישה או עשרה. אנחנו מאוד גאים שמצאנו דרך חדשה לעשות את העבודה".

אילוסטרציה. ShutterStock
בעבר חוקרים היו צריכים טביעות מלאות באיכות גבוהה./ShutterStock

בעקבות ההצלחה, קוראים אנשי ה-FBI ליחידות המשטרה המקומיות ברחבי ארה"ב לפתוח מחדש תיקי רצח, שנותרו פתוחים מזה עשרות שנים, ולבדוק אותם מחדש תוך שימוש במערכת המתקדמת. טביעות אצבע חלקיות או מטושטשות, שבעבר לא ניתן היה לעשות בהן שימוש, עשויות כעת להספיק לצורך זיהוי, כך שפוטנציאלית ניתן יהיה לפתור בעתיד הקרוב אלפי מקרים נוספים.

אימוץ הטכנולוגיה החדשה מצטרף למאמצי פרויקט החפות, שבוחן מתחילת שנות ה-90, דגימות DNA שהביאו להרשעות באמצעים מתקדמים הרבה יותר. עד היום הפרויקט סייע למאות אסירים, שאף אחד לא האמין להם, להוכיח שהם הורשעו ללא עוול בכפם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully