וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסק התערב שהוא יכול לפתור את משבר האנרגיה באוסטרליה ב-100 ימים - וניצח

אילן גלר

27.11.2017 / 10:01

היזם הסדרתי ואיש החזון שעומד מאחורי המכונית החשמלית והטיסות האזרחיות לחלל בנה את הסוללה הגדולה בעולם תוך שלושה חודשים, כי התגרו בו בטוויטר

אילון מאסק ליד חללית ספייקס-איקס, 2015. Jae C. Hong, AP
אילון מאסק - יש לו כבר חללית, אז הוא בנה סוללה ענקית בשלושה חודשים כדי לנצח בהתערבות./AP, Jae C. Hong

לפני כשנה, משבר אנרגיה רחב היקף הותיר אלפי בתים בדרום אוסטרליה ללא אספקת חשמל במשך שעות. אילון מאסק, מקים ומנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, הצהיר כי החברה בראשותו יכולה לספק פתרון למשבר זה תוך חודשים ספורים, על ידי הקמת סוללה ענקית שתוכל לאגור חשמל ולספק אותו במקרי חירום.

ויכוח בטוויטר עם מייק קנון, מנכ"ל חברת התוכנה Atlassian, הפך את ההבטחה הזו להתערבות: חברת טסלה תקים את הסוללה בתוך מאה ימים, או שתספק אותה בחינם לאוסטרליה. למזלו של מאסק, עובדי טסלה הצליחו לעמוד במשימה.

שלושה חודשים בלבד לאחר תחילת ההקמה, מערך הסוללות הגדול ביותר בעולם (100 מגה-וואט) הושלם ונמסר לממשל האוסטרלי, שיערוך כעת בדיקות רגולציה ותקינות בכדי להבטיח שהסוללה פועלת כהלכה. את הסוללה הענקית תזין חוות טורבינות רוח שכבר פעילה בקרבת מקום, והתושבים יהנו מאספקת אנרגיה קבועה ונקייה.

לטענת מאסק, אילו לא היה מצליח לעמוד בהתערבות, טסלה הייתה רושמת הפסד של כ-50 מיליון דולרים - עלות הפרויקט. כעת ממשלת אוסטרליה היא זו שתשלם את החשבון, כחלק מתכנית המתוקצבת בסך 550 מיליון דולרים להקמת תשתיות אנרגיה חדשות במדינה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הסוללה הגדולה בעולם של טסלה. טסלה,
סוללת לית'יום-יון הגדולה בעולם - הוקמה על ידי חברת "טסלה"./טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully