וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימור מסוכן: למה הסדרה וויצ'ר לא תהיה כמו "משחקי הכס"

Slavik Makarov

22.11.2017 / 11:15

בניגוד לפנזטיה המצליחה של רשת HBO, ההימור של נטפליקס לא יתבסס על סדרת המשחקים הפופולרית, אלא על שיתוף פעולה עם הסופר, אנדריי ספאקובסקי. מי שהתוודעו לעולם דרך המשחק, עשויים לגלות שהחזון הטלוויזיוני ייראה אחרת לחלוטין

The Witcher 3.
The Witcher 3

חובבי הוויצ'ר בכל העולם יצאו מגדרם כששמעו על זה שהולכת לצאת סדרה שמבוססת על Geralt. כל מי שלא יודע מה זה וויצ'ר וחי תחת סלעים או בתוך מערה, נספר לכם ש-Geralt הוא הדמות הראשית בסדרת המשחקים של חברת CD Projekt Red שהפכו בשנים האחרונות לסוג של אגדה בעולם הגיימינג. רק מספר הפרסים שוויצ'ר 3 גרף בשנה שעברה לבדו אומרים משהו על המשחק וזה עוד בלי לספור את ההרחבות, שכל אחת מהן שווה בדיוק כמו המשחק המלא ומספרות סיפור עוצמתי כל אחת לחוד.

לעומת זאת, הסדרה החדשה לא תיהיה מבוססת בשום דרך על המשחק אלא על סדרת הספרים של הסופר הפולני אנדריי ספאקובסקי המעורב בפרויקט בתור יועץ. "אני נפעם שנטפליקס הולכים להחיות את הסיפורים שלי, ישארו נאמנים למקור ולנושאים שבזבזתי 30 שנים להכין אותם. אני מתרגש מהמאמצים המשותפים שלנו ומהצוות שנוצר על מנת להביא את הדמויות שלי לחיים" אמר על הסדרה. כמובן שהסופר לא אוהב כל כך את המשחקים עצמם משום שהם לגמרי סוטים מהמסלול של הספרים, הוא אפילו אמר לא פעם שהוא לא משחק במשחקי מחשב בעצמו ופה הוא בעצם רמז על זה, באופן די ישיר הייתי אומר.

הסדרה תיהיה בהפקה של נטפליקס ואיננו יודעים בנתיים כמה פרקים יהיו לסדרה או מתי היא תעלה לאוויר. כמו כן, Platige Image, החברה האחראית בין היתר על חלק מהסרטונים של משחקי הוויצ'ר והמשחק בפיתוח Cyberpunk 2077 המתוכנן ככל הנראה לצאת אי שם בשנת 2019, תיהיה אחראית על לתת חיים לחזון של סאפקובסקי.

בשבילי הסדרה של וויצ'ר יחד עם הספרים זה עולם אחר לגמרי, עולם מלא עד הפרטים הקטנים שלהם וססגוני להפליא. כמובן שהציפיות של חובבי הז'אנר והשם Witcher הם מעל ומעבר ויכול להיות שכולנו נתאכזב. העובדה הפשוטה שאפילו השם The Witcher מתבסס רק על המשחקים של CDPR ולא על הספרים של ספאקובסקי שמכר את הזכויות על השם לחברה המפתחת. זאת אומרת שהסדרה החדשה תצטרך כנראה להשתמש בשם אחר בשבילה, מה שאומר שלפחות חלק מבסיס המעריצים יבחר שלא לראות אותה. בנוסף לכך, נטפליקס לקחו בחשבון גם את המיליונים שמשחקים במשחק ואוהדים את גרלט שבתוך המשחקים כך שאם אי אפשר להשתמש בשם Witcher או איכשהו להדמות לו, יהיה להם קשה לגרוף את כל הקהל הזה לרייטינגים שלהם. כמו כן, סדרת הספרים של ספקווסקי לא היתה פופולרית בכלל מחוץ לגבולות פולין עד לפני יציאת המשחקים של CDPR שהפכו את סדרת הרומנים שלו לשם ענק בעולם המשחקים שאנו מכירים כיום.

כולנו רגילים לדמויות של המשחקים, אפילו אלו שקראו את הספרים ואחרי זה רק שיחקו במשחקים, כולנו יודעים איך כל הדמויות נראות ומתנהגות ואף נשמעות, מה שמוסיף לקושי של המפתחים להדמות ולקלוע בול לציפיות של חובבי העולם הזה. כל זה ועוד רק אומר שהמפתחים של הסדרה יהיו חייבים למצוא קהל רחב מחוץ לעולם הגיימינג, קהל שלא שיחק במשחקים ולא יודע מי מה ומה קרה. קושי נוסף שיכול להיווצר זה שעולם פנטזיה כמו של ויצ'ר שמלא בתוכן אינטימי בין הדמויות ומופנה יותר למבוגרים יצטרך ללכת די צמוד בתחרות עם ענקי התחום כמו סדרת "משחקי הכס" העולמית.

העולם של ספאקובסקי מכיל הרבה דמויות מיתולוגיות, המון עולמות מפורטים וגדולים. שורה תחתונה היא שהמפתחים יצטרכו לתת 200 אחוז מעצמם בשביל ליצור את החזון הזה ולהחיות אותו כמו שצריך, המון אפקטים ושעות על המחשב. בקצרה, אני מקווה שנטפליקס יודעים מה הם עושים ושהם יטפלו בזה כמו שהם יודעים, לפחות בחלק מהסדרות שלהם. זה הימור די גדול וזה הימור שנטפליקס צריכים לקחת על עצמם עכשיו. מי יודע, אולי מאסטר גרלט יגרוף את כל הקהל מסביב לעולם ויהפוך ללהיט? נחיה ונראה.

  • עוד באותו נושא:
  • the witcher

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully