וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברו את הגבול? פוסט החסימה של עיריית ת"א - מתיחה של העירייה

5.11.2017 / 16:30

במהלך מפתיע הודיעה היום עיריית תל אביב, בדף הפייסבוק הרשמי שלה, כי החל מחצות היא לא תאפשר פרסום תגובות על פוסטים. הרשת סוערת, אבל אחרי כמה שעות התברר כי מדובר במהלך פרסומי

(עדכון: 19:45)

רון חולדאי בוועידת הנדל"ן של גלובס תל אביב 26.2.2017. ראובן קסטרו
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב./ראובן קסטרו

עיריית תל אביב, הידועה בליברליות שלה במקרים רבים, הודיעה היום בדף הפייסבוק שלה כי היא תחסום גולשים מלהגיב לפוסטים שיפורסמו בעמוד הרשמי. "לאור ריבוי התלונות, וניצול הדף להוצאת קיטור וכדי לשמור על המורל העירוני, מהיום, ראשון, 5.11.17 בשעה 23:59 לא יהיה ניתן להגיב יותר על פוסטים בעמוד הפייסבוק העירוני. ניתן לשלוח הודעות בפרטי, ואנו נשקול את פרסומן. אנחנו כאן בשבילכם, עיריית תל-אביב-יפו" - לשון ההודעה.

גולשים רבים מתחו ביקורת על ההחלטה, שאמורה הייתה להיכנס לתוקף הלילה בחצות, אך חלק גם העריכו בצדק כי מדובר בהקדמה למהלך פרסומי כלשהו של העירייה. מומחה למדיה חברתית גם ציין בפני וואלה! TECH כי לא ניתן בפועל לבצע חסימה כזו, מה שהגביר את הסיכוי שמדובר בניסיון לעורר באזז ולא בהחלטה תקדימית של העירייה נגד תושביה.

"אתם מטורפים! יותר ויותר נבחרי ציבור מתחייבים לאפשר ביקורת ואתם צועדים אחורה? זה צעד לעידוד המורל בדיקטטורה. הקיטור ישתחרר בדרכים פחות נעימות. קורא לכולם לחסום את הדף מחר אם זה אשכרה קורה", כתב הפעיל החברתי והעיתונאי העצמאי, תומר אביטל.

פנינו לעיריית תל אביב, אך כצפוי - לא התקבלה תגובה בזמן אמת. לאחר כמה שעות הודיעה העירייה כי אכן מדובר בטיזר שאמור היה לעורר באזז. "הדמוקרטיה היא ערך מקודש - גם כשזה קשה", נמסר מהעירייה. "עיריית תל אביב-יפו אינה חוסמת את העמוד לתגובות. רק רצינו להמחיש עד כמה זה כואב כשפוגעים בחופש הביטוי שהוא אחד מערכי היסוד של הדמוקרטיה. במהלך כל חודש נובמבר נציין במערכת החינוך של תל אביב-יפו את חודש הדמוקרטיה (שעד כה לא שמעתם עליו). לראשונה, חודש שלם משנת הלימודים בעיר יוקדש לחיזוק והטמעת ערכי הדמוקרטיה בקרב כלל התלמידים - מכיתה א' ועד כיתה יב'. עידוד הדמוקרטיה היא לא סיסמה ריקה, אלא דרך חיים שבבסיסה שיח חופשי, החלפת רעיונות, חופש ביטוי ויצירה. תושבי העיר כולה ללא הבדל דת, גזע, מין או גיל יכולים להגיב ולכתוב לנו בעמוד, אנחנו כאן כדי לשמוע ביקורת, גם כשזה לא קל".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully