וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתתפנו בניסוי: בדקנו את אפליקציית המסרים החדשה של אינסטגרם

12.12.2017 / 9:22

אפליקציית Direct החדשה מבית פייסבוק הושקה כניסוי בשש מדינות בעולם, בהן גם ישראל. המסך הראשי של האפליקציה מזכיר מאוד את סנאפצ'ט והוא למעשה שכפול של חלון הסטורי מאינסטגרם. שווה להתקין אותה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה שפייסבוק רוצה להעביר את חובבי הסטורי לאפליקציה החדשה./מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבוע הודיעה פייסבוק כי היא משיקה אפליקציית מסרים ייעודית חדשה למשתמשי אינסטגרם. האפליקציה הושקה כפיילוט בשש מדינות ברחבי העולם: צ'ילה, פורטוגל, איטליה, טורקיה, אורוגוואי וגם ישראל. הורדנו את האפליקציה להודעות פרטיות Direct, כדי שאתם לא תצטרכו לעשות את זה. האם היא תורמת לחוויית השימוש או מיותרת?

נראה שהאפליקציה הנפרדת זה הצעד הראשון של החברה להסרת פיצ'ר ההודעות מאפליקציית אינסטגרם עצמה. פייסבוק ביצעה את אותו המהלך בדיוק עם האפליקציה הראשית שלה כשפיתחה את המסנג'ר כאפליקציה נפרדת. מיד עם פתיחת Direct תגיעו למסך המצלמה, בדומה מאוד לאופן שבו מתחילים שימוש באפליקציית סנאפצ'ט.

אחרי שתתקינו את Direct, תיבת ההודעות באפליקציית אינסטגרם תיעלם וניתן יהיה להיכנס אליה רק באמצעות האפליקציה. אם הניסוי יעבור בהצלחה ואינסטגרם תשחרר את Direct בכל העולם, המהלך יהפוך את פייסבוק לשליטה בתחום ההודעות המידיות כשברשותה אפליקציית המסנג'ר של פייסבוק, דיירקט וגם ווטסאפ.

אפליקציית המסרים החדשה של אינסטגרם. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
כל החברים שלכם מאינסטגרם כבר שם./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

"אנחנו רוצים שאינסטגרם תהיה מקום לכל הרגעים והשיתופים הפרטיים עם החברים הקרובים", הסבירה המל שה, מנהלת המוצר לאתר TheVerge. "כמות ההודעות הפרטיות גדלה באינסטגרם בארבע השנים האחרונות, אבל אנחנו יכולים לעשות את זה אפילו טוב יותר אם השירות יעמוד בפני עצמו. אנחנו יכולים למתוח את הגבולות כדי ליצור את החלל היצירתי ביותר לשיתוף של דברים פרטיים". או במילים אחרות - אינסטגרם מיועדת לשיתוף עם כולם, ודיירקט לשיתוף אינטימי יותר.

בשנת 2014 כשהפרידה פייסבוק את המסנג'ר מהאפליקציה אמר מארק צוקרברג כי "במובייל, אפליקציה אחת צריכה להתרכז רק בלעשות דבר אחד טוב". לאינסטגרם יש יותר מ-375 מיליון משתמשים פעילים בחודש והגידול של המשתמשים בסטורי של אינסטגרם, עודד אנשים להגיב בחזרה הודות לכפתור תגובות שנמצא בחלקו התחתון של הסטורי.

כשפותחים את האפליקציה רואים עיצוב חדש שלא ראינו באינסטגרם, שימוש בצבעים עזים שאמורים לפנות לקהל צעיר. לאחר מכן האפליקציה שואלת תחת איזה חשבון תרצו להתחבר אליה ולאחר שתאשרו את ההרשאות לשימוש במיקרופון ובמצלמה תוכלו לצלול פנימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אפליקציית המסרים החדשה של אינסטגרם. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
בדומה לסנאפצ'ט, האפליקציה נפתחת על המצלמה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

המסך הראשי של האפליקציה מזכיר מאוד את סנאפצ'ט והוא למעשה שכפול של חלון הסטורי מאינסטגרם. בצד ימין למטה ניתן להגיע להודעות ואילו בצד שמאל אפשר לחזור לאינסטגרם, להחליף חשבונות ולהתנתק. האפליקציה החדשה נותנת הצצה לתוכנית של פייסבוק לפצל את אינסטגרם ולהחליש עוד יותר את סנאפצ'ט המתחרה שסירבה בעבר להצעת הרכישה של צוקרברג.

למרות שפיצ'ר הסטורי הוא מנוע הצמיחה העיקרי של אינסטגרם, נראה שבפייסבוק מעדיפים שאינסטגרם תמשיך להיות אפליקציה לשיתוף תמונות ואילו Direct תהפוך לאפליקציית הסטורי הייעודית. אם לשפוט לפי ניסיון העבר, נראה שמשתמשים רבים עשויים לשנוא את המהלך הזה אך ילמדו להתרגל לאפליקציה החדשה עד שישכחו שפעם אפשר היה לשלוח הודעות באינסטגרם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אפליקציית המסרים החדשה של אינסטגרם. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
עיצוב בסיסי אבל האפליקציה אמורה לעשות רק דבר אחד טוב./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully