וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים סיניים נשלחו על ידי ביה"ס להרכיב אייפונים במפעל במשך 11 שעות ביום

23.11.2017 / 9:20

התלמידים דיווחו שהם נאלצו לעבוד באופן קבוע במשמרות ארוכות מאוד, במשך שלושה חודשים, בהרכבת חלקים לאייפון X, כחלק מתוכנית הלימודים שלהם. אפל התנצלה

פוקסקון. AP
תכנית התמחות ייחודית או כוח עבודה צעיר וזול?/AP

אייפון X הוא האייפון היקר ביותר של אפל אך זה לא מפריע לו להימכר בכמויות משמעותיות ברחבי העולם. למרות שהוא מעוצב על ידי אפל בקליפורניה, הוא מיוצר בפועל על ידי היצרנית הגדולה בעולם, פוקסקון הסינית לה מפעלים רבים בסין האחראיים בנוסף לאייפונים גם על ייצור סמארטפונים למותגים מוכרים נוספים.

כעת מתברר כי לאורך פס הייצור היו צעירים שכלל לא רצו להיות שם. לפי הדיווחים, תלמידים סינים נוצלו כדי שאפל תוכל להשיק את המכשיר הנחשק במועד שנקבע; בית ספר בסין שלח תלמידים בני 17-19 לעבוד שעות נוספות, לאחר תום יום הלימודים, במפעל של פוקסקון.

לטענת שישה תלמידים שנשלחו לעבוד במפעל, כחלק מתוכנית הלימודים שלהם, הם נאלצו לעבוד באופן קבוע במשמרות של כ-11 שעות, במשך שלושה חודשים, בהרכבת חלקים לאייפון X. "ברור לחלוטין שאין כל קשר לתוכנית הלימודים, אבל לא יכולנו לסרב מפני שחששנו שזה יפגע לנו בהמשך הלימודים", סיפרה אחת התלמידות לכלי התקשורת.

הצצה למפעל פוקסקון אייפון 8. צילום מסך
הביקוש הרב לאייפון X הצריך תגבור בפס הייצור./צילום מסך

לפי אחד ממקורותיו של עיתון הפיננשל-טיימס, בו פורסם הדיווח, פוקסקון מקיימת מעין תוכנית חינוכית עם בתי ספר ומוסדות חינוך בסין כך שמדובר במהלך חוקי, אך לא בהכרח מוסרי במיוחד. פוקסקון טענה בתגובה כי התלמידים מתנדבים "לתרום למערכת", אולם ייתכן כי חרגו מהשעות שלהם והם פוצו על כך בהתאם בלא מעט בונוסים שונים.

לאחר פרסום הידיעה, אפל מסרה בתגובה כי "נקטנו בפעולות הדרושות מיד כשגילינו חריגה בשעות של התלמידים. פוקסקון מקיימת תוכנית חינוכית עם מערכת החינוך בסין, לפיה אחוז קטן מכלל העובדים הם תלמידים. בהתאם לכך, התלמידים פוצו כראוי. אנו עושים הכול על מנת להגן על התנאים הסוציאליים ועל שמירת כבודם של העובדים במפעל".

זוהי אינה הפעם הראשונה בה מפעל פוקסקון עולה לכותרות בהקשר של אפל. לפני כחמש שנים פורסם דוח לפיו העובדים במפעל סובלים מהרעת תנאים ולעתים גם מושפלים. בשנת 2017 גילתה אפל כי אחד העובדים במפעל הוא קטין בן 15 וחצי (מותר לעבוד בסין מגיל 16). לאחר כל הפרסומים, מסרו אפל ופוקסקון כי הן עובדות יחד על מנת לשמור ולשפר את תנאי העסקת העובדים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אייפון X. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
לא הייתם רוצים לדעת מי הרכיב לכם את האייפון?/מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully