וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו מכונת כביסה גורמת להכי הרבה שריפות בפער גדול?

אילן גלר

26.11.2017 / 10:01

אם מסתכלים על המספרים היבשים, חברת "ווירפול" על שלל מותגיה השונים אחראית לפי שלושה יותר שריפות בלונדון, אבל שיטת המחקר לוקה בחסר ויכול להיות שפשוט קונים אותם יותר

צילום מסך

(בסרטון: כך זה נראה כשמכונת הכביסה מתחילה לבעור)

לעיר לונדון עבר ידוע לשמצה בכל הנוגע לשריפות. לאחרונה פרסמה רשות כיבוי האש של בירת אנגליה תוצאות בדיקה שערכה בניסיון לאתר את מוצרי החשמל המסוכנים ביותר, שגרמו למרב קרי השריפה בעיר.

אנשי הרשות בחנו 2,891 מקרים בהם פרצה שריפה בבית מגורים בשל תקלה כלשהי במכשיר חשמלי, וקבעו כי המוצרים המסוכנים ביותר הם אלו המיוצרים על ידי תאגיד "ווירפול" האמריקני, הכולל גם את מותג "אינדסיט", המשווק בישראל, ומותגים נוספים שאינם מוכרים בארץ כדוגמת Hotpoint, Proline ו-Creda.

כמות מקרי השריפה שנגרמה על ידי מוצרי ווירפול - 895 במספר - היה גבוה עד פי שלושה ויותר מהמותג הבא ברשימה, של חברת Bosch; מוצריה היו מעורבים ב-276 שריפות. מוצרי חברת Hoover גרמו ל-209 שריפות, מוצרי Beko ל-191 מקרים. תאגיד AEG הוכתר ליצרן הבטיחותי ביותר, שהיה מעורב ב-157 מקרי התלקחות בלבד.

מכונת כביסה נשרפת. צילום מסך
מכונות כביסה שרופות - זה מתחיל תמיד מריח וקצת עשן./צילום מסך

מכשיר חשמלי עלול לגרום לשריפה בכמה דרכים, אחת מהן היא ליצור עומס על השקע בקיר, ואם אין מפסק חירום בבית, החום הרב עלול להמיס את השקע ומה שמסביבו לגרום לדליקה. בנוסף מכשירי חשמל עלולים לעלות בעצמם בלהבות בשל חוטים חשופים, חיכוך ועוד. מדובר בתקלה חמורה אך הנתונים מראים שמכשירי החשמל אחראיים לשריפות רבות.

ברשות כיבוי האש טוענים כי יצרני מכשירי החשמל מפגינים חוסר אחריות, ואינם דואגים לאסוף ולהחליף באופן מידי מוצרים הסובלים מפגם ייצור הגורם לסכנה בטיחותית. עם זאת, ראוי לציין כי המחקר לוקה בחסר: הוא אינו לוקח בחשבון את כמות המוצרים הכוללת שנמכרה (אם מותג ווירפול הרבה יותר פופולרי ממותגים האחרים, אין זה מפתיע שמוצריו מעורבים בשריפות רבות יותר).

בנוסף, המחקר לא בחן מי האנשים שרכשו את המוצרים הללו. ייתכן שמוצרי ווירפול נמכרים בזול יותר, ולכן הסיכוי גבוה יותר שהם יחוברו לחשמל בדירות עם רמת תחזוקה נמוכה יותר. תגובתה הרשמית של ווירפול היא כי טרם קבלת מלוא הנתונים, אין בכוונתה להתייחס לממצאים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully