וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדנו עם רחפן גו פרו Karma לים המלח וחזרנו עם תיעוד מדהים

28.11.2017 / 10:13

כמערך צילום שלם לפעילות אקסטרים מדובר באחת הערכות השוות, אבל אם שמים בצד רגע את המייצב, המצלמה והתיק הייעודי שמקבלים בערכה - כרחפן בלבד, יש לקארמה גם כמה חסרונות מול המתחרים

צלמים זמניים מורשים

הרחפן הקומפקטי של גו פרו הושק כבר לפני יותר משנה אך רק עכשיו הוא מגיע אלינו לישראל, אחרי ריקול והשקה מחודשת. Karma יצא לשוק לראשונה בספטמבר 2016 ומאז קורקעו הרחפנים בגלל בעיה חשמלית שגרמה למנועים להפסיק לעבוד באמצע הטיסה. החברה ביקשה מכולם להחזיר את המוצר ולאחר מקצה שיפורים הוא הושק מחדש ללא התקלה הסדרתית. בישראל הרחפן המתקפל הושק במחיר של 6,299 שקלים לערכה הכוללת את הרחפן, מייצב (גימבל) למצלמת גו פרו ומצלמת גו פרו Hero 6 העדכנית ביותר. אם יש לכם כבר מצלמת גו פרו תוכלו לרכוש את הרחפן בלבד במחיר של 4,599 שקלים.

לידנו הגיע אחד הרחפנים הראשונים מסוג זה בישראל, והיבואנית DAA הבהירה כי זו טעות להתייחס לקארמה כרחפן בלבד; לדבריהם, הלקוחות צריכים להתייחס לרחפן כאביזר אחד במערך הצילום של החברה. בערכה של הרחפן תקבלו תיק גב נוח שמשמש גם כמארז; על רצועת התיק יש כיס ייעודי למצלמת הגו פרו בזמן הטיול והוא מכיל בתוכו את הרחפן, מקום לסוללה נוספת, שלט ומייצב (גימבל) לגו פרו. מדובר בערכה מרשימה במחיר של 6,299 שקלים. לשם השוואה, המייצב לבדו עולה 1,799 שקלים, מצלמת הגו פרו 2,399 שקלים והרחפן 4,599 שקלים.

רחפן קארמה בים המלח. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הרחפן הזה יהפוך ללב מערך צילום הגו פרו שלכם./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

קטן ושובב

הקארמה שוקל קילוגרם אחד, הוא מגיע למהירות של 56 קמ"ש ופועל בתדר 2.4GHz המאפשר מרחק מקסימלי של שלושה קילומטרים מהמפעיל. זמן ההטסה המוצהר לפי החברה עומד על 20 דקות, בעזרת סוללה בנפח 5,100 מיליאמפר-שעה. זמן הטיסה הזה נמוך ביחס למתחרה העיקרית, DJI, אצלה זמן הטיסה בדגמים הנבחרים עומד על 27 דקות.

בשונה מרחפנים האחרים (למעט Phantom 4 Pro של DJI) הקארמה מגיע עם שלט הכולל מסך מגע בגודל 5 אינץ', ברזולוציית HD ובהירות מקסימלית של 900 ניטים. לשם השוואה, הבהירות המקסימלית של המסך באייפון 7 עומדת על 700 ניטים. זה אומר שגם תחת אור שמש ישיר תוכלו לקבל תמונה ברורה. חשוב לשים לב שאם אין לכם רישיון להטסת הרחפן, אתם צריכים לשמור על קשר עין עם הכלי. השלט נטען באמצעות חיבור USB מסוג C ומגיע עם ציפוי גומי. עוד כולל השלט כפתור לשליטה במצב הצילום, גלגלת לשינוי זווית הגימבל, כפתור להפעלת הרחפן, כפתור לחזרה הביתה ושני ג'ויסטיקים. השלט מעט כבד ושוקל 620 גרמים למרות שביד, בזמן השימוש, הוא מרגיש הרבה פחות.

את הרחפן מטיסים אך ורק באמצעות השלט, כלומר אין צורך באפליקציה ובעיקר אין חשש שתקבלו שיחה באמצע הטיסה. היתרון הזה עשוי להיות חסרון עבור אלו שמעדיפים להטיס רחפן עם האייפד שלהם וליהנות ממסך גדול. בבדיקה שלנו ממש לא הרגשנו צורך ואפילו חשנו הקלה שהסמארטפון פנוי בזמן השימוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רחפן קארמה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
כרחפן, יש לו חסרונות, אבל המצלמה מעולה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

לשלט לוקח פרק זמן סביר של כחצי דקה להידלק, ואם אתם מטיסים בתחילת הדרך, תשמחו לגלות שהשלט מציע אפשרות יעילה ושימושית ללמידה באמצעות סימולטור. עוד מציע השלט אפשרות להורדת מפות לוויין של האזור בו אתם מטיסים, כך שאם אתם רוצים להטיס אותו מעל אזור ספציפי במפה, אתם יכולים לשנות את מצב התצוגה ולראות במסך הראשי מפה לניווט ובתוכה ריבוע קטן עם הווידאו מהרחפן.

הרחפן עצמו קומפקטי, אבל כנראה פחות ממה שגו פרו רצו שיהיה; הוא קצת יותר גדול מה-Mavic הפופולרי של DJI וקטן משמעותית מהפאנטום. בדומה ל-Mavic, גם הזרועות שלו מתקפלות אבל במקום להתקפל לתוך הגוף, הן פשוט מתקפלות כלפי מעלה. מה שהופך את הגוף לקצת ארוך יותר. הוצאת הסוללה נוחה במיוחד, וגם הוצאת הגו פרו מהתושבת של הגימבל של הרחפן נוחה. כשמפרקים את הקארמה נשארים עם החלק העליון של הגימבל, אותו מרכיבים על הגימבל הידני. אהבנו במיוחד שגו פרו נותנת בחירה מגוונת למשתמש, כל מצלמה מאז גו פרו 4 Black, תתאים.

ההטסה של הרחפן פשוטה אך גם קצת מעיקה. אחרי שפותחים את הזרועות שלו ואת הרגליים עליהן עומד הרחפן, מדליקים את השלט ולוחצים שלוש שניות על כפתור ה- Start. לאחר מכן יופיע על המסך חלון שישאל האם יש אישור להמריא עליו תצטרכו ללחוץ; יחסית נוהל הפעלה ארוך בשביל רחפן שאמור לשמש בעיקר לצילום, וכידוע - הזדמנויות צילום מתפספסות מהר מאוד.

ים המלח עם רחפן קארמה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מהירות מקסימלית של 56 קמ"ש. ים המלח מהאוויר./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

יציב גם ברוחות חזקות

הופתענו לטובה מהיציבות של הרחפן בזמן טיסה, גם ברוחות חזקות. הצלחנו גם להגיע למהירות המקסימלית שלו - 56 קמ"ש, שהיא יחסית איטית בהשוואה לשאר הרחפנים, אך לצילומי נוף מרשימים היא מספיקה. אלא אם כן אתם מנסים לתעד מהאוויר מרדף מכוניות, אין באמת צורך ברחפן מהיר יותר. עוד אהבנו את ממשק השלט שמציג על המסך את הנתונים החשובים בצורה נוחה ונגישה. בחלק העליון של המסך יש פס ירוק המציג את מצב הסוללה את הגובה, המרחק של הרחפן מהשלט ומהירות הטיסה. אבל עם כל זה, לקארמה יש חיסרון ענקי - הוא נטול חיישנים לחלוטין. למעשה, אפשר להטיס את הקארמה ישירות לתוך מכשולים, מה שעלול לסכן את הכלי אבל בעיקר את מי שמסביבו.

היתרון המשמעותי שיש לקארמה הוא המצלמה; אנחנו הטסנו אותו עם גו פרו Hero 5 אבל ניתן להטיס אותו גם עם Hero 6 ואפילו Hero 4. אם גו פרו יעצבו את Hero 7 שיושק בעתיד באותה צורה, ניתן יהיה לשדרג את מערך הקארמה מבלי להחליף את הרחפן.

כדי להוציא את החלק של המייצב, כל מה שצריך לעשות זה לסובב את התפס שנועל אותו ולהעביר אותו לגימבל הידני בכמה שניות. טווח התנועה של הגימבל נע בין מינוס 90 מעלות ל-20 מעלות. האפשרות לבחור את הזווית הרצויה משפרת את חוויית השימוש וניתן לבחור האם לצלם בעדשה רחבה במיוחד, צרה, בינונית או ליניארית. שלל אפשרויות מצוינות לחובבי אקסטרים.

רחפן קארמה גו פרו. ניר הוגו,
הערכה מפנקת ומשתלמת. כוללת מייצב ומצלמה בשווי אלפי שקלים./ניר הוגו

את מצלמת גו פרו Hero 5 סקרנו בעבר והיא עדיין אחת ממצלמות האקסטרים הטובות שיש כיום בשוק. היא מסוגלת לצלם ברזולוציה מקסימלית של 4K ויש לה חיישן נהדר שמפיק תמונות וסרטונים נהדרים עם צבעים מצוינים. הקארמה בפני עצמו הוא רחפן לא רע אבל יש לו חסרונות כמו זמן טיסה מוגבל ומחסור מורגש בחיישנים.

כשקיבלנו את הערכה המלאה, כאמור, הסבירו לנו שצריך להתייחס למערך הקארמה כאל פלטפורמה שלמה לצילום שכוללת מצלמת אקסטרים בפני עצמה, גימבל ידני ורחפן. הגימבל של גופרו, ה-Grip, הוא אחד מהגימבלים הטובים ביותר שנתקלנו בהם. אומנם לא ניתן לשלוט בזוויות שלו באמצעות כפתור, בדומה לאוסמו, אבל ניתן לכוון את הגופרו לזווית מסוימת ולנעול אותו עליה. עוד כולל הגו פרו אפשרות לשמירה של נקודות חשובות בזמן הצילום, החלפת מצב הצילום מהמייצב, תחילת צילום והפסקתו.

רחפן קארמה גו פרו. ניר הוגו,
השלט נוח ומאפשר צפייה נוחה במסך גם תחת שמש ישירה./ניר הוגו

השורה התחתונה

כמערך צילום מדובר באחת הערכות המושקעות והשוות שנתנת מענה באוויר, בים וביבשה. גו פרו Hero 6 עמידה מפני מים ואבק עד חמישה מטרים ללא כיסוי, הרחפן יעניק לכם עד 20 דקות באוויר ויטעין לכם את הגו פרו תוך כדי והגריפ ייצב את התמונה בצורה מצוינת. אם תרצו להשתמש רק ברחפן, תמצאו את עצמכם עם גימבל מיותר ששילמתם עליו ואין לכם צורך בו. על הנייר הקארמה נחות מרחפנים אחרים בסכומים דומים, אבל כרחפן לצילום הוא נותן יתרון משמעותי.

בעולם מחירו של הקארמה עומד על על 999 דולרים, כולל המצלמה Hero 6. אחרי המרת המטבע ותוספת המע"מ, מחירו בחו"ל עומד על 4,100 שקלים, שזה נמוך ב-2,200 שקלים לעומת תג המחיר שהוא קיבל בארץ. עם זאת, עדיין מדובר בעסקה משתלמת מבחינת תמורה לכסף. לצערנו, קשה להתעלם מהפער המוגזם במחיר בין ישראל לחו"ל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully