וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה את הכסף: סמסונג J7 Pro לא הפסיק להפתיע אותנו לטובה

15.11.2017 / 11:27

מסך איכותי, מצלמה אחורית מעולה, סאונד טוב, ממשק כמו במכשירי הדגל, סוללה חזקה ותג מחיר משתלם מאוד ביחס למה שהמכשיר מציע. התאכזבנו מאוד מהמצלמה הקדמית אבל זה באמת היה החיסרון הבולט היחידי

צלמים זמניים מורשים

זירת מכשירי הביניים התעוררה במחצית השנה שעברה וממשיכה להיות אטרקטיבית גם השנה. אחרי שדשדשה בקטגוריות הזולות יותר, סמסונג מציעה כיום שתי סדרות עם מחירי ביניים - אחת היא סדרת A המוצלחת והיקרה יותר והשנייה היא סדרה J הזולה יותר, שממוקמת בקצה קטגוריית המכשירים הזולים. ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית מציעה עיצוב המתיימר להיות יוקרתי וחומרה יחסית מתקדמת לסדרה. לאחרונה השיקה סמסונג בישראל את סדרת J Pro לשנת 2017, בצמוד להשקה העולמית. הסדרה כוללת את J5 Pro ואת J7 Pro, הסמארטפון הבכיר בסדרה שאותו סקרנו. האם יש לו את מה שצריך כדי להתחרות במכשירים הסיניים הזולים?

סמסונג גלקסי J7 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מרגיש טוב ביד, ולא מגמגם גם בשימוש מעל הממוצע./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

מבחינה חיצונית J7 Pro נראה כמעט זהה ל-A5 המוצלח של סמסונג. יש להם אותה חזית, למעט שינויים קלים כמו זכוכית שאינה קמורה ונורית לד המשמשת כפלאש בצילום סלפי בתנאי תאורה גרועים. בחזית המכשיר תמצאו את כפתור הבית המשמש גם כקורא טביעות אצבעו ולצדו כפתור חזרה וכפתור לצפייה ביישומים הפתוחים, כמו בכל מכשירי גלקסי. גב המכשיר עשוי אלומיניום ולמרות שהוא מרגיש מעט זול, הוא עדיין נעים למגע יותר ממרבית המכשירים בקטגוריה. סמסונג מיקמה את הרמקול בצדו העליון הימני, מעל כפתור הכיבוי; לא ברור מדוע בחרה לעשות זאת, אך שמחנו לגלות שזה לא הפריע לשימוש השוטף. בסך הכול, מדובר במכשיר שעוצב בקפידה ונועד לתת את התחושה הכי קרובה שיש למכשיר יקר יותר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מסך

בשונה מהסמארטפונים האחרים בקטגוריה, בסמסונג ציידה את המכשיר בפאנל איכותי מסוג SuperAmoled. סמסונג היא היצרנית הגדולה ביותר של הפאנלים מהסוג הזה והם משולבים ברוב הסמארטפונים שלה, שיצאו השנה. המסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD והוא מפתיע בחדות המרשימה ובצבעים החיים. חדות המסך הופכת את חווית הצפייה למהנה מאוד, בעיקר בהתחשב בתג המחיר הנמוך של המכשיר. החסרון היחידי, אם משמעותי, הוא היעדרו של ציפוי זכוכית גורילה שמגן על המסך מפני נפילות ושריטות. בקלות זה הסמארטפון הזול עם המסך הטוב ביותר שראינו עד כה.

סמסונג גלקסי J7 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
חיי סוללה טובים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

חומרה

כמו בכל סמארטפון אחר מתוצרת סמסונג, שהגיע אלינו לישראל, גם J7 Pro מגיע עם ערכת שבבים מתוצרת החברה. ערכת השבב המותקנת במכשיר היא Exynos 7870 ולצדה 3 גיגה זיכרון RAM. ערכת השבבים עושה עבודה מצוינת, ולמרות שניסינו להעמיס על הסמארטפון הוא התמודד בהצלחה מפתיעה לטובה עם כל המשימות והמשיך לעבוד במהירות. כאמור, הרמקול ממוקם במיקום קצת לא שגרתי, מעל כפתור הכיבוי ובשונה מסמארטפונים אחרים, אך התרשמנו לטובה גם מהרמקול שעוצמתו ואיכותו לא מאפיינים מכשיר זול. את כל העסק מפעילה סוללת 3,600 מיליאמפר-שעה שמצליחה להשאיר את הסמארטפון בחיים עד סוף היום, גם בשימוש מעבר לממוצע. התאכזבנו מעט ששקע הטעינה מסוג מיקרו USB ולא USB מסוג C.

תוכנה

גלקסי J7 פרו מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0 נוגט ולא ברור האם הוא יזכה בעדכון לאנדרואיד 8.0. ניסיון העבר מעיד שהשדרוג למערכת ההפעלה לא יגיע לעולם אבל סמסונג עוד עשויה להפתיע גם בזה. עם זאת, כמו כל מכשירי החברה, ממשק ההפעלה הוא Samsung Exprience בגרסה 8.1 - ממשק זהה לזה של מכשירי הדגל כמו גלקסי S8 וגלקסי נוט 8. אז אולי מבחינה חיצונית הוא לא יראה כמוהם, אבל מבחינת התוכנה לא תרגישו בהבדל. הממשק מצוין ומציע תיקיות מאובטחות, ישומי ברירת מחדל כמו לוח שנה, מייל, מנהל קבצים, רדיו ועוד. הסמארטפון מגיע כמעט ללא אפליקציות מובנות מיותרות ופיצ'ר ה-Always On מאפשר לחסוך בסוללה כי המסך מציג תמיד התראות חשובות ואת השעה מבלי להדליק את הסמארטפון בכל כמה דקות.

סמסונג גלקסי J7 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המצלמה האחורית טובה אבל הקדמית מזעזעת./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

הסמארטפונים של סמסונג לרוב מצטיינים בתחום הצילום, עוד מאז גלקסי S6. מערך הצילום של J7 Pro כולל מצלמת 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם נמוך במיוחד f/1.7. בתנאי תאורה אופטימליים המצלמה הפיקה תמונות מצוינות, חדות ושמרה על הצבעים המקוריים אבל ההפתעה הייתה בחושך, אז המצלמה המשיכה להפיק תמונות מעולות הודות למפתח הצמצם הנמוך. עוד יותר הופתענו מהפלאש שעבד בצורה מהירה גם בחושך מוחלט, עזר לייצר תמונות חדות ובעיקר ממוקדות. זוהי המצלמה הטובה ביותר שמצאנו בכל מכשירי הביניים עד כה.

אחרי הבדיקה המוצלחת של המצלמה האחורית ניגשנו לבחון את המצלמה הקדמית בהתלהבות אך אז החיוך נזל לנו מהפנים. מצלמת הסלפי כוללת חיישן של 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.9 אך היא עשתה עבודה גרועה, התמונות יצאו מרוחות והתמונה הייתה רחוקה מלהיות חדה; כמו כן, הפרטים לא נשמרו ונורית הפלאש הקדמית רק גרמה לתמונות להיראות גרועות יותר. אם יש חיסרון אחד בולט במכשיר הזה, זו המצלמה הקדמית.

השורה התחתונה

סמסונג גלקסי J7 פרו מביא את הצדדים החזקים של סמסונג למכשיר ביניים שמחירו 1,240 שקלים. הוא כולל את המסך הטוב ביותר שראינו במכשירי ביניים במחיר הזה, יש לו חומרה מצוינת שמרגישה הרבה יותר יקרה, ממשק שיגרום לכם להרגיש כמו במכשירי הדגל של החברה, מצלמה אחורית שמפיקה תמונות מעולות, גם בתנאי תאורה מאתגרים וסוללה חזקה שמחזיקה יום שלם לפחות בשימוש מעל הממוצע. התאכזבנו מהמצלמה הקדמית מאוד אבל אם אתם לא חובבי סלפי, אלא מחפשים מכשיר איכותי שמתחפש לפרימיום ייתכן ש-J7 Pro יתאים לכם בדיוק. אותנו הוא הצליח להפתיע מאוד, ובעיקר להרשים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully