וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחקני פוקימון גו בארה"ב גרמו בטעות לנזק בשווי 2 מיליארד דולר"

11.12.2017 / 8:18

לפי מחקר שפורסם לאחרונה, סך הנזקים הכספיים שגרם משחק המציאות הרבודה נאמדים בכשני מיליארד דולרים, והמספרים עלולים להיות אפילו גבוהים יותר - וזה רק בארה"ב

מייקי לוי

המשחק פוקימון גו היה להיט במשך כמה חודשים בשנה שעברה ולמרות שיש לו עדיין כמה עשרות מיליוני משתמשים נאמנים, ההיסטריה סביבו דעכה. הוא ייזכר כנראה בתור אחד המשחקים הראשונים שהפכו את המציאות הרבודה לפופולרית בסמארטפונים, אבל גם אחד המסוכנים שבהם.

בחודשים יולי ואוגוסט, בשנה שעברה - כשהמשחק רק יצא - שמענו מדי יום דיווחים על שחקני פוקימון גו שנפגעו או גרמו לנזק בזמן ששיחקו ולא שמו לב למעשיהם. כעת מתברר הנזק שגרם המשחק שהוציא מאות מיליוני אנשים מהבתים במרדף אחר מפלצות כיס וירטואליות.

לפי מחקר שפורסם לאחרונה, סך הנזקים הכספיים שגרם משחק המציאות הרבודה נאמדים בכשני מיליארד דולרים, והמספרים עלולים להיות אפילו גבוהים יותר. שני החוקרים האמריקנים שבחנו את השפעות המשחק גלו עלייה של כ-50 אחוזים בתאונות הדרכים, בדיוק במקומות בהם אמורים היו להסתתר פוקימונים רבים. לדבריהם, סך הנזק כולל נזקים לכלי רכב בגלל תאונות, תשלומי ביטוח ופגיעות ברכוש ובנפש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוקימון גו - היה להיט היסטרי בשנה שעברה./מערכת וואלה!, צילום מסך

לטובת המחקר, השתמשו החוקרים בדיווחי תאונות הדרכים של המשטרה המקומית במחוז טיפקאנו, אינדיאנה. הם עברו על 12,000 דוחות של תאונות מהתקופה שלפני השקת המשחק ומהתקופה לאחר ההשקה וגילו שהעלייה בתאונות הדרכים תואמת את כמות ההורדות של המשחק. לדבריהם, מיקומי התאונות תואמים כמעט במדוייק את מפת PokéStop - מפה וירטואלית של המשחק.

הם חישבו את הנתונים והגיעו להערכה לגבי כל ארה"ב. קשה להגיד שמדובר במחקר מעמיק במיוחד, מאחר והמדגם לא בהכרח מייצג; החוקרים לא בחנו שחקני פוקימון גו במדינות אחרות, באזורים שונים ועם אוכלוסיות שונות. באזורים אחרים תנאי השטח שונים וגם האקלים ולכן המחקר שלהם יכול רק לתת מושג כללי עד כמה גדול הנזק שנגרם.

הדוח הזה יוצא זמן קצר אחרי שדווח בעולם כי חברת ניאנטק, מפתחת המשחק פוקימון גו, עומדת להציג משחק מציאות רבודה חדש, המבוסס על העולם של הארי פוטר, שכנראה גם יהיה להיט גדול.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully