וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים העירקים שמנהלים חיים כפולים ונלחמים בדאעש עם פורנו

31.12.2017 / 8:28

פורנו יעיל, אבל לא רק. שישה צעירים עירקים נלחמים במדינה האסלאמית ברשתות החברתיות באמצעות פרופילים מזויפים המתחזים לדאעש, זיוף משדרי תעמולה וכרזות ועוד - תוך סיכון חייהם

לוחם דאעש מנופף בדגל הארגון, א-רקה, סוריה, יוני 2015. רויטרס
הפעילות של דאעש ברשת זוכה להצלחה./רויטרס

המדינה האסלאמית, נלחמת על קיומה בשטח אבל באינטרנט המצב שונה והתעמולה הקיצונית של דאעש מצליחה לחלחל לכל פינה ברשתות החברתיות. מהצד השני, האקרים המתנגדים להם מנסים כל הזמן לנסות לפגוע בפעילות המקוונת של הארגון הרצחני.

לאחרונה שישה צעירים עירקים החלו להטריל את הח'ליפות האסלאמית, השתלטו על חשבונות פרוצים המזוהים איתם ברשתות חברתיות והחלו להפיץ תעמולה נגדית. הם קוראים לעצמם דאעש-גרם וערים לסכנה הפיזית שהם מצויים בה אם ייתפסו. ארבעה מהצעירים בצוות ההאקרים עוסקים ביום יום באבטחת סייבר, אחד מהם הוא מהנדס והשני סטודנט. לחברים והמשפחות שלהם, אין מושג כלל על החיים הכפולים שהם מנהלים בזירה האינטרנטית מול דאעש.

נאדה ואחמד, שניים מתוך ששת הצעירים אימצו לעצמם זהויות בדויות והקימו לפני שנה את דאעשגרם. "התחלנו לחשוב על איך אפשר להילחם בהם אונליין", אמר נאדה. "דאעש נחשבים כאיום בעירק, בסוריה ובשאר העולם. אז התחלנו לחפש מה יהיה אפקטיבי נגדם ברשתות החברתיות ובטלגרם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרזה המזויפת שמטרילה את דאעש./מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת הדרך צוות דאעש-גרם שילבו סצינה פורונוגרפית בכרזה המודיעה על פתיחתו של מרכז תקשורת חדש במזרח סוריה. לטענתם, הכרזה שהכינו בפוטושופ הייתה משעשעת, אם כי קצת קשה, אבל היא שימשה למטרה חשובה. בנוסף, הצעירים הפיצו שמועה שתחנת הרדיו של דאעש נהרסה כליל ממתקפה אווירית, הפיקו בדיוק רב קטע אודיו המצהיר על האבדות של דאעש בקרב, והעלו את מספר ההרוגים משמעותית כדי להוריד את המורל. הקטע הזה הורד יותר מ-800 פעמים.

בפעולה אחרת פתחה הקבוצה ערוץ חדשות מזויף שבשיאו הגיע ל-500 חברים. הטקטיקה של הקבוצה היא פשוט לקחת את התבנית של דאעש ולעשות עליה מניפולציות כך שיהיה קשה מאוד לדעת מה נעשה על ידי דאעש ומה למעשה הוא תעמולה נגדית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully