וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ובינתיים ביפן: רחפנים מזמרים יסלקו את העובדים הביתה מהמשרד

13.12.2017 / 8:44

הרחפן נמצא בשלבי ניסוי אחרונים והוא מסוגל לתעד באמצעות מצלמה מי נשאר לעבוד; המעסיקים יכולים גם לצפות בזמן אמת מכל מקום מה קורה במשרד בזמן שהרחפנים מסתובבים ומסלקים אנשים

רחפן במשרד. ShutterStock
אם אנשים לא יילכו הביתה בזמן - ראשים ייערפו. תרתי משמע./ShutterStock

השימוש ברחפנים צובר תאוצה בשנים האחרונות, ולצד השימושים השונים לפנאי, צילום ואפילו משלוח חבילות (כפי שבוחנת ענקית הקמעונאות אמזון), נראה כי ביפן רוצים להשתמש בהם כדי לסלק את העובדים הביתה מהמשרד. ארץ השמש העולה סובלת מהתמכרות לעבודה והשבוע הציגה חברת האחזקה היפנית Taisei מערכת חדשה המבוססת על רחפנים שיחוגו באוויר מעל העובדים וישמיעו מוזיקה לאות סיום יום העבודה.

הרחפן נמצא בשלבי ניסוי אחרונים והוא מסוגל לתעד באמצעות מצלמה מי נשאר לעבוד; המעסיקים יכולים גם לצפות בזמן אמת מכל מקום מה קורה במשרד בזמן שהרחפנים מסתובבים ומסלקים אנשים. כבר דווח בעבר על מקרים בהם אנשים ביפן חלו ואף מתו כתוצאה משעות עבודה ממושכות, לא שגרתיות ומחסור בשעות שינה. בסרטון ההדגמה ניתן לראות את הרחפן חג מעל שולחן ישיבות ומזמזם בקול.

לפי הדיווחים, מעסיקים ביפן מנצלים את תמימותם של העובדים וגורמים להם לעבוד שעות נוספות מבלי שאלו מסוגלים להתנגד, בשל תרבות העבודה היפנית. המערכת הזו אמורה להגיע למשרדים בתחילת הרבעון השני של 2018. המעסיקים שירצו להצטייד במערכת רחפנים שכזו יאלצו להיפרד מסכום של כ-15,500 שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • רחפן
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully