וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הפשוט שמשפר את מהירות ה-WiFi מבלי לשלם יותר

14.11.2017 / 8:41

"באמצעות הפיתרון הזה, אנחנו מטפלים במספר אתגרים שמטרידים משתמשים באינטרנט אלחוטי", אמר מרצה למדעי המחשב בדארטמות. "לא רק שאנחנו מחזקים אותות אלחוטיים, אנחנו הופכים אותם גם לבטוחים יותר"

חוקרים שניסו לשפר את מהירות הגלישה ברשת אלחוטית מצאו דרך לשדרג את האנטנה של הראוטר בפחות מ-40 דולרים. הביצועים של השדרוג שלהם התעלה על אנטנות שמחירן מאות דולרים, ולמעשה מדובר במגבר שמתלבש על המכשיר בצורה מאוד לא אלגנטית.

החוקרים הדפיסו בתלת-ממד משטח אותו הם עטפו בנייר אלומיניום, שמפנה את האותות לאזורים ספציפיים ומרחיק אותם מאזורים שאין בהם צורך, כמו בחדרים אקוסטיים. הראוטר עבד בצורה אופטימלית כמעט עם התוספת שלהם, ולדברי החוקרים ניתן לייצר מגבר דומה באמצעות קרטון ונייר אלומיניום בבית.

הטכניקה הזולה פותחה על ידי חוקרים במכללת דרטמות ואוניברסיטת קולומביה בארה"ב. הפיתוח יוצר קיר וירטואלי שמשפר את האות של האינטרנט האלחוטי במקומות מקורים עם חדרים מרובים. עיצוב המגבר מאפשר למשתמשים לנתב את הסינגל לעבר האזורים הנחוצים ביותר, וכך להגביר את האות ולהפחית רעשים.

"באמצעות הפתרון הזה, אנחנו מטפלים במספר אתגרים שמטרידים משתמשים באינטרנט אלחוטי", אמר שיה ג'ואון, מרצה למדעי המחשב בדארטמות. "לא רק שאנחנו מחזקים אותות אלחוטיים, אנחנו הופכים אותם גם לבטוחים יותר". מחקרים קודמים הראו שהצבת מחסום אלומיניום מאחורי ראוטר מאפשרת לחזק את העוצמה בכיוון אחד וכעת הצוות לקח את הרעיון הזה ופיתחו אלגוריתם שמספק עיצוב אופטימלי למגבר הראוטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שווה לנסות בבית לפחות שתי תצורות של מגברים מקרטון ונייר אלומיניום./מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי החוקרים, האלגוריתם יכול למצוא את הצורה האופטימלית של המשקף אותו ממקמים סביב הראוטר, תוך 23 דקות בלבד, תוך שימוש במידע על המרחב, נקודות הגישה ואזור היעד. לאחר הדפסת המבנה מפלסטיק, הצוות כיסה אותו בשכבה דקה של מתכת רפלקטיבית כמו אלומיניום. לחילופין, גם למי שאין לו מדפסת תלת-ממד, יכול לעשות את אותו הדבר באמצעות קרטון. "הרפלקטור יכול להיות מותאם אישית לבית שלכם ואף יכול להתעלות על אנטנות שעולות אלפי דולרים", סיכם אחד החוקרים.

איך אפשר לנסות גם?
לשאר העולם אין בבית גישה לאלגוריתם של החוקרים אבל זה לא אומר שלא שווה לנסות גם. אפשר להכין שני מגברים - אחד בצורת האות ח ולהניח אותו מאחורי האנטנות של הראוטר, כך שהוא יכוון את האות קדימה בלבד. עובי המגבר צריך להיות בגובה של האנטנות לפחות ואף קצת יותר. המגבר השני בצורת האות S, כפי שמודגם בסרטון, למעשה מפצל את האות שכל אנטנה שולחת.

את המגברים שווה להציב מאחורי הראוטר באופן שמכוון את האות לכיוון בו אתם צריכים קליטה ברמה גבוהה יותר. באמצעות מבחן מהירות מקוון כמו speedtest.net תוכלו לבדוק האם האות מתחזק ולמצוא את הזווית וסוג המגבר האידיאליים עבור החלל הביתי שלכם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • WiFi
  • ראוטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully