וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נראה סלולרי בשנת 1982? מסע בזמן עם המכשירים של נוקיה

18.12.2017 / 14:58

השקת ה-Nokia 8 והחידוש Bothie, שמשנה את חוקי המשחק בתחום הצילום בסמארטפון, מספקת בשורה ענקית שמעוררת זכרונות נעימים למכשירים הקודמים של ענקית הטכנלוגיה הפינית. יצאנו למסע בזמן כדי לקבל מנת נוסטלגיה ממכשירי העבר האהובים. מוכנים? יוצאים לדרך

האם שמעתם פעם על Bothie? אם אין לכם את Nokia 8, המכשיר החדש מבית ענקית הטכנולוגיה הפינית HMD, כנראה שהתשובה היא לא. Bothie הוא כלי מאוד משמעותי, מאחר שהוא משנה את חוקי המשחק בתחום הצילום בסמארטפון.

אבל מדוע להקדים את המאוחר? בהמשך תקראו על מה שיש ל-Nokia 8 להציע, לאחר שהושק לאחרונה יחד עם סדרת הסמארטפונים החדשה של Nokia במערכת ההפעלה אנדרואיד. לפני כן נדבר על אסוציאציות שמעלה המשפט "טלפון של Nokia". יש לא מעט כאלה - מכשיר מתקפל, אנטנה בולטת, עיצוב ותפעול חדשניים שהקדימו את זמנם...

ו-Snake. איך אפשר בכלל לחשוב על טלפון נייד מפעם בלי Snake (או כמו שקוראים לו בעברית מדוברת: סנייק)? זה היה אחד המשחקים הפופולאריים ביותר בטלפונים של Nokia, והעניק את הסיפוק שבלי להגזים (אולי קצת), מוצאים היום בכל משחקי הסמארטפון הפופולאריים ביחד.

אז כן, בואו נדבר על כל אלה - ואז נגיע גם למה שיש ל-Nokia 8 להציע. רינג רינג, מוכנים למסע?

נוקיה 8. אתר רשמי נוקיה, אתר רשמי
הצעקה האחרונה, ועכשיו בואו ניזכר איך זה נראה פעם. צילום Bothie בנוקיה 8/אתר רשמי, אתר רשמי נוקיה

1982: Nokia Mobira Senator

טוב, אין סיכוי שאתם באמת מכירים את המוצר הזה, אבל כמו בכל שיעור היסטוריה, גם כאן חייבים לדעת איפה הכול התחיל. "מובירה", חברת בת של Nokia, החלה לעבוד ב-1981 על ייצור "מכשיר טלפון לשימוש ברכב" וייצרה את הסנאטור, ששקל רק 10 ק"ג. כן, כן, בתחילת האייטיז אם רציתם לדבר בטלפון נייד, הייתם צריכים לקבוע מראש תור לכירופרקטור. המובירה הוא אחד מחלוצי התקשורת הסלולרית בכלל והטלפון הנייד הראשון של Nokia בפרט, וככזה כבודו במקומו מונח.

נוקיה מובירה סנאטור. אתר רשמי נוקיה, אתר רשמי
שקל בסך הכול 10 ק"ג. מובירה סנאטור/אתר רשמי, אתר רשמי נוקיה

1997: Nokia 6110

המכשיר הזה לא מאוד זכור בארץ ככזה ששינה סדרי עולם ונועד בעיקר עבור אנשי עסקים, אבל כנראה שאתם לא יודעים עליו פרט קטן וחשוב: זה היה הטלפון הראשון שאותו קיבלתם עם ה-Snake. אם זו לא מהפכה, אנחנו לא יודעים מה כן. חוץ מזה, הוא כלל מחשבון, שעון, לוח שנה, מחשבון המרות למט"ח וארבעה צבעים. הו, כן, זה היה חתיכת מכשיר.

נוקיה 6110. אתר רשמי נוקיה, אתר רשמי
המכשיר הראשון שהפציע עם הסנייק. 6110/אתר רשמי, אתר רשמי נוקיה

1999: Nokia 3210

עם 160 מיליון יחידות ברחבי העולם, ה-3210 זכור בעיקר מאחר שהיה המכשיר הראשון שנמכר לצרכן עם אנטנה פנימית. הוא שקל 151 גרם ושימש בסיס טוב לאח הגדול, היפה והזכור היטב לכולנו (אתם יודעים למה אנחנו מתכוונים, מיד תקראו עליו). הוא גם אפשר העברת תמונות שהיו מוטמעות במכשיר (כמו ברכת יום הולדת) בשירות SMS, פעולה שנחשבה אז למהפכנית ביותר.

נוקיה 3210. אתר רשמי נוקיה, אתר רשמי
הרבה מהפכנות במכשיר אחד. 3210/אתר רשמי, אתר רשמי נוקיה

1999: Nokia N9110

זה קרה מזמן, אבל מה שנראה היום מיושן ואז כמו מדע בדיוני, היה בעצם אחד המכשירים הבודדים שבישרו על בואם של הטאבלטים כעשור לאחר מכן. במכשיר הזה היה זיכרון פנימי של 8 מגה-בייט ומערכת אחסון של 4 מגה. מזלזלים? זה היה ה-מ-ו-ן. המכשיר שימש לשליחת מיילים ופקסים, ואפשר הורדה של רינגטונים. היו לנוקיה הרבה פריצות דרך, את המכשיר הזה ניתן בהחלט לסמן כאחת מהן.

נוקיה N9110. ShutterStock
שימש לשליחת מיילים ופקסים, סמארטפון אמיתי. נוקיה N9110/ShutterStock

2000: Nokia 3310

אילו יתקיים סקר נוסטלגיה לגבי טלפונים סלולריים, סביר להניח שנגלה כי ה-3310 הוא המכשיר הזכור והאהוב בהיסטוריה שלפני עידן הסמארטפון, כזה שזכה למעמד אייקוני בתחום. הוא ייצג את מיטב החדשנות, עם פיצ'רים כמו מחשבון, שעון סטופר וארבעה משחקים שאחד מהם היה, איך לא, Snake2. הוא גם אפשר לשלוח הודעות SMS בנות 459 תווים, פי 3 מהממוצע אז. לא בכדי החזירה נוקיה את ה-3310 למדפים השנה, יחד עם ההשקות של המכשירים המתקדמים יותר. וכן, למקרה שתהיתם, היום יש בו שימוש גדול יותר מסתם פריט אספנים שנעים להיזכר בו.

נוקיה 3310 המחודש. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לא בכדי הוא נולד מחדש. 3310/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

2008: E71

הסמארטפונים היו עדיין בחיתוליהם, ובאותה עת שימש מכשיר ה-E71 פיתרון מצוין לעבודה ולגלישה. הוא נראה והתנהג כמו הבלקברי הידוע, אבל היה הרבה יותר זול ונגיש לצרכן. למעשה, זה היה אחד המכשירים הטובים ביותר לתקופת הביניים שבין הטלפונים הניידים הפשוטים למכשירים החכמים, ועם אפשרויות לשני מסכי בית ושימוש נוח במולטימדיה היווה, בעצם, סוג של קורס הכנה מתקדם לעידן של ימינו.

נוקיה E71. אתר רשמי נוקיה, אתר רשמי
הכין אותנו היטב לעידן הסמארטפון. E71/אתר רשמי, אתר רשמי נוקיה

2017: Nokia 8

נוקיה השיקה לאחרונה סדרת סמארטפונים חדשה – Nokia 3, Nokia 5, Nokia 6 ו-Nokia 8, יחד, כאמור, עם "מהדורה נוסטלגית" של ה-3310.

בין המכשירים הללו, כדאי להתמקד במכשיר הדגל. מה הבשורה שה-Nokia 8 נושא עמו? קודם כל, המצלמה. זוכרים את ה-Bothie מהפתיחה? זוהי טכנולוגיה שמאפשרת שימוש במצלמה הקדמית והאחורית סימולטנית, תוך פיצול המסך לתמונות, לצילום ולשיתוף וידאו באופן המשוכלל והעדכני ביותר. איך אומרים בחברה? "פחות סלפי, יותר Bothie".

המעבד הוא Qualcomm snapdragon 835, המהיר ביותר הקיים היום, כשבנוסף יש למכשיר טכנלוגיית הקלטה ייחודית באמצעות שלושה מיקרופונים, המאפשר הקלטת סאונד ב-360 מעלות באיכות נאמנה למקור. המפרט הטכני כולל, בין היתר, זיכרון הפעלה של 4GB RAM, אחסון פנימי של 64GB עם אפשרות הרחבה ל-256GB, מסך בגודל 5.3 אינץ', תמיכה בדור 4 ושתי מצלמות בגודל 13 מגה-פיקסל, וכל זאת במחיר שמתחיל ב-2,000 שקל.

וכן, אם אתם מתעקשים - אפשר להיכנס לחנות של גוגל ולשחק גם "סנייק".

נוקיה 8. צילום מסך
אוהבים להשתמש במצלמה? אז זה כנראה המכשיר בשבילכם. נוקיה 8/צילום מסך
מערכת וואלה! NEWS בשיתוף יורוקום נציגת Nokia בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully