וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב, הבדיחה על חשבונכם. דעה

יורי גנקין

6.11.2017 / 10:19

מה בפוסט המחיקה שהסעיר את הרשת הוא הזלזול באינטליגנציה והתפיסה שלפיה בכדי להעביר מסר חשוב, יש צורך בגימיקים שרק מוזילים את הדיון כולו. אמנם זה היה גימיק זול, אבל הוא עדיין מומן על ידי משלם המסים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת העירייה מאתמול, לפני שפורסם כי מדובר במתיחה שנועדה לעורר באזז./מערכת וואלה!, צילום מסך

מסתבר שלמקבלי ההחלטות בעיריית תל-אביב יש קצת יותר מדי זמן פנוי - אחרי הכול הם החליטו להשתעשע אתמול עם הציבור ודיווחו בעמוד הפייסבוק הרשמי של העירייה כי בכוונתם לחסום את האפשרות להגיב על פוסטים הנכתבים בעמוד. זמן קצר לאחר מכן, עם שוך הסערה שפרצה ברשת, הודיעו הגורמים הרלוונטיים שמדובר בסך הכל בתעלול שנועד להמחיש את הכאב הטמון בפגיעה בחופש הביטוי. את המטרה החשובה הזו אפשר היה להשיג גם בדרך אחרת.

ההחלטה לצאת בכותרת מפוצצת ומרגיזה היא בסך הכול ניסיון צולע ולא מוצלח במיוחד לזכות ב-15 דקות של תהילה, אבל מה שניתן לצפות מחברות מסחריות או מפוליטיקאים פופוליסטיים לא אמור לצאת מכותלי העירייה, שמתיימרת למצב את עצמה בחזית הקשר שבין הרשות המוניציפלית לתושב.

גימיק זול אבל עדיין על חשבון כספי מסים

מרביתם המוחלט של אנשי השיווק, ואלה העוסקים בשיווק דיגיטלי בפרט, עדיין מאמינים במנטרה השחוקה והשגויה לפיה כל פרסום הוא פרסום טוב - כל עוד מדברים עליך. אולם, בעולם שבו הרשתות החברתיות הפכו כבר מזמן לכיכר העיר החדשה, זו ממש לא הגישה לפיה ארגון בריא צריך להתנהל. קו דק מאוד מפריד בין פרובוקציה אינטליגנטית לבין גימיק שיווקי ריק מתוכן, שבסופו טמון יותר נזק מתועלת. במקרה הזה, היה ברור כבר בתחילת הדרך שמדובר במהלך לא מתוחכם במיוחד (וגם לא אפשרי, כי לא ניתן לחסום תגובות אופן גורף) שעורר, בקרב רבים, יותר אנטגוניזם כלפי העירייה וקברניטיה. אחרי הכול, סביר להניח שכל אחד מאיתנו היה רוצה להאמין שהעירייה שלו עוסקת בדברים קצת יותר חשובים, וזה לא שלעיריית תל-אביב חסרות בעיות.

בהודעה שהוציאה העירייה לעיתונות נכתב שמטרת הפוסט הייתה לעורר מודעות לחודש הדמוקרטיה, שיצויין בקרוב בבתי הספר השונים בעיר. היוזמה בהחלט מבורכת אבל אם קברניטי המדיניות רצו להסב את תשומת לבו של הקהל, הם היו יכולים לעשות זאת תוך שימוש במגוון רחב של אלטרנטיבות, שאינן כרוכות בהטרלה מכוונת שבעיקר גרמה לאנשים להרים גבה ולתהות על האופן בו מנוצלים כספי המסים, שמממנים את שכר העובדים בעירייה.

רון חולדאי בוועידת הנדל"ן של גלובס תל אביב 26.2.2017. ראובן קסטרו
אין לך עניינים דחופים יותר לעסוק בהם, ראש העירייה, רון חולדאי?/ראובן קסטרו

תנו לנו קצת קרדיט

במקום להעלות פוסט מעיק, המתוחכם כמו משיכה בצמה בגן ילדים, עדיף היה אילו מקבלי ההחלטות המוניציפליים היו מסתפקים ביצירתו של דיון אמיתי על מהותו של השיח הדמוקרטי - אך הדיון הזה לא התחיל במקרה הזה; הוא יכול היה להתחיל כסרטון פייסבוק לייב עם מנהלי בתי הספר המכריזים על פתיחתו של חודש הדמוקרטיה, מבלי שהעירייה תיקח בהכרח על כך קרדיט. לחילופין, ראש העיר רון חולדאי וסגניו היו יכולים פשוט לתת, רחמנא לצלן, קצת יותר קרדיט לתושבי העיר שבחרו בהם ולהניח שהם מסוגלים להבין ולהפנים את המסר הסמוי הטמון במהלך מבלי הטריקים הזולים שגורמים למקבלי ההחלטות להיראות "קולים" כמו שימוש בפאוץ' ב-2017.

במילים אחרות, מה שבעיקר מקומם בסיפור הזה הוא מה שנתפס בעיני רבים כזלזול באינטליגנציה והתפיסה, שלפיה בכדי להעביר את המסר החשוב - יש צורך בגימיקים שרק מוזילים את הדיון כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully