וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון יתריע מתי מישהו מציץ לכם במסך מעבר לכתף

29.11.2017 / 12:19

כמה פעמים הייתם שקועים באפליקציה בתחבורה הציבורית מבלי לשים לב שנוסעים אחרים סביבכם נהנים מהתוכן שלכם גם? בגוגל קוראים להם "משתמשים לא רצויים", ויש להם פיתרון פשוט ומבריק לזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משתמש לא רצוי", לדברי גוגל - אחד שמציץ במסך שלכם בלי רשות./מערכת וואלה!, צילום מסך

הסמארטפונים שלנו מכילים מידע פרטי רב ערך אבל בכל פעם שאנחנו מביטים במסך המכשיר, אנשים סביבנו יכולים להציץ גם ולראות עם מי אנחנו מתכתבים, מה אנחנו רואים ובאילו אפליקציות אנחנו גולשים. הפלישה הזו לפרטיות רק הולכת ומתגברת ככל שסמארטפונים עם מסך גדול הופכים לפופולריים יותר, אבל לגוגל יש פתרון שעשוי לסייע.

זוג עיניים בגב עוד אין לנו אבל לסמארטפון יש מצלמה שמסתכלת אחורה כל הזמן - מצלמת הסלפי הקדמית. כחלק מפרויקט ניסיוני אותו עורכת גוגל, שיוצג בשבוע הבא בכנס מערכות מידע בקליפורניה, תדגים כיצד ניתן להיעזר במצלמה הקדמית על מנת לאתר "משתמשים לא רצויים", כהגדרתה, המנסים לחדור לנו לפרטיות.

על סמך הפרויקט, וסרטון שהפיצה ענקית החיפוש, מצלמת הסלפי תפעל כל העת, תסרוק ותתריע בהודעת דחיפה שתשלח לסמארטפון של המשתמש כי מישהו זר מציץ מאחורי גבו ועיניו נעולות על מסך המכשיר. לדברי החוקרים, שעובדים על הפרויקט, מצלמת הסלפי תהיה מסוגלת לאתר תוך שתי אלפיות השנייה אם מישהו זר מציץ לנו מעבר לכתף.

בנוסף, הפיצ'ר המיועד באופן טבעי למשתמשי אנדרואיד מבית גוגל, יאפשר לאתר ולסרוק פרצופים גם בתנאי תאורה קשים וחשוכים וכאמור, האלגוריתם יזהה האם המציצן בוהה במכשיר או סתם עומד מעבר לכתף. לא ברור כמובן מתי גוגל תשיק את האפשרות החדשה, אם בכלל, אך ללא ספק מדובר ברעיון מהפכני. הבעיה - המצלמה הקדמית תתעד הכול.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully