וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמחים מהונדסים גנטית ירגלו עבור הצבא האמריקני בעתיד הקרוב?

27.11.2017 / 9:46

DARPA, הסוכנות האמריקנית הצבאית לפרויקטים מחקריים מתקדמים, תחל בקרוב לחקור כיצד ניתן להשתמש בצמחים מהונדסים גנטית בתור חיישנים

אודרי 2 חנות קטנה ומטריפה. באדיבות יס,
מזכיר לכם משהו? חנות קטנה ומטריפה./באדיבות יס

לאחרונה הצליחו חוקרים לחבר מעגל חשמלי למקק ולהשתלט על התפקוד המוטורי שלו עם שלט רחוק; החרקים הסייבורגים האלה הופכים ברגע למכונות ריגול מושלמות, אבל נראה שהצבא האמריקני רוצה לגייס אפילו צמחים.

DARPA, הסוכנות האמריקנית הצבאית לפרויקטים מחקריים מתקדמים, הודיעה כי תחל להנדס גנטית צמחים במטרה להפוך אותם למבצעיים. הצמחים אמורים לסייע בשדה הקרב העתידי בזכות יכולות טבעיות שהופכות אותם לחיישנים טובים מאוד.

בין היכולות שהצבא האמריקני מתכנן לגייס, היכולת לאתר את אור השמש, לחוש בתנועה, לאתר לחות ועוד. הצמחים יהנודסו בחממות מיוחדות שהוקמו לשם כך, והם יוכלו להגיב לגירויים סביבתיים וםג לזהות קרינה, אותות אלקטרו-מגנטיים ואף מוקשים מסוכנים שלא התפוצצו.

לווינים יוכלו לעקוב אחר פעילות הצמחים המהונדסים ולנטר את הטמפרטורה שלהם, מרכיבים כימיים ועוד. "הינדוס הצמחים עלול להפחית משמעותית את הסיכון הנשקף לחיילים בשדה הקרב כמו גם צמצום משמעותי של עלויות החיישנים המסורתיים היקרים", אמרו בסוכנות לפי הדיווח.

למרות שהפרויקט השאפתני עוד לא החל, דארפא כבר מקיימת מגעים עם יחידות לחקר בוטניקה וכבר הועברו כל האישורים הדרושים לשם כך. "אם הכל יילך כשורה, אנחנו צפויים לראות מהפכה של ממש". בסוכנות מבקשים ממדענים להציע רעיונות, אילו צמחים להנדס ולאיזו מטרה בדיוק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully