וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפות תכנות לילדים - 50 שנה של לימוד העתיד

4.12.2017 / 9:10

שפות תכנות לילדים הוצגו לראשונה לעולם לפני 50 שנה. וב-Google ציינו את היום ההיסטורי עם דודל מושקע במיוחד ובו ציור אינטראקטיבי ומשחק לילדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנתיים הודיע שר החינוך נפתלי בנט על תוכנית חדשה וייחודית למשרד החינוך, בשיתוף חברות הייטק, ובמסגרתה תלמידים מכל רחבי הארץ ילמדו באמצעות משחק אינטאקטיבי ודרך "אולימפיאדת התכנות הלאומית", את יסודות התכנות והמחשבים, כבר בגילאי היסודי. מטרתה הראשית של התוכנית היא לקרב את התלמידים אל המקצועות הטכנולוגיים, לרבות מדעי המחשב ומתמטיקה.

שפות תכנות לילדים הוצגו לראשונה לעולם לפני 50 שנה. וב-Google ציינו את היום ההיסטורי עם דודל מושקע במיוחד ובו ציור אינטראקטיבי ומשחק לילדים, זאת במסגרת שבוע מדעי המחשב המצויין בעולם, שמלמד את המשתמשים כיצד לקודד - בעזרתו של חבר פרוותי. במשחק, ארנב לבן מחפש גזר ומדגים כיצד תכנות באמצעות קוד יכול ליצור פעולה.
הדודל פותח באמצעות עבודת צוות של אנשי ה-Google Doodle, צוות מתכנתים של Google Blockly וחוקרים מאוניברסיטת MIT Scratch.

כאמור, בישראל הבינו את חשיבות לימוד התכנות לילדים וכל בתי הספר בישראל, החל מכיתות ג', משתתפים באולימפיאדת התכנות הלאומית. בה, בתחילה הם מתחרים במשחקי "הקוד", בשלב כיתתי, שהטובים בו יתקדמו לשלב הבית ספרי. מוסדות החינוך שהמשתתפים בו יצברו את הניקוד הגבוה ביותר, עתידים לעלות לשלב מחוזי, בו יתמודדו חמישים בתי הספר המצטיינים, ואף יתחרו על תואר אלוף "הקוד" הארצי, שיזכה בפרסים.

  • עוד באותו נושא:
  • תכנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully