וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרמית חדשה: קיבלתם שיחה מבלגיה? אל תענו ואל תחזרו!

14.12.2017 / 12:18

אם תענו לשיחה, או תעזו לחזור אליה, תגלו הפתעה לא נעימה בחשבון הטלפון הבא שלכם. מה אפשר לעשות? לא לענות ולבקש מספקית הסלולר שלכם לחסום שיחות פרימיום שעולות כסף רב

שיחות מבלגיה. ShutterStock
תרמית השיחות לישראל עברה לבלגיה. לא לענות ולא לחזור למספר./ShutterStock

לפני כחמישה חודשים הזדעקו גולשים ישראלים רבים שקיבלו שיחות טלפון ממספרים לא מוכרים מטונגה והאיים המלדיביים. כעת חוזרת התרמית הזו עם שיחות מבלגיה, שעלולות לעלות לכם הרבה כסף. בימים האחרונים מדווחים ישראלים רבים על שיחה שלא נענתה ממספר טלפון המתחיל בקידומת 32. מדובר בתרגיל עוקץ, שמטרתו לגבות עשרות דולרים מכל קורבן שמחזיר שיחה, או מעז לענות בזמן אמת. בכל פעם העוקץ הזה מגיע ממדינה אחרת אבל הוא עובד באותה הצורה.

מפעילי העוקץ מחייגים ממספר מזוהה ממדינה מרוחקת ומנתקים אחרי צלצול או שניים. חלק מהקורבנות שלהם חוזרים למספר מבלי לשים לב שמדובר בקידומת של מדינה אחרת, חלק חוזרים בשל הסקרנות הגוברת אבל כולם נאלצים לשלם עוד כמה עשרות דולרים בחשבון הטלפון.

לעתים מקבלים הקורבנות כמה שיחות שלא נענו מאותו מספר, כדי לגרום להם לחשוב שמישהו מחפש אותם בדחיפות ושלא מדובר בטעות במספר. המספרים מהם מחייגים מכונים "שירות נוסף" ולכן ניתן לגבות עליהם תשלום גבוה (כמו בשיחות סקס). לדברי מומחי אבטחת המידע של ESET ישראל, אסור לענות לשיחה הזו, לא לחזור אליה ואפשר גם לפנות לספקית הסלולר שלכם כדי לדרוש חסימה של מספרי פרימיום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • תרמית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully