וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: הנתונים של וויאג'ר 1 הפכו ליצירה מוזיקלית. האזינו

1.12.2017 / 8:45

במשך 40 שנה אוספת כבר הגשושית של נאס"א מידע ממערכת השמש שלנו, ומחוצה לה. היא שוגרה בשנת 1977 ואחרי שסיימה את משימותה, יצאה לפני כחמש שנים מחוץ למערכת השמש

צילום: נאס"א, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

במשך שנים מדענים עוקבים אחרי חלקיקים טעונים הנעים בחופשיות במהירות בחלל, מודדים את המסלול שלהם באמצעות חיישנים ואלגוריתמים מתוחכמים וכעת התפנו החוקרים בנאס"א לקחת את הנתונים שאספה הגשושית וויאג'ר 1, שנשלחה לחקור את החלל מחוץ למערכת השמש שלנו, ולהפוך אותם ליצירה מוזיקלית מרשימה.

סוכנות החלל האמריקאית הצליחה להפיק יצירה באורך שלוש דקות מהנתונים שנקלטו בוויאג'ר 1 מתוך מערכת השמש שלנו ומחוצה לה. הגשושית שוגרה בשנת 1977 והנתונים, שנאספו במשך כ-40 שנה, עובדו על-ידי שני אסטרונומים. חשוב להבהיר שמכיוון שלא בדיוק ניתן לקלוט צילילם בחלל (כי אין אוויר), הצלילים הם תרגום של נתונים מספריים בטכניקה של Data Sonification הממפה מאפיינים מסוימים ותבניות והופכת אותן למוזיקה.

הרעיון של עיבוד נתונים לשיר אינו חדש, ולמעשה נעשה בו שימוש כבר בימי הביניים כשאסטרונומים רצו למדוק את מהירותם ומסלולם של כוכבי הלכת. הגשושית וויאג'ר 1 נשלחה למשימה על-ידי נאס"א בשנת 1977 על מנת לחקור את מערכת השמש, ובין היתר לצלם את הטבעות של כוכב הלכת שבתאי ואת כוכב הלכת צדק. הגשושית ניצלה את כוח המשיכה של שני כוכבי הלכת כדי לצבור תאוצה ולצאת ממערכת השמש לפני כחמש שנים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הדמיה של גשושית החלל וייאג'ר 1. רויטרס
הדמייה של הגשושית ווייאג'ר 1 במסעה במערכת השמש שלנו./רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully